Gå til innhold

Hvordan fungerer det å tiltrekke seg mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen klarsynte som vil svare på dette? Hvordan forklares det at noen mennesker blir ufrivillig alene hele livet mens andre tiltrekker seg en livspartner eller kjærester? Har dette med signaler vi sender ut til andre? Hvis vi ønsker å tiltrekke oss nye venner eller en kjæreste, hvordan gjør man dette?

Til de som tror på dette, altså. Ønsker ikke tullball-svar, selv om jeg ser mye av det på dette underforumet. 

Anonymkode: 986cc...719

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er verken klarsynt eller spåperson men energier tiltrekkes av hverandre.Vi utståler mengder av enegi,både negative og positive.Noen er energityver andre helt motsatt.

Anonymkode: a6556...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Noen klarsynte som vil svare på dette? Hvordan forklares det at noen mennesker blir ufrivillig alene hele livet mens andre tiltrekker seg en livspartner eller kjærester? Har dette med signaler vi sender ut til andre? Hvis vi ønsker å tiltrekke oss nye venner eller en kjæreste, hvordan gjør man dette?

Til de som tror på dette, altså. Ønsker ikke tullball-svar, selv om jeg ser mye av det på dette underforumet. 

Det kommer an på hva som er din sjels oppgave i dette livet. ❤️ 

Anonymkode: 4c8ae...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vil sjarmere noen så har jeg dem i garnet ganske kjapt.
Når jeg ikke er interessert har jeg utstråling som en kaktus, og får gå i fred.

Jeg tiltrekkes av folk som er godt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man tiltrekker andre mennesker ved å smile til dem, ha øyekontakt, være hjelpsom, invitere dem med spå ting....

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner svaret i psykologibøker. De som tiltrekker seg mennesker er oftere penere, mer utadvendte, tryggere, lykkeligere. Den type energi er noe mennesker liker og søker etter

Mennesker med lavt selvbilde, derimot, kan være stille og ikke uttrykke personligheten sin. De er et skall av seg selv, og skall er ikke fengende eller interessant for folk flest. Det kan også i noen tilfeller være slitsomt med mennesker som ikke tørr si meningen sin, eller som ikke tørr å ta noe plass.

Dette var et ekstremt kort innlegg i forhold til hvor mye litteratur det finnes om mennesker, attraksjon, tiltrekning, følelser og hva det skulle være. Men det er alltid mange og naturlige grunner til at ting blir som de blir.

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refreng skrev (8 timer siden):

Du finner svaret i psykologibøker. De som tiltrekker seg mennesker er oftere penere, mer utadvendte, tryggere, lykkeligere. Den type energi er noe mennesker liker og søker etter

Mennesker med lavt selvbilde, derimot, kan være stille og ikke uttrykke personligheten sin. De er et skall av seg selv, og skall er ikke fengende eller interessant for folk flest. Det kan også i noen tilfeller være slitsomt med mennesker som ikke tørr si meningen sin, eller som ikke tørr å ta noe plass.

Dette var et ekstremt kort innlegg i forhold til hvor mye litteratur det finnes om mennesker, attraksjon, tiltrekning, følelser og hva det skulle være. Men det er alltid mange og naturlige grunner til at ting blir som de blir.

TS her. Hva hvis man er litt både og? Jeg merker at menn ofte smiler til meg og vil flørte. På jobb tar nyansatte ofte kontakt med meg for å spørre om ting i jobben og uformell opplæring. Mange vil prate med meg. Men samtidig tar det noe tid før jeg går inn i nye vennerelasjoner eller får meg ny kjæreste. Kan lett bruke 2-3 år før jeg får meg kjæreste etter et brudd. Er nå singel etter et langt forhold. Jeg er midt på treet utadvendt, tar ikke masse plass, men ikke for lite heller. Har masse humor og liker å le sammen med andre. I følge mange er jeg ei flott dame, men selv synes jeg at jeg ikke skiller meg ut. Er søt og sympatisk liksom. Og i godt humør.

D30+ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du poster i alternativ-forumet, vil jeg gi deg et "alternativt" svar... 

Du tiltrekker det i livet som du er. Er du usikker på din verdi, tiltrekker du deg personer og situasjoner som gjenspeiler og bekrefter dette i deg. Er du kjærlighet, tiltrekker du deg kjærlighet i de opplevelsene du får i livet. Er du dypt overbevist om at du ikke er verdig å motta kjærlighet, så får du de opplevelsene som bekrefter dette - altså enten kjæresteforhold som bekrefter dette for deg ved at den du er sammen med ikke behandler deg med kjærlighet, eller at du slettes ikke møter noen som helst. 

Dette er for at du skal bli klar over dette og dermed kunne akseptere dette som du bærer på og er og videre løse opp i det som blokkerer deg fra å oppleve kjærlighet. Det er den høyeste erfaringen våre sjeler vil ha i livet - å oppleve den rene kjærligheten vi egentlig er i bunnen og som er større enn oss selv.

Du har sikkert hørt uttrykket "du må elske deg selv for å elske noen andre", og selv om det ofte kan tolkes litt annerledes enn hva jeg gjør nå, så mener jeg at det handler om dette: å rydde veien for den rene kjærligheten vi er, slik at vi kan tiltrekke oss opplevelser og personer i livet som tillater oss å føle kjærlighet til og fra andre.

Evig single mennesker har blokkeringer som stammer fra livserfaringer som gjør at de ikke enda har klart å åpne opp for denne kjærligheten. Det kan være erfaringer som har såra dem så de ikke tør å være åpne for å bli såra igjen, eller svikt fra foreldrene i barndommen som har gitt dem en grunnleggende følelse av å være uelskbar som de ikke enda har klart å jobbe seg gjennom i voksen alder. Det fins håp, men den ligger ikke i å håpe på at noe utenfra skal redde en, men i å se innover på hva det er som blokkerer en fra kjærlighet. Det begynner med oss selv.  

Anonymkode: 0ab55...01f

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil legge til at jeg ikke mener å legge "skylden" på vonde livserfaringer på individet. Vi gjør vårt beste hele tiden. Men det å være klar over at vi kan kultivere en indre kjærlighet og bearbeide de erfaringene som har gjort oss blokkerte for kjærligheten, kan faktisk gi oss en følelse av kontroll tilbake. Vi er ikke bare offere for omstendigheter, vi kan gjøre ganske mye selv for å skape oss det livet vi ønsker. Men det er en vanskelig prosess. Ingen tvil. Så det er ikke "bare" å si at man elsker seg selv, så vil ting skje, f eks. Det er en veldig vanskelig oppgave å løse opp i disse tingene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil legge til at jeg ikke mener å legge "skylden" på vonde livserfaringer på individet. Vi gjør vårt beste hele tiden. Men det å være klar over at vi kan kultivere en indre kjærlighet og bearbeide de erfaringene som har gjort oss blokkerte for kjærligheten, kan faktisk gi oss en følelse av kontroll tilbake. Vi er ikke bare offere for omstendigheter, vi kan gjøre ganske mye selv for å skape oss det livet vi ønsker. Men det er en vanskelig prosess. Ingen tvil. Så det er ikke "bare" å si at man elsker seg selv, så vil ting skje, f eks. Det er en veldig vanskelig oppgave å løse opp i disse tingene. 

Men det er jo mange som er i fine, trygge kjæresteforhold med et fantastisk sexliv til tross for at de har lavt selvbilde. Jeg har sett flere eksempler på dette. Selv fant jeg eksmannen min i en periode der jeg var deprimert som 23-åring. Det var helt nydelig å få kjæreste da, midt i depresjonen. Det var medisin, nærhet og fantastisk sex. Forholdet varte i over 12 år, trygt og godt. Fikk 2 barn.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man er åpen for det. At man er grei og hyggelig og ikke minst får kjemi med noen. Og ta iniativ selv. Skulle jeg ventet på mannen hadde vi vært sammen i 5 år ikke 15😂

Anonymkode: 62702...3ea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er maange faktorer som avgjør om man tiltrekker seg noen. Ikke utelukkende selvtillit, selvbilde og utstråling. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du forestiller deg at livet er at du flyter ned en elv. Ved siden av deg er ulike elver, noen flyter ned strie strøk, noen brede elver, noen små bekker osv. Noen strever, og prøver å svømme opp elven sin. Noen er mer opptatt av naboelven enn sin egen. Du får et best mulig liv dersom du er realitstisk ang elva du er i, og flyter rolig nedover den uten kamp. Da vil du oppleve det du skal, både rolige vann og strie strømmer - og evt tilstøtende elver og andre reisende ved riktig tidspunkt. Dersom du klamrer deg fast i en stein halvveis oppi elva di, går du muligens glipp av det møtepunktet lenger nede… 

Anonymkode: 53323...bd8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man generelt tiltrekker seg mennesker når man utstråler glede, trygghet i seg selv og ro. Når det kommer til kjæreste så tror jeg det handler mye om karma. Noen går gjennom de samme dårlige forholdene igjen og igjen til de dør, eller til de til slutt lærer hva det er i seg selv som må endres for å tiltrekke seg noe mer positivt. Mens for andre så er det kanskje ikke det området de skal lære i dette livet og har mest karma så da er det enklere. Og så har jo folk helt forskjellige krav og preferanser når det kommer til kjæreste 

Anonymkode: 715cd...c78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dersom du forestiller deg at livet er at du flyter ned en elv. Ved siden av deg er ulike elver, noen flyter ned strie strøk, noen brede elver, noen små bekker osv. Noen strever, og prøver å svømme opp elven sin. Noen er mer opptatt av naboelven enn sin egen. Du får et best mulig liv dersom du er realitstisk ang elva du er i, og flyter rolig nedover den uten kamp. Da vil du oppleve det du skal, både rolige vann og strie strømmer - og evt tilstøtende elver og andre reisende ved riktig tidspunkt. Dersom du klamrer deg fast i en stein halvveis oppi elva di, går du muligens glipp av det møtepunktet lenger nede… 

Så fint illustrert❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så fint illustrert❤️

Slapp av, og nyt ferden din ❤️ ( kan ikke ta æren, dette lærte jeg på søndagsskolen på 80-tallet 😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For noe piss! Virkelig.

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man generelt tiltrekker seg mennesker når man utstråler glede, trygghet i seg selv og ro. Når det kommer til kjæreste så tror jeg det handler mye om karma. Noen går gjennom de samme dårlige forholdene igjen og igjen til de dør, eller til de til slutt lærer hva det er i seg selv som må endres for å tiltrekke seg noe mer positivt. Mens for andre så er det kanskje ikke det området de skal lære i dette livet og har mest karma så da er det enklere. Og så har jo folk helt forskjellige krav og preferanser når det kommer til kjæreste 

Karma? Det finnes ikke. Jeg fikk som sagt et langvarig forhold midt i en depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig godt skrevet! 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For noe piss! Virkelig.

TS 

Å svare på denne måten tiltrekker seg ikke nye mennesker - Det kan vi fint skrive under på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...