AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Hei. Jeg er i en kinkig situasjon. Har et familiemedlem som er usunn for meg og min egen lille familie. Vedkommende forsøker å lage trøbbel, ved å sverte meg ovenfor andre i familien og ved å sverte andre ovenfor meg. Dette er noe jeg ikke ønsker å bli med på. Det har pågått i noen år, men nå kjenner jeg at nok er nok og at jeg ikke ønsker å ha en slik negativ energi i livet mitt. Vedkommende er ung og kan endre seg, men akkurat nå ønsker jeg ikke å få personen på besøk i mitt hus sammen med mine barn og samboer. Spørsmålet er hvordan jeg skal klare å fase ut kontakten slik at det ikke blir en akutt kjip situasjon for oss alle. Har noen råd? Anonymkode: 0277c...1d9
Gjest Refreng Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Veldig lite detaljer, men jeg tenker at dere kanskje bare må stå i det kjipe og akseptere at ting kan bli vanskelig en periode. Noen ganger er konflikt uungåelig. Noen ganger finnes det ikke en god løsning- det finnes bare en mindre dårlig
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Fase ut er vel stikkordet. Det passer ikke, har det travelt for tiden osv. vage svar, sene svar. Ikke svare på meldinger som ikke har et veldig konkret spørsmål, drøye lenge med å svare på spørsmål. Bare si det ikke passer å komme på besøk. Eventuelt kan du går rett på sak og si at du trenger en lang pause nå på grunn av xyz. Anonymkode: 0e35c...8eb
exictence Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Føler jeg er i en vanskelig situasjon, og føler bare på at jeg/vi må ha litt alene tid/være bare oss en stund.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 3 minutter siden, exictence said: Føler jeg er i en vanskelig situasjon, og føler bare på at jeg/vi må ha litt alene tid/være bare oss en stund. Hvis du kutter ut folk i familien uten en veldig god grunn kan du regne med reaksjoner, og at det kan gå ut over forholdet til andre familiemedlemmer. Anonymkode: 57311...8aa
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis du kutter ut folk i familien uten en veldig god grunn kan du regne med reaksjoner, og at det kan gå ut over forholdet til andre familiemedlemmer. Anonymkode: 57311...8aa Jeg har selvfølgelig en god grunn. Dersom det går utover forholdet til andre familiemedlemmer, får det bli slik. Jeg må beskytte mine barn og da er det dessverre ikke så viktig hva andre i familien mener eller hvordan de reagerer på akkurat det. Anonymkode: 0277c...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 Litt usikker på hva du mener med ung person. Er det snakk om tantebarn liksom? Eller er det stebarn? Hva du kan gjøre kommer helt an på hvem denne personen er og hva som har skjedd. Anonymkode: 41a90...b1e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Litt usikker på hva du mener med ung person. Er det snakk om tantebarn liksom? Eller er det stebarn? Hva du kan gjøre kommer helt an på hvem denne personen er og hva som har skjedd. Anonymkode: 41a90...b1e Det er mitt søskenbarn, som er ung voksen. Jeg er noen få år eldre. Søskenbarnet har ved flere anledninger kommet med løgner om meg og mine, til mine onkler og tanter, i tillegg til besteforeldre. Personen har også kommet med fortellinger eller andre utsagn som har ført til at jeg ble usikker på andre familiemedlemmer.Dette har ført til flere anstrengte situasjoner i løpet av årene. Jeg har ikke helt forstått hva som har foregått, før nå. Det jeg kjenner på, er at jeg er redd for hva vedkommende kan finne på. Jeg ønsker ikke å ha personen i umiddelbar nærhet, hvor vedkommende kan finne noe å lage kvalme ut av. Det beste er at personen ikke får noe hen kan lage trøbbel ut av, å eneste måten for å unngå dette er ved å ha minst mulig kontakt sammen. Anonymkode: 0277c...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Jeg har det på samme måten med et familiemedlem. Jeg har bare sluttet å svare på meldinger osv. Anonymkode: 0e35c...8eb
Lorieen Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 (endret) Kontakt vedkommende og informér rolig om at du nå kutter ut vedkommende pga løgner, sverting og uakseptabel oppførsel. Informér samtidig deres nærmeste felles familie om det samme, så ikke vedkommende rekker å spre enda flere usanne rykter om deg. Endret 11. september 2023 av Lorieen
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Vedkommende er ung og kan endre seg, men akkurat nå ønsker jeg ikke å få personen på besøk i mitt hus sammen med mine barn og samboer. Spørsmålet er hvordan jeg skal klare å fase ut kontakten slik at det ikke blir en akutt kjip situasjon for oss alle. Har noen råd? Anonymkode: 0277c...1d9 Rekker vel å ikke invitere personen på besøk? Anonymkode: e3350...279
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #12 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rekker vel å ikke invitere personen på besøk? Anonymkode: e3350...279 ja, jeg skal ikke gjøre det. vedkommende selv ønsker å besøke, uten at jeg helt forstår hvorfor mtp det hen steller i stand. Anonymkode: 0277c...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå