Gå til innhold

Hva slags hobby innendørs i høst for å holde depresjonen en unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags aktiviteter er det du driver med på i høst? Jeg har kjøpt puslespill, men er det noe annet? 

Anonymkode: 24e9b...bda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor bygget jeg LEGO (😅), nå i år klatrer jeg. Står egentlig ikke i fare for å kjede meg, har mann og barn og hus og hund, men jeg liker å aktivisere meg med andre greier også. Har dilla på klatring nå, så da er det dét det går i nå for tiden. Ellers lærer jeg å spille et instrument, det tar MYE tid😆

Anonymkode: adb37...e67

Skrevet

Har prøvd alt. Strikking, lesing,  brodering, perling, lage smykker osv. Eneste som gir litt håp i mørket er en reise til sydligere strøk i januar, februar. Det hjelper meg mye å vite jeg skal få slippe en ukes tid.

Anonymkode: 45991...98d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags aktiviteter er det du driver med på i høst? Jeg har kjøpt puslespill, men er det noe annet? 

Anonymkode: 24e9b...bda

Lese bøker
språkkurs
tegne/male/akvarell
matkurs
oppusning

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I fjor bygget jeg LEGO (😅), nå i år klatrer jeg. Står egentlig ikke i fare for å kjede meg, har mann og barn og hus og hund, men jeg liker å aktivisere meg med andre greier også. Har dilla på klatring nå, så da er det dét det går i nå for tiden. Ellers lærer jeg å spille et instrument, det tar MYE tid😆

Anonymkode: adb37...e67

Dette musikkinstrumentet ...?

Anonymkode: fcd5c...761

Skrevet

Begynn å sy! 

Anonymkode: a4866...392

Skrevet

Gaming. Den optimale høst og vintersyssel🥳

Anonymkode: 8763d...b13

• Liker 2
Skrevet

Delta i telle-trådene her på Kvinneguiden! :nisse:

Anonymkode: 6ff0f...ae1

Skrevet

Jeg har nettopp lært meg å hekle 🤷‍♀️ det er ganske kjekt, og går fort. Har heklet noen kurver, som disse:

IMG_9244.thumb.jpeg.f6a0d4be866736380ab37e5b85087246.jpeg

Og et par kosedyr:

IMG_9245.webp.60e4e4d445d9fa8146724aff37670c6f.webp

(bilde fra oppskriften altså, ikke mine disse)

Anonymkode: 09aae...0fd

• Liker 2
Skrevet

Strikking er givandes når ein kan laga fine gensarar. Det fins ulik grad av vanskelighet. Dorte Skappel gensaren f.eks er ganske enkel å få til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Gaming. Den optimale høst og vintersyssel🥳

Samme her. Har kjøpt meg Baldur's Gate 3 som jeg spiller med en venn og et søtt, lite puslespill som heter Dorfromantik.

Har også kjøpt en lysterapilampe som jeg skal teste ut nå som det blir mørkere.

Anonymkode: c92f3...9ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Har kjøpt meg Baldur's Gate 3 som jeg spiller med en venn og et søtt, lite puslespill som heter Dorfromantik.

Har også kjøpt en lysterapilampe som jeg skal teste ut nå som det blir mørkere.

Anonymkode: c92f3...9ff

Bra. Bare å kose seg fremover😊. Her blir det Starfield når høsten setter inn.

Skrevet

Jeg hekler og maler. Det er koselig å sitte med lerretet og en kopp te forran seg på mørke høst og vinterkvelder. 

Anonymkode: fba1c...b9b

Skrevet

Aktivitet innendørs for å forhindre depresjon. 

Unnskyld at jeg sier det, men det er ut i naturen du må til for bedre livskvalitet. 

Er vel sånn 25 studier de siste 5 årene som viser at beste veien til god helse finner du i naturen 

Anonymkode: d1637...fea

• Liker 3
Skrevet

Lese bøker, yoga, meditasjon, oppdage ny musikk, språkkurs.

Som personen over skriver er det også lurt å være i aktivitet utendørs. En tur i skogen når bladene skifter farge er fint og bra for helsa.

Anonymkode: 1574a...004

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aktivitet innendørs for å forhindre depresjon. 

Unnskyld at jeg sier det, men det er ut i naturen du må til for bedre livskvalitet. 

Er vel sånn 25 studier de siste 5 årene som viser at beste veien til god helse finner du i naturen 

Anonymkode: d1637...fea

Du vet at det er mulig å gjøre begge deler? Det er ikke slik at har man kjøpt inn litt akvarellmaling eller garn, så kan man ikke gå turer i naturen i tillegg.

Anonymkode: 2b0aa...11c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å lære noe nytt er veldig stimulerende for hjernen, så kanskje ta opp en ny hobby? Lære spille gitar, keybord e.l? Pass på å få i deg nok vitaminer ❤️ dersom det er vanskelig for deg å gå tur av ulike årsaker, så er en halvtime på trappa bedre enn ingenting 😊 

Anonymkode: a5853...dcd

• Liker 1
Skrevet

Styrketrening. Se hvor sterk du kan bli på bare noen få måneder!

Anonymkode: f11a2...813

Skrevet

Jeg liker å høre podcaster, særlig noe som omhandler krim/mysterier når det nærmer seg halloween-tider samtidig som jeg strikker eller legger kabal. Jeg har også escape room spill og andre lignende gåte spill som kan løses av en person (selv om de bare kan brukes en gang da). 

Har også boken "The penguin book of puzzles" som jeg liker å finne frem av og til å prøve meg på. 

Syns at det å ha ting å gjøre som får hjernen i gang og hvor man må tenke litt hjelper. Da får man aktivert hjernen, noe jeg tror hjelper i lengden, men man er også ganske oppslukt i det man holder på og dermed tenker man ikke så mye på andre, negative ting.

Ellers syns jeg det er viktig å ha det koselig rundt meg og prøve å "romantisere" høsten og mørket. Det høres kanskje litt teit ut, men det hjelper på humøret og endrer den kanskje ellers litt dystre stemningen. 

Anonymkode: b5794...d6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...