Gå til innhold

Et spørsmål om Tinder, fra en jordnær nybegynner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere vet fra mine nylige tråder så vurderer jeg å begi meg ut på dating for første gang.
Men jeg spør da litt om råd denne gangen.....

Jeg vet at Tinder ofte frarådes om å brukes, spesielt av nybegynnere.
Saken er at jeg har vansker med å finne nye venner og utvide min sosiale krets på en organisk måte.
Så Tinder høres lettere ut for å sette i gang hele greia liksom.
Jeg er ikke redd for å faile og bli avvist.....jeg er redd for å ikke få muligheten til å bli det.

Men saken er at jeg er ikke interessert i å date noen som har overfladiske krav.
Jeg vil date noen som ikke forventer høy status, "perfeksjon" og at ting skal være laid-out of forutsigbart.
Et eksempel: jeg har foreløbig ikke jobb pga av tidligere helseplager jeg bedrer meg etter nå.
Jeg ønsker en date som er i stand til å overse dette og ikke tenke "ååh arbeidsløs = taper! DENIED!"
Jeg vil helst møte noen som tenker litt det samme som meg. Noen som selv ikke er av de mest "attraktive", fordi det er ikke jeg heller.
Noen som ikke er på toppen. Kort sagt folkens: jeg er en John Doe som vil møte Jane Doe.

Men hvordan kan jeg skrive dette i Tinder-bioen på en måte som ikke virker creepy eller skremmer vekk folk?
Og om bioen ikke er ok å bruke, hvordan vil du personlig foreslå jeg informerer
den potensielle daten om dette i en chat?

Det var alt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinder-bio:

I Tinder-bioen din kan du skrive noe som dette: "Jeg verdsetter ekthet og søker en genuin forbindelse, uavhengig av status eller utseende."

I samtaler:

Vær ærlig om din nåværende situasjon, for eksempel: "Jeg jobber med helseproblemer for øyeblikket, men er fokusert på bedring." Still også spørsmål om partnerens verdier og ønsker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Riktigper skrev (5 minutter siden):

Tinder-bio:

I Tinder-bioen din kan du skrive noe som dette: "Jeg verdsetter ekthet og søker en genuin forbindelse, uavhengig av status eller utseende."

I samtaler:

Vær ærlig om din nåværende situasjon, for eksempel: "Jeg jobber med helseproblemer for øyeblikket, men er fokusert på bedring." Still også spørsmål om partnerens verdier og ønsker.

Den var fin. Takker!

Skrevet

Husk å ikke skrive for lang bio, det holder med noen korte setninger. 

Du kan f.eks. skrive: «Søker dame som har andre verdier enn status». «Søker noe ekte og rett kjemi». Han over hadde et godt forslag. 

Anonymkode: 44db2...f5a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tinderprofil:

Jeg er ikke opptatt av status og "perfeksjon", og ønsker å treffe noen som også har en avslappende holdning til dette, og ikke har overfladiske krav.

Ønsker å møte noen og ser på det som et hyggelig treff, så får vi se om vi vil bli enda mer kjent.

Jeg har foreløbig ikke jobb pga tidligere helseplager, men har det mye bedre nå.
Jeg ønsker å treffe en som er i stand til å overse dette og ikke tenke "ååh arbeidsløs = taper! DENIED!"

Inverto skrev (1 time siden):

........hvordan vil du personlig foreslå jeg informerer

Jeg tror du klarer deg glimrende. Vær åpen om deg selv, og vis interesse for hun du skriver med.

Synes denne profilen av deg virker tiltrekkende. Synes ikke du behøver å nevne noe om utseende. Synes allerede det her kommer frem at du ikke vil ha noen som stiller overfladiske krav.

Så ville jeg hatt noen bilder som viser deg når du holder på med noe du liker. Ikke sånne oppstilte bilder.

Endret av exictence
Skrevet

Jeg har bookmarked linken til denne tråden slik at jeg kan komme tilbake til den
når jeg er i tvil på hva jeg burde skrive i dating-profilen min.
Som du sikkert vet er jeg autist og sliter litt med elokvent språk haha.
Da er det fint å få råd om hvordan en burde ordlegge seg ✌️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk å ikke skrive for lang bio, det holder med noen korte setninger. 

Du kan f.eks. skrive: «Søker dame som har andre verdier enn status». «Søker noe ekte og rett kjemi». Han over hadde et godt forslag. 

Anonymkode: 44db2...f5a

Dette er nøyaktig det bitre menn har på profilene sine, spesielt den første. 

Anonymkode: 9bcc8...61d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Inverto skrev (3 timer siden):

Som dere vet fra mine nylige tråder så vurderer jeg å begi meg ut på dating for første gang.
Men jeg spør da litt om råd denne gangen.....

Jeg vet at Tinder ofte frarådes om å brukes, spesielt av nybegynnere.
Saken er at jeg har vansker med å finne nye venner og utvide min sosiale krets på en organisk måte.
Så Tinder høres lettere ut for å sette i gang hele greia liksom.
Jeg er ikke redd for å faile og bli avvist.....jeg er redd for å ikke få muligheten til å bli det.

