Gå til innhold

Hva gjør man når man er gravid og ikke klarer å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så dårlig samvittighet overfor jobben nå. Er i 1. trimester og i knalldårlig form. Er konstant kvalm, ekstremt trøtt (som gjør at jeg har restless legs hele dagen), svetter som en gal og på grunn av alt dette klarer jeg ikke å fokusere på det jeg skal gjøre. Har hatt hjemmekontor i dag og det har vært knalltungt, har ikke vært i stand til å gjøre så mye som jeg skal. Det er jo feil at jobben skal betale meg lønn når jeg rett og slett ikke makter å gjøre jobben min, men det er jo litt voldsomt med sykmelding også? Hva er det beste å gjøre? Har hanglet som dette i to uker nå og det tærer på.

Anonymkode: 34dc9...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør man når man er syk og ikke kan jobbe? Jo man drar til legen.

Anonymkode: 9a09f...fdf

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva gjør man når man er syk og ikke kan jobbe? Jo man drar til legen.

Anonymkode: 9a09f...fdf

Ja, jeg skal til legen, men det er over en uke til. Vet ikke om jeg skal drøfte sykmelding med henne eller ikke om det vedvarer, føler på en måte at jeg bør stå i det, men kjenner at det nesten ikke går.

Skrevet

Ofte så kvikner man til når 1. har gått. 

Anonymkode: 1acf3...16a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ofte så kvikner man til når 1. har gått. 

Anonymkode: 1acf3...16a

Ja, heldigvis. Men det er 6 uker til...

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg skal til legen, men det er over en uke til. Vet ikke om jeg skal drøfte sykmelding med henne eller ikke om det vedvarer, føler på en måte at jeg bør stå i det, men kjenner at det nesten ikke går.

Hvorfor bør du stå i det? Hva får du igjen for det? Sånn utenom å bli enda mer ødelagt og utslitt før ungen i det heletatt er født.. 

Anonymkode: 92e52...559

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor bør du stå i det? Hva får du igjen for det? Sånn utenom å bli enda mer ødelagt og utslitt før ungen i det heletatt er født.. 

Anonymkode: 92e52...559

Du har rett, det bare føles som et nederlag å måtte ta sykmelding allerede nå. Har et barn fra før også, så det er ikke sånn at jeg får slappet av etter jobb, selv om jeg har en samboer som er veldig flink å avlaste.

Skrevet

Bli hjemme..?

Anonymkode: 73cc0...50e

Skrevet

Jeg tok sykemelding i 4 uker første trimester på grunn av kvalme

Anonymkode: 26d8e...031

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tok sykemelding i 4 uker første trimester på grunn av kvalme

Var du veldig plaget? Var det så ille at du spydde? Jeg har ikke spydd foreløpig, men det har vært nære på en del ganger.

Skrevet

Sykemelding tenker jeg er løsningen hvis man er så dårlig. Har selv to svangerskap bak meg hvor jeg har vært helt latterlig kvalm, hadde ekstrem svangerskapskvalme og kastet opp en del. Da var målet å overleve dag for dag, og ikke vurdere abort pga formen. Det gikk seg heldigvis litt til etter 1.trimester. 

Oppi det hele fikk jeg omgangssyken andre gangen, kvalmen var det samme men spydde mer. Så sånn sett kan jeg si ar jeg gikk med en heftig omgangssyke i 2 1/2 måned = rundt 80 dager!!! Sykt lenge 🤪

Anonymkode: b8d11...d05

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Var du veldig plaget? Var det så ille at du spydde? Jeg har ikke spydd foreløpig, men det har vært nære på en del ganger.

Jeg spyr nesten aldri, så det skjedde bare en gang. Men det var ille nok til at jeg ikke klarte å bevege meg uten å  bli dødens kvalm 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...