Gå til innhold

Hvem er den typiske Sentrum-velger?

Pipaluk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt ingenting som man ikke allerede får ved å stemme på et av partiene fra Høyre til SV.
Bærekraftsmål?? De har jo alle sammen vandret rundt med denne nåla på jakka.

Må være Norges mest overflødige parti.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Fahad Qureshi som er lederen i Islam Net anbefaler muslimer å stemme på Sentrum så sier det veldig mye, partiet ønsker at blant annet det skal være mulig å opprette islamske friskoler. Noe som helt sikkert vil hjelpe på den allerede feilslåtte integreringspolitikken.

https://vartoslo.no/fahad-qureshi-geir-lippestad-islam-net/islam-net-gir-sin-stotte-til-partiet-sentrum/491588

Flott fyr denne Qureshi.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hanet-shabana-i-doden-ekstremt-stygt/s/5-95-832621

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FryNor skrev (14 minutter siden):

Når Fahad Qureshi som er lederen i Islam Net anbefaler muslimer å stemme på Sentrum så sier det veldig mye, partiet ønsker at blant annet det skal være mulig å opprette islamske friskoler. Noe som helt sikkert vil hjelpe på den allerede feilslåtte integreringspolitikken.

https://vartoslo.no/fahad-qureshi-geir-lippestad-islam-net/islam-net-gir-sin-stotte-til-partiet-sentrum/491588

Flott fyr denne Qureshi.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hanet-shabana-i-doden-ekstremt-stygt/s/5-95-832621

Huff. Står dette med islamske friskoler og bønnerom i partipolitikken deres, eller er det noe IslamNet har misforstått. Jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om det i noen valgomat. Jeg endte  på et annet parti.

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (18 minutter siden):

Huff. Står dette med islamske friskoler og bønnerom i partipolitikken deres, eller er det noe IslamNet har misforstått. Jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om det i noen valgomat. Jeg endte  på et annet parti.

Nå får jeg ikke til å gå inn på hjemmesiden deres men mener at der er en del av partiprogrammet, virker også som at partiet har tatt et steg tilbake fra den kristne deler. Kan jo være at det lokker til seg flere muslimer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FryNor skrev (På 11.9.2023 den 18.29):

Flott fyr denne Qureshi.

Du har nok rett.

Svaret på overskriften bør være: Den typiske Sentrum-velgeren er en islamist.

Ser i Aftenpostens kart over valgreultater: Sentrum gjør det bra i innvandrertette bydeler i Groruddalen i Oslo, der det formodentlig også er flest islamister. Antar at det samme er tilfelle i de andre kommunene de har fått mandat. Andre steder er partiet mer eller mindre ignorert.

Subjekt har også et par artikler om ungdomspartilederne som trekker seg, delvis på grunn av islamist-frieriet. 

Så  dette er altså kjernen i partiet. Litt underlig kobling mellom bærekraftmål og islamisme, men den fungerer tydeligvis. Og sånt et troskyldig navn: "Sentrum"...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (18 timer siden):

Du har nok rett.

Svaret på overskriften bør være: Den typiske Sentrum-velgeren er en islamist.

Ser i Aftenpostens kart over valgreultater: Sentrum gjør det bra i innvandrertette bydeler i Groruddalen i Oslo, der det formodentlig også er flest islamister. Antar at det samme er tilfelle i de andre kommunene de har fått mandat. Andre steder er partiet mer eller mindre ignorert.

Subjekt har også et par artikler om ungdomspartilederne som trekker seg, delvis på grunn av islamist-frieriet. 

Så  dette er altså kjernen i partiet. Litt underlig kobling mellom bærekraftmål og islamisme, men den fungerer tydeligvis. Og sånt et troskyldig navn: "Sentrum"...

https://www.nettavisen.no/nyheter/letter-pa-sloret-om-partiet-sentrum-gufs-nedover-ryggen/s/5-95-1328308

Dette  overrasket meg litt. Skremmende

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse nyhetssakene var veldig overdrevne. De er imot koranbrenning, men avisene får det til å høres ut som Sentrum er det nye Islam som skal ta over Norge og tvinge alle til å gå på islamske skoler med hijab

Og hvorfor har ikke sentrum fått kommentere sakene som har blitt skrevet? De har ikke fått sjanse til å forsvare seg en gang. Det får meg til å tenke at det er propaganda og jug. Jeg er ikke sentrumsvelger, men dette er tåpelig.

Sentrum er for å lære skolebarn om han, hun og hen. Altså lære barna at det finnes mangfold

De ønsker å hjelpe flere som sliter i jobb og gjøre det lettere å ta utdanning

De bryr seg om klimasaken

De er imot å gjøre sexkjøp lovlig

Det var noen saker jeg husker. De er nok langt fra den onde skurken fra barne tv som de blir fremstilt som. Man kan være uenig i politikken deres, men de er ikke skumlere eller ondere enn regjeringen vi hadde for noen år siden som begikk krigsforbytelser da de bombet sivile i Libya. Den regjeringen har bokstavlig talt stått bak drap av noens mor, far og barn

14 hours ago, Topsi said:

Hvorfor får en tankesmie (propagandaorgan som fremmer egne interesser) kommentere på denne saken og ikke noen fra partiet selv? Hvorfor bruker nettavisen emosjonelt ladede ord og uttrykk som "gufs nedover ryggen". Dette er propaganda fra nettavisen. Det er sånn norske medier lurer nordmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (51 minutter siden):

Disse nyhetssakene var veldig overdrevne. De er imot koranbrenning, men avisene får det til å høres ut som Sentrum er det nye Islam som skal ta over Norge og tvinge alle til å gå på islamske skoler med hijab

Og hvorfor har ikke sentrum fått kommentere sakene som har blitt skrevet? De har ikke fått sjanse til å forsvare seg en gang. Det får meg til å tenke at det er propaganda og jug. Jeg er ikke sentrumsvelger, men dette er tåpelig.

Sentrum er for å lære skolebarn om han, hun og hen. Altså lære barna at det finnes mangfold

Det var noen saker jeg husker. De er nok langt fra den onde skurken fra barne tv som de blir fremstilt som. Man kan være uenig i politikken deres, men de er ikke skumlere eller ondere enn regjeringen vi hadde for noen år siden som begikk krigsforbytelser da de bombet sivile i Libya. Den regjeringen har bokstavlig talt stått bak drap av noens mor, far og barn

Hvorfor får en tankesmie (propagandaorgan som fremmer egne interesser) kommentere på denne saken og ikke noen fra partiet selv? Hvorfor bruker nettavisen emosjonelt ladede ord og uttrykk som "gufs nedover ryggen". Dette er propaganda fra nettavisen. Det er sånn norske medier lurer nordmenn

Geir Lippestad uttaler seg i denne saken, han. Artikkelen viser også til en uke gammel artikkel i Aftenposten, hvor Geir Lippestad og Zaeem Shaukat uttaler seg etter kritikk fra Raymond Johansen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker Sentrum å til rette for bønnerom i skolen?

Vil de gi grønt lys til søskenbarnekteskap?

Dette vil jeg gjerne ha svar på, for å vite hvor gjennomtenkt og seriøse de er.

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (4 timer siden):

Uavhengig av hva media skriver, så er det jo tydelig ut fra de offisielle valgresultatene hvem som stemmer på dem. De gjør det bra i regioner med høy andel av ikke-vestlige innvandrere.

Så er jo spørsmålet hvorfor. Er ikke-vestlige innvandrere vesentlig mer opptatt av bærekraftsmål enn resten av befolkningen? Neppe. Enda mindre har de vel noe ønske om kjønnsmangfold i skolen.

To ungdomspartiledere trekker seg og melder seg ut av partiet. Ifølge dem er en av grunnene at partiet har fridd til islamister, og de skjønner heller ikke hvorfor. Lyver de? De er sitert i flere medier, det er neppe Nettavisens eget påfunn.

Partileder Lippestad har ifølge Nettavisen ikke svart på deres spørsmål, og har ifølge eks-ungdomspartilederne heller ikke gitt tilfredsstillende svar på deres. Om begge lyver, forhindrer det imidlertid ikke Lippestad å legge ut en forklaring på egne sosiale medier eller på egen nettside, om så ingen aviser var villig til å ta inn hans tilsvar.

Media kan riktignok få seg til å skrive mye rart, men i dette tilfellet er det vanskelig å se at ikke kartet stemmer med terrenget. Ordbruken kan man selvfølgelig alltids diskutere, men den er stort sett dessverre slik i omtrent alle saker. Klikk gir penger i kassa.

At andre partier også sier en ting og gjør noe helt annet er vel ikke akkurat en formildende omstendighet. Man kan saktens kritisere media for ikke å gi disse andre mer oppmerksomhet, men likevel er det et stort demokratisk problem siden man ikke har noen reklamasjonsrett når man bestiller en politikk man ikke får. Da er det vel tross alt bedre at dette blir belyst for et parti som Sentrum, heller enn ikke nevnt i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhenværende ungdomspartileder, Espen Oseid Danielsen, uttaler seg i Subjekt:
https://subjekt.no/2023/09/15/partiet-sentrum-opptrer-villedende-og-uriktig-om-koranbrenning/

Beklager hvis det er betalingsmur, ikke noe jeg får gjort noe med. Mulig den også vil dukke opp i andre medier etterhvert.

Lippestad er imidlertid fortsatt taus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tulling skrev (1 time siden):

Forhenværende ungdomspartileder, Espen Oseid Danielsen, uttaler seg i Subjekt:
https://subjekt.no/2023/09/15/partiet-sentrum-opptrer-villedende-og-uriktig-om-koranbrenning/

Beklager hvis det er betalingsmur, ikke noe jeg får gjort noe med. Mulig den også vil dukke opp i andre medier etterhvert.

Lippestad er imidlertid fortsatt taus.

Ser for meg ut som den artikkelen er tilgjengelig for alle. Artiklene merket med det sirkelrunde ikonet med S+ inni, er de som tilsynelatende bare er tilgjengelige for abonnenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (10 minutter siden):

Ser for meg ut som den artikkelen er tilgjengelig for alle. Artiklene merket med det sirkelrunde ikonet med S+ inni, er de som tilsynelatende bare er tilgjengelige for abonnenter. 

Ok, takk for opplysning, har ikke lagt merket til dette ikonet før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...