Gå til innhold

Serie-koble brannalarmer, med veldig mange brannalarmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man bor i hus over for eksempel to etasjer eller tre etasjer, så kan det være en god ide å ha brannalarmer i alle etasjene som fungerer sånn at dersom en brannalarm oppdager røyk og begynner å bråke så begynner alle de andre brannalarmene å bråke også. 

Men finnes det sånne brannalarmer med for eksempel 10 eller 15 sånne brannalarmer? Det virker som de aller fleste pakkene bare inneholder for eksempel FEM eller ÅTTE brannalarmer.      

Anonymkode: ed854...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter røykvarsler. 

Hvor stort hus har du egentlig? Google Nest Protect støtter opptil 36 enheter, med en begrensning på 18 pr hus. 

Det er forresten krav om MINST én pr etasje. 

Skrevet

Vi er kjempefornøyd med google sine. Den utfører tester selv og du kan koble kjempemange samnen. Og trenger ikke å bytte batteri 

Anonymkode: 557f1...ca8

Skrevet

Jeg har kjøpt fra en nettside som heter sikkerheten selv. Der kan man kjøpe pakker med mange, og man kan seriekoble flere enn de som er i pakka. 

Anonymkode: 669ab...15a

Skrevet

Vi har 2 som er seriekoblet, en i hver etasje, gjennom Sector Alarm. Det funker, for å si det sånn, den oppe ble defekt og det ulte i hele huset 😂 Så ja, seriekobling er smart. 

Anonymkode: 20043...86e

Skrevet

Jeg har mest kjennskap til industriell løsning så jeg kan si med sikkerhet at det finnes løsninger som dekker ditt behov og langt større, men om det er passer for privat budsjett er jeg usikker på. 
Det er mulig å spørre et lokalt elektrikerfirma om de kan tilby en pakkeløsning, for å få pris ihvertfall. 

Skrevet

(Her ULTE alle 9 en dag da det ble litt mye stekeos på kjøkkenet 😖 Helt forferdelig til bråk).

Skrevet
On 9/12/2023 at 11:16 AM, newman01 said:

Det heter røykvarsler. 

Hvor stort hus har du egentlig? Google Nest Protect støtter opptil 36 enheter, med en begrensning på 18 pr hus. 

Det er forresten krav om MINST én pr etasje. 

Du glemmer en viktig ting. Dette gjelder kun hvis du har 50kvadrat åpent rom i hver etg. Ingen hus er bygget slik.

Er du fornuftig skaffer man seg en i hvert eneste rom. Du skal få lov til å droppe badet og kjøkkenet med mindre kjøkkenet ditt er gigantisk 

Anonymkode: 8f7e6...c63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...