Gå til innhold

Klistremerkebaby eller helt vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er straks 1 uke gammel og virkelig veldig vanskelig/umulig å legge fra seg. Kun puppen som får henne til å roe seg eller sovne og når jeg forsøker å legge henne i vogn/babyrede/bedside så våkner hun etter typ max 2 minutter. 

Det er trivelig å ta noen dupper i fanget altså, men fryktelig upraktisk  😕 Det betyr at far kan ikke roe, hun må egentlig være i søvne for at det skal funke at hun sover på han. Og jeg tør ikke samsove, så det blir kun søvn på meg om far kan ha henne sovende på seg.

Kommer til å prøve bæresele etterhvert så jeg får gjort litt småting, men det er begrenset hvor mye/lenge jeg bør bære pga. kroppslige plager.

Er det tidlig enda, så det kan gå seg til om vi fortsetter å prøve/øve på å legge henne for seg selv? Eller er jeg dømt til måneder med klistremerkebaby? Hvordan var det for dere?

Anonymkode: 0e535...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen er da bare en uke gammel. Har aldri kjent på sult, kulde eller ensomhet før den kom ut i den store kalde verdenen. La henne få litt tid på å omstille seg og kjenne på at dere er der og er trygge ❤️ ting går seg til. Du kan ikke forvente etter en uke at babyen skal være selvstendig og sove alene. Les deg opp på trygg samsoving, du MÅ sove, ellers kommer du til å klikke. 

Anonymkode: fc58b...dd6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt normalt i starten ❤️ Baby søker kroppskontakt fordi den ikke er vant til livet utenfor magen, pluss at myye hud mot hud er bra for amming. Begge mine unger var slik som nyfødt, ingen av de har likt å sove oppå meg senere. Har gått helt over ila. første tre mnd.

Anonymkode: 87cd3...9bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Babyen er da bare en uke gammel. Har aldri kjent på sult, kulde eller ensomhet før den kom ut i den store kalde verdenen. La henne få litt tid på å omstille seg og kjenne på at dere er der og er trygge ❤️ ting går seg til. Du kan ikke forvente etter en uke at babyen skal være selvstendig og sove alene. Les deg opp på trygg samsoving, du MÅ sove, ellers kommer du til å klikke. 

Anonymkode: fc58b...dd6

Ja, jeg vet det er en stor overgang. Er bare at første var ikke så intens, etter det jeg husker😅 Har jo lest om klistremerkebabyer og lurer på om det var slik fra start, eller om det gikk seg til for noen. Håper du har rett i at det går seg til. 

Jeg synes samsoving er så skummelt og ser ikke at vi klarer å følge alle rådene. Sliter med å få sove i det hele tatt etter fødsel. Det går ikke i lengden. 

Anonymkode: 0e535...02a

Skrevet

Første var slik i 6-7 mnd og nr 2 er slik fortsatt (1,5 mnd). Hun kan til dels godkjenne vogna så lenge den beveger seg.

Anonymkode: 768a0...e51

Skrevet

Akkurat sånn var mine to hele sine første 2-3 måneder. Vi samsov og jeg lærte meg liggende amming, slik at jeg kunne amme i halvsøvne. Vi har veldig fast madrass i senga, da, og bedside crib som fallsikring. Vil virkelig anbefale deg å prøve å samsove, for det er mye bedre å gjøre det og få litt søvn på en trygg måte, enn å sovne utilsiktet med baby på deg. 💕 Lykke til. Det VIL bli bedre etterhvert uansett hvordan dere løser det. 

Anonymkode: 923bb...ea1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat sånn var mine to hele sine første 2-3 måneder. Vi samsov og jeg lærte meg liggende amming, slik at jeg kunne amme i halvsøvne. Vi har veldig fast madrass i senga, da, og bedside crib som fallsikring. Vil virkelig anbefale deg å prøve å samsove, for det er mye bedre å gjøre det og få litt søvn på en trygg måte, enn å sovne utilsiktet med baby på deg. 💕 Lykke til. Det VIL bli bedre etterhvert uansett hvordan dere løser det. 

Anonymkode: 923bb...ea1

Ikke jeg som er ts. Men hvordan var søvnen etter 2-3 mnd? Godtok de da egen seng?😊

Anonymkode: 768a0...e51

Skrevet

Babyen vår godtok plutselig bedside crib etter ca 2 mnd. Før det var hun klistremerkebaby og godtok heller ikke trygg samsoving siden hun kun ville sove oppå brystet. Det var stress og veldig lite søvn, men kom oss gjennom det. Nå sover hun også godt i vogna og i babynest i sofaen på dagtid. 

Anonymkode: 11652...6f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...