Gå til innhold

Kjeder meg på ferie med foreldrene mine….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie i Kreta, og har vært her nå i 1 uke. Vi blir i 1 uke til. Det er samme prosedyre hver dag. Stå opp, sole seg og bade til sen ettermiddag, så hjem til hotellet og stelle seg til kvelden for å spise middag, så hjem igjen og sove.. 

Jeg skal innrømme at jeg kjeder meg enormt mye. Har prøvd å komme med forslag til ting vi kan gjøre. Utflukter f.eks, eller gjøre andre ting. Men ingenting er interessant for dem. De er så forbanna ukulturelle hver gang vi har reist på ferie. Det er det samme hver gang. Jeg er mer sånn som vil oppleve mer av kulturen, se meg rundt og bli kjent med folk. Soling og være på stranda er greit noen ganger ja, men IKKE hver dag! 

Jeg gir snart opp og føler for at dette er min siste ferie sammen med dem til utlandet. 
Jeg er 17 år.

Anonymkode: 14226...0f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke høre med dem om du kan dra på en utflukt alene? Det hender jo hotellet/reiseleverandørene arrangerer ting, så er du ikke helt alene hvis det blir et problem for dem. 

Anonymkode: 7a4b2...6d0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kan du ikke høre med dem om du kan dra på en utflukt alene? Det hender jo hotellet/reiseleverandørene arrangerer ting, så er du ikke helt alene hvis det blir et problem for dem. 

Anonymkode: 7a4b2...6d0

Vil jo helst dra med dem. Skape minner sammen, gjøre noe hyggelig med dem

• Hjerte 2
Skrevet

På sydenferie er jeg nok lik dine foreldre. Ikke tiden for annet enn kos. Men er jo så klart fordi jeg har prøvd masse utflukter og funnet ut at i turistsesongen er det ikke vits. 

Duer jo stor nå og de burde jo la deg reise litt alene. 

Hvem side er du på? Bussene på Chaniasiden er jo lette å ta inn til Chania. Og det er jo en vakker by med kultur og historie.

Anonymkode: 0bcf3...847

Skrevet

Kan ikke du dra på stranden? Eller bli på hotell eller gjør noen ting alene?

Pluss....ta det fra en som var med sine foreldre til jeg ble 18( jeg ville,)  nyt den tiden den siste uken...dette kan bli din siste uke med fine foreldre.... neste år er du 18 og da kan du fra alene...( Siden du synes det allerede er kjedelig nå)

Kanskje du har kjæreste du reiser med neste år... og fra en som har mistet sin far og fikk siste sydentur med han når jeg 22 ( med mannen min) ta vare på alle øyeblikkene du har den siste uken..ta masse bilder og videoer.

Så prøv å kos deg denne siste uka...hør på musikk og slapp og

• Liker 1
Skrevet

Hør, du har sagt ja til å bli påspandert en ferietur. Du er 17år og vil ikke ta deg ut på noe uten mamma og pappa? I tillegg sitter du på KG og klager. 

Anonymkode: e79f0...21b

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er du ikke på skolen? 

Anonymkode: 917e2...f38

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er du ikke på skolen? 

Anonymkode: 917e2...f38

Det samme lurer jeg på!

eller har du kanskje et friår? Og hvorfor kan du ikke dra på utflukter på egenhånd? Skape dine egne minner mens foreldrene dine bare ligger å drar seg på stranden?

Anonymkode: 54b0c...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det samme lurer jeg på!

eller har du kanskje et friår? Og hvorfor kan du ikke dra på utflukter på egenhånd? Skape dine egne minner mens foreldrene dine bare ligger å drar seg på stranden?

Hun har fri? De kan faktisk få fri fra skolen....

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hun har fri? De kan faktisk få fri fra skolen....

Rett etter at nytt skoleår har startet og i tillegg på videregående?

• Liker 1
Skrevet

Du er stor nok til å si du vil ta deg en tur til et museum eller hva enn det er du har lyst til. 

Anonymkode: e518a...3cf

Skrevet

Kreta er jo en dritkjedelig plass da. Er ikke mye å se i Chania heller som nevnt tidligere i tråden. Flymuseumet er jo en ting om du er interessert. 

Ellers er Kreta mat, spa, bading og sol..

Anonymkode: c4804...8a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kreta er jo en dritkjedelig plass da. Er ikke mye å se i Chania heller som nevnt tidligere i tråden. Flymuseumet er jo en ting om du er interessert. 

Arkitektur i Chania, flotte bygg. Spinalonga, for å nevne kun 1 av ting man bør gjøre på Kreta. Grekere har lang historie også på Kreta. Er vel ingen sivilisasjon som har så mye historie som Grekere?

Anonymkode: 0bcf3...847

Skrevet

Du er heldig, men vet det ikke.

Anonymkode: 3dfbd...84f

• Liker 1
Skrevet

finnes det ingen unge kjekke unge menn du kan flørte litt med da? 

Anonymkode: 59395...b50

Skrevet

Veldig mange ting som koster penger også da. 

Noe en 17. åring kanskje ikke har penger til å betale for....     

Anonymkode: 6085d...954

Skrevet

Spørre om å dra på marked eller til en bondegård med selvplukk av noe slag.

Forstår deg, man må faktisk imøtekomme tenåringer. 

Anonymkode: 0b120...3b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi er på ferie i Kreta, og har vært her nå i 1 uke. Vi blir i 1 uke til. Det er samme prosedyre hver dag. Stå opp, sole seg og bade til sen ettermiddag, så hjem til hotellet og stelle seg til kvelden for å spise middag, så hjem igjen og sove.. 

Jeg skal innrømme at jeg kjeder meg enormt mye. Har prøvd å komme med forslag til ting vi kan gjøre. Utflukter f.eks, eller gjøre andre ting. Men ingenting er interessant for dem. De er så forbanna ukulturelle hver gang vi har reist på ferie. Det er det samme hver gang. Jeg er mer sånn som vil oppleve mer av kulturen, se meg rundt og bli kjent med folk. Soling og være på stranda er greit noen ganger ja, men IKKE hver dag! 

Jeg gir snart opp og føler for at dette er min siste ferie sammen med dem til utlandet. 
Jeg er 17 år.

Hva snakker dere om generelt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

….eller den minoiske kultur? Knossos? 

Anonymkode: 2a891...4e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...