AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Dere som er i femtiåra, kanskje midt i overgangsalderen og kjenner dere slitne, hva er deres triks for å balansere jobb med husarbeid og med sosialisering med venner? Syns alt blir et pes jeg, og uansett så går det utover noe. Om jeg er mye sosial så flyter det hjemme osv.. Trenger tips og erfaring om hvordan andre gjør det. Anonymkode: 57e61...beb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Vi bruker mye tid utenfor hjemmet, jobb, kultur og sosiale begivenheter. Jeg har aldri brukt mye tid på husarbeid. Setter på vaskemaskin når det passer. Støvsuger før vi får besøk. Ellers rekker jeg fint en ukentlig vask av bad og kjøkken. Jeg synes det er vanskeligere å få en god balanse mellom.jobb og fritid. Mange interessante arbeidsoppgaver, mye morsomt å være med på. Når det ikke lengre er barn å ta hensyn til er det så mye morsomt man kan være med på. Anonymkode: 2366d...514
Rotemor Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Husarbeid trenger jeg da ikke balansere med noe som helst. Det tar jeg når jeg kan. Prioriteringen er jobb og sosialliv.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Sammenligner overgangsalderen litt med baby-tiden 🙃. Det verste er lite søvn i to-tre år pga svettetokter og uro i kroppen. Og det er ofte høye krav til kvinner i den alderen. Ekstra innsats på jobb, for "du har jo ikke små barn", ekstra innsats forventet av barn og svigerbarn mtp barnepass osv. Mannen er kanskje full av futt og vil finne på noe "nå som barna har flyttet ut". Det verste for meg, var som sagt elendig søvn. Husarbeid er jeg ikke så ekstremt opptatt av, men man hangler seg på et vis gjennom dagene. Anonymkode: ba225...e3b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Pusher 50, tvillinger i småskolealder og full jobb. Vi støvsuger og tar en runde med kluten når vi må. Prioriterer barn og sosialt liv med dem og litt egne interesser og venner. På dødsleiet kommer jeg aldri til å angre på at jeg ikke vasket mer. Anonymkode: bd0b2...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå