AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Trenger litt innspill da jeg ikke har noe erfaring med det her. Jeg og kjæresten har snakket en stund om å flytte sammen og da kjøpe noe sammen, jeg leier, han eier. Vi har snakket litt om at vi må prøve å bo ilag før vi tar steget med å kjøpe ilag. Jeg er der stort sett halve uken og det går som regel alltid bra, men vi begge er enig om at vi må prøve ut å bo ilag for å teste litt hvordan vi funker (kanskje ikke funker) i hverdagen og løser konflikter ect. Så er spørsmålet, hvor lenge bør man bo ilag før man kjøpe sammen? Er veldig usikker på hvor lang tid det tar før man har fått prøvd seg ordentlig. Noen som har innspill og erfaring her? Anonymkode: 1aec9...967
Virrevirrevapp Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger litt innspill da jeg ikke har noe erfaring med det her. Jeg og kjæresten har snakket en stund om å flytte sammen og da kjøpe noe sammen, jeg leier, han eier. Vi har snakket litt om at vi må prøve å bo ilag før vi tar steget med å kjøpe ilag. Jeg er der stort sett halve uken og det går som regel alltid bra, men vi begge er enig om at vi må prøve ut å bo ilag for å teste litt hvordan vi funker (kanskje ikke funker) i hverdagen og løser konflikter ect. Så er spørsmålet, hvor lenge bør man bo ilag før man kjøpe sammen? Er veldig usikker på hvor lang tid det tar før man har fått prøvd seg ordentlig. Noen som har innspill og erfaring her? Anonymkode: 1aec9...967 1-2 år er mitt forslag. 1
exictence Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Jeg ville kjøpt noe sammen med en gang. Hvis det mot formodning at det ikke går, så selger dere den, eller at en kjøper ut den andre.
petterm Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Hvorfor bor du der bare halve uken? Jeg ville bodd hos han i alle fall et par tre måneder i strekk, gjerne ennå litt lenger. Leiligheten din kan stå tom så lenge. Det er straks mer styr å skille lag hvis hamn skal selge, og dere kjøper noe sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Et års tid tenker jeg. Vi gjorde det, og det er lurt å få kjent på både vinter og sommer sammen. Kjipt å kjøpe sammen om det ikke går, det kan bli veldig dyrt (koster jo å kjøpe og selge). Anonymkode: cf422...f53 2
exictence Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjipt å kjøpe sammen om det ikke går, det kan bli veldig dyrt (koster jo å kjøpe og selge). Anonymkode: cf422...f53 Ja, men samtidig bor de jo veldig mye sammen nå. Så en viss peiling har de vel 1
Brunello Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 Har alltid lurt på hva slags folk som må prøve å bo sammen før de kjøper noe sammen. Ut fra de jeg kjenner som tenker slik, har jeg konkludert med at de som tenker slik ikke bør flytte sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 exictence skrev (1 time siden): Ja, men samtidig bor de jo veldig mye sammen nå. Så en viss peiling har de vel Ja, men nå er jo ts og partneren enige i at de må bo mer sammen først. Så da syns jeg ikke de bør kjøpe før de har bodd sammen i et års tid, og har svart på ts sitt spørsmål om hvor lenge jeg syns man bør bo sammen. Det er min mening, men det er det ts lurte på. Halve tiden er halve tiden. Jeg var også mye hos kjæresten min i vårt avstandsforhold, men det er annerledes å alltid være sammen enn å bare ha noe av tiden eller halve tiden. Man må se om man klarer hverdagen, både det positive og negative. Hvordan fungerer det når du ikke kan trekke deg tilbake i egen bolig når du sørger? Når du er syk? Hvordan støtter man hverandre? Osv. Anonymkode: cf422...f53 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trenger litt innspill da jeg ikke har noe erfaring med det her. Jeg og kjæresten har snakket en stund om å flytte sammen og da kjøpe noe sammen, jeg leier, han eier. Vi har snakket litt om at vi må prøve å bo ilag før vi tar steget med å kjøpe ilag. Jeg er der stort sett halve uken og det går som regel alltid bra, men vi begge er enig om at vi må prøve ut å bo ilag for å teste litt hvordan vi funker (kanskje ikke funker) i hverdagen og løser konflikter ect. Så er spørsmålet, hvor lenge bør man bo ilag før man kjøpe sammen? Er veldig usikker på hvor lang tid det tar før man har fått prøvd seg ordentlig. Noen som har innspill og erfaring her? Anonymkode: 1aec9...967 Det går som regel alltid bra? Hvordan er situasjonen når det ikke går bra? Anonymkode: 632d5...91c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 Foreslår du flytter inn og lar leiligheten din stå tom, eller sier den opp. Det er jo alltid mulig å få leid en ny ved behov. Sikkert lurt å bo sammen i et år iallefall først, siden det høres ut som ting kan variere mellom dere. Anonymkode: 2d875...ed6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå