AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Vi er i startfasen av undersøkelsessak av barnevernet. Det er i utgangspunktet far det er uttrykt bekymring for (av blant annet meg selv), men det er naturlig at de også etterhvert vil undersøke hvordan barnet har det hos meg, hvor h*n bor størsteparten av tiden. Jeg føler meg i grunn trygg på at barnet har det bra i det daglige, og at andre som kjenner oss (behandlere, barnehagen mm) ikke har stort grunnlag for bekymring. Men, jeg har slitt psykisk i flere år (angst, depresjon, ADHD og den "type ting"). Gått i behandling i noen omganger, slitt mer enn snittet med å stå i jobb/skole over tid mm. Men er ganske velfungerende utad, følger opp barnet, dyr, husarbeid og hygiene f.eks, uansett. Så jeg lurer på, noen erfaringer om hva man kan forvente i en slik situasjon? Hva kan de "kreve" (eller hvert fall etterspørre) av informasjon fra f.eks tidligere behandler, uttalelse, journal eller lignende? Eller vil de sannsynligvis ikke be om noe slikt? Bryr de seg veldig om forholdsvis lette diagnoser - tenker særlig om de fører til at man er under AAP eller ufør - eller er ikke det "så farlig"? Skjønner det ikke går an å gi absolutte svar på det, men nysgjerrig på hva folks erfaringer er. Anonymkode: 2b223...d85 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Vet bare at barnevernet sender noen spørsmål til de de er interessert i å få info fra. Det kan være fastlege, nav, skole, barnehage, helsestasjon. De spør om det er ting som kan påvirke omsorgen for barnet. De har ikke anledning til å be om journal. Har ikke erfaring med psykisk, så har ikke et godt svar, beklager. Anonymkode: 2dbdf...daf
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Jeg tror ikke de spør fastlegen din om hvor du har gått i behandling og begynner å grave etter info altså, men dette er det sikkert andre som vet mer om. Anonymkode: 2dbdf...daf
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Jeg har aldri vært under bv eller jobbet der. Tenker at det viktige her er at du viser selvinnsikt, og det har du jo gjort bl.a. ved å vise bekymring for barnefar. Tenker det de er opptatt av er at hvis du skulle være syk eller dårlig, er det da noen som kompenserer for deg (for eksempel støtte fra familie) sånn at barnet uansett vil ha det stabilt. Jeg tror ikke de graver og spør hvis de ikke får grunn til det under samtalene fremover. Det er jo ikke pga deg de undersøker? Jeg tror jeg ville tatt en anonym telefon til barnevernet eller kontaktet feks fastlegen hvis du vil ha et helt korrekt svar på hva de kan "hente ut". Det er bra folk med diverse alvorlige lidelser som har barn. Men de har selvinnsikt til å se når de trenger hjelp, derfor beholder de omsorgen. Anonymkode: 92044...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå