AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Heisann, lurer på om noen her kan hjelpe med et spørsmål jeg ikke finner ut av(selv ved kontakt med hjemmetjenesten, får ullne svar). Min gamle far som bor i en annen kommune har nå fått medisinutlevering av hjemmetjenesten hver 14.dag. Medisinen blir levert i sånne ferdige ruller(multidose). Dette fungerer veldig bra for ham. Så er det slik at jan-mars bor han hos meg(han melder ikke flytting, bor bare her i den perioden). Kan man få endret levering av medisinen i dette tidsrommet? F.eks. til nærmeste apotek? Anonymkode: 162e3...9db
Hareena Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Ja, hjemmetjenesten kan levere til ham på din adresse. Kommunen har plikt til å hjelpe der pasienten befinner seg i Norge, ikke bare på folkeregistrert adresse. Kontakt hjemmetjenesten i din kommune og varsle også i hans om den midlertidige hjelpen/medisinleveransen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Hos oss så ber vi om medisiner for lengre tid, aå tsr pasienten med seg de. Anonymkode: 592f0...fcb
Rotemor Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Den kommunen han skal til (din) har plikt til å levere medisiner. Men det er lurt å varsle i god tid😊
Gjest takinova Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hos oss så ber vi om medisiner for lengre tid, aå tsr pasienten med seg de. Anonymkode: 592f0...fcb Det høres egentlig ut som den beste løsningen. Men hvor lang tid kan man be om? Er det utløpsdato på vanlige medisiner feks?
Gjest takinova Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Rotemor skrev (1 minutt siden): Den kommunen han skal til (din) har plikt til å levere medisiner. Men det er lurt å varsle i god tid😊 Problemet med det er at vi ikke nødvendigvis har en fast dato god tid i forveien. Dette er litt avhengig av vinterværet og hvordan formen er.
Gjest takinova Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 Hareena skrev (20 minutter siden): Ja, hjemmetjenesten kan levere til ham på din adresse. Kommunen har plikt til å hjelpe der pasienten befinner seg i Norge, ikke bare på folkeregistrert adresse. Kontakt hjemmetjenesten i din kommune og varsle også i hans om den midlertidige hjelpen/medisinleveransen. Man varsler altså hjemkommunen? Takk for svar alle sammen. Ser at jeg glemte å være anonym etter HI😂😂 Men pappa kan vel knapt identifiseres på denne tråden...
Rotemor Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 (endret) takinova skrev (18 minutter siden): Problemet med det er at vi ikke nødvendigvis har en fast dato god tid i forveien. Dette er litt avhengig av vinterværet og hvordan formen er. Hjspl leverer i tide hvis de får beskjed i tide uansett. Det er ikke et valg. Han får jo bare annenhver uke, så det løser seg veldig enkelt. Endret 11. september 2023 av Rotemor
Blåjojo Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Det er uansett apoteket som leverer medisinen. Din far har bare en avtale med hjemmetjenesten at de sørger for utlevering. Sånn sett bør han kunne gå på apoteket og få ut medisinen i din hjemkommune.
Gjest takinova Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 Blåjojo skrev (10 minutter siden): Det er uansett apoteket som leverer medisinen. Din far har bare en avtale med hjemmetjenesten at de sørger for utlevering. Sånn sett bør han kunne gå på apoteket og få ut medisinen i din hjemkommune. Det var egentlig det jeg hadde sett for meg. Men det er her jeg ikke klarer å få et svar fra hjemmetjenesten om hvor den beskjeden skal gis.
Rotemor Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 (endret) takinova skrev (1 time siden): Det var egentlig det jeg hadde sett for meg. Men det er her jeg ikke klarer å få et svar fra hjemmetjenesten om hvor den beskjeden skal gis. Du ringer bare og gir datoer for når han er borte. De noterer det. Dette driver de med hele året, særlig sommeren da folk er på hytta m.v så dette går av seg selv. Ps: så avtaler du hvem som gir beskjed til din hjemkommune/apotek. Men hvorfor kan ikke du bare hente medisinen på apoteket hos deg?? Endret 11. september 2023 av Rotemor
Blåjojo Skrevet 11. september 2023 #12 Skrevet 11. september 2023 takinova skrev (1 time siden): Det var egentlig det jeg hadde sett for meg. Men det er her jeg ikke klarer å få et svar fra hjemmetjenesten om hvor den beskjeden skal gis. Du gir beskjed til hjemmetjenesten i din fars kommune om å stoppe uthenting av medisiner. Må være obs på at dette ikke kan skje på dagen, da de mest sannsynlig har en bestilling liggende inne på det apoteket de benytter. Så tar du med fullmakt om du skal hente ut medisiner på ditt lokale apotek, om ikke din far kan gjøre det selv.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #13 Skrevet 11. september 2023 takinova skrev (2 timer siden): Det høres egentlig ut som den beste løsningen. Men hvor lang tid kan man be om? Er det utløpsdato på vanlige medisiner feks? Da ringer hjemmesykepleien apoteket og ber de lage multidosen for så og så lang tid. Du ringer hjemmesykepleien. Ja det er utløpsdato på medisiner. Men alt dette vet apoteket, så ikke noe å tenke på. Anonymkode: 592f0...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå