Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut cirka strømpris i mnd. på en leilighet jeg skal leie i Tromsø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart leie en leilighet i Tromsø, men der kommer strømprisen utenom månedsleien... Hvordan klarer jeg å finne ut cirka pris på strømmen blir å ligge på?

Hu som bodde der før meg, var mye borte og hadde de her strømregningene:

feb-mars:

febmars.jpg.8b5a8ad077159fcc3443cee0f47d05f9.jpg

apr-mai:

aprilmai.jpg.66e05e47695d52670b5604ed149bc19e.jpg

Jeg må tegne mitt eget strømabb., og da funderer jeg å bruke Vibb...

Har dere noen pekepinn på hvordan jeg kan finne ut om hva strømregningen blir å være for min del hvis jeg skal bo der, siden jeg nok blir å bruke en del mer enn hu gjør? Bor for meg selv da...

Leiligheten er på ca. 45m2.

Skrevet

Det der ser svært lavt ut, selv om man er borte en del. 

Jeg ville satt opp et fast strømtrekk på 1000kr mnd til en egen strømkonto i banken din. Noen mnd blir veldig billige og andre mye dyrere, i sum går du kanskje i pluss i løpet av året, og kan bruke overskuddet på noe annet.

Skrevet

Strømforbruk er jo relativt personlig. Oppvarming, er det kun strøm? I såfall trenger du det varmt om vinteren? Om det skulle bli -20 grader ute, takler du å ikke ha det +20 grader inne? Er du avhengig av å kjøre vaskemaskiner/tørketrommel/oppvaskmaskin flere ganger i uken? 

Ville som takinova lagt av 1000 kr måneden uavhengig sommer/vinter. Så er du safe.

Som du ser på fakturaen du selv viser til, ett strømforbruk på våren koster deg 400-500 kr i måneden. Men det er per nå. Om strømprisen i trømsø skulle ligne litt på hva som var i oslo i vinter, så må du fort plusse på 1000 lappen. 

Anonymkode: 0d8c2...090

Skrevet

Det er helt umulig da ingen vet hva strømprisene fremover blir. 
Men om man legger disse to månedene til grunn, så kan det se ut som ett årlig forbruk på 7500kwh. 

Jeg bor på østlandet på 50kvm, og bruker ca 9000 kwh året, for en enslig person. Jeg budsjetterer med ca 1000kr måneden igjennom hele året. 

Anonymkode: 32021...d6a

Skrevet

Pris på strøm er jo umulig å vite, men gjennomsnittlig har vi betalt 500-700 i mnd, men jan/feb er ofte dyre mnd. Da betaler vi ofte mellom 700-900 i strøm, pluss 200-400 i nettleie.

Bor også i nord. 78kvm leilighet, og 4 personer. Vi skaffer ved til vedovn selv, så sparer litt der.

Anonymkode: ddfe6...316

Skrevet

Jeg bor på 39kvm i Tromsø og jobber fra hjemmekontor, så er veldig mye hjemme. I sommer har jeg hatt strømregninger på rundt 450,- og da har jeg kjørt AC mye. Beregn rundt 500,- frem mot vinteren vil jeg si er realistisk, og i underkant av 1000,- de kaldeste månedene i vinter (jeg har aldri hatt over 800,- og selv så mye er sjelden jeg får).

Anonymkode: d0587...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...