Men saken er at jeg er ikke interessert i å date noen som har overfladiske krav.
Jeg vil date noen som ikke forventer høy status, "perfeksjon" og at ting skal være laid-out of forutsigbart.
Et eksempel: jeg har foreløbig ikke jobb pga av tidligere helseplager jeg bedrer meg etter nå.
Jeg ønsker en date som er i stand til å overse dette og ikke tenke "ååh arbeidsløs = taper! DENIED!"
Jeg vil helst møte noen som tenker litt det samme som meg. Noen som selv ikke er av de mest "attraktive", fordi det er ikke jeg heller.
Noen som ikke er på toppen. Kort sagt folkens: jeg er en John Doe som vil møte Jane Doe.

Men hvordan kan jeg skrive dette i Tinder-bioen på en måte som ikke virker creepy eller skremmer vekk folk?
Og om bioen ikke er ok å bruke, hvordan vil du personlig foreslå jeg informerer

Det var alt

På min profil har jeg skrevet at  jeg er ufør pga er kronisk nyresyk. Hvis du ble redd av det. Så synd. 
Syns det å være ærlig er bra. 
Syns du skal skrive det som er viktig for deg i et forhold. 
Ærlighet og kommunikasjon er alltid viktig. 

• Liker 3
Gjest ElderMillenial
Skrevet

Er litt enig i at «Søker dame som har andre verdier enn status» gir litt jeg har ingen status så ikke forvent noe vibber. 

Riktigper har helt rett, hør på han.

Jeg er nok ikke enig i de som skriver at du skal skrive minst mulig i bioen, for jeg ser alltid på bioen til de jeg finner attraktive. Bra bilder er innsteget, bra bio (som fenger meg) er det som gjør at jeg velger deg. 

Siden du ikke er interessert i noen som er overfladiske ville jeg derfor lagt mer vekt på bio og bilder som viser interesser og deg. 

Mulig jeg ikke er den typiske Tinder brukeren jeg heller. 

Forresten, bra bilder betyr ikke at mannen må være den kjekkeste jeg noen sinne har sett, det betyr mest at bildene er av god kvalitet, om du bare tøyser på bildene antar jeg du ikke er seriøs. Er det bare bilde i bar overkropp tenker jeg du er ute etter noe uforpliktende. En del menn ser også sure/sinte ut på bildene, det er automatisk nei i min bok. 

Kort forklart så bør du vise den beste siden av deg selv, både i bilde og tekst. 

Skrevet

Er det akseptabelt å bruke bilder av meg tatt av en profesjonell fotograf, eller blir det for fake og "arrangert" liksom? Han er en utmerket fotograf og kan det å lage bilder som er emosjonelle. Tanker?

Gjest ElderMillenial
Skrevet
Inverto skrev (3 minutter siden):

Er det akseptabelt å bruke bilder av meg tatt av en profesjonell fotograf, eller blir det for fake og "arrangert" liksom? Han er en utmerket fotograf og kan det å lage bilder som er emosjonelle. Tanker?

Jeg synes det er innafor, bare de ikke er for klassebilde aktige. Er han en god fotograf er jeg sikker på han kan ta noen bra bilder i naturlige settinger som ikke ser for arrangerte ut. 

Er helt sikker på det slår uendelig bedre an en 3 nesten identiske selfie bilder tatt på ett litt rotete bad.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er nøyaktig det bitre menn har på profilene sine, spesielt den første. 

Hvorfor det, tenker du?

Skrevet
ElderMillenial skrev (17 minutter siden):

Jeg synes det er innafor, bare de ikke er for klassebilde aktige. Er han en god fotograf er jeg sikker på han kan ta noen bra bilder i naturlige settinger som ikke ser for arrangerte ut. 

Er helt sikker på det slår uendelig bedre an en 3 nesten identiske selfie bilder tatt på ett litt rotete bad.. 

Ja han er veldig flink. Grunnen til at jeg vil spør han om fotoer er ikke bare for Tinders skyld,
men også for å bryte den lille sosiale angsten jeg har. Der finnes null bilder av meg på nett.
Og jeg føler det er på tide å konfrontere denne kamera-beskjedenheten.
Så det er ikke bare for sosiale medier jeg gjør dette, men også som en slags eksponeringsterapi : D 

Det blir en vinn-vinn

Skrevet
exictence skrev (32 minutter siden):

Hvorfor det, tenker du?

De ser temmelig ustelte ut, så de mangler nok en god del selvinnsikt i tillegg til såpe, rene klær, tilgang til frisør, barbermaskin, veiledning ang kosthold og venner som kan hjelpe de med normale bilder. Det er ikke nok å være «snill», hvis man mangler alt annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De ser temmelig ustelte ut, så de mangler nok en god del selvinnsikt i tillegg til såpe, rene klær, tilgang til frisør, barbermaskin, veiledning ang kosthold og venner som kan hjelpe de med normale bilder. Det er ikke nok å være «snill», hvis man mangler alt annet.

Klarer over hode ikke å lese av dette at dette er en mann slik du beskriver det.

«Søker dame som har andre verdier enn status». «Søker noe ekte og rett kjemi».

Har selv matchet med en mann som hadde lignende tekt som det. Han var flott og hadde fantastiske gode verdier og holdninger.

Synes det er veldig tiltrekkende at de ikke går opp i status og fasade

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da fuck.....

Skrevet
exictence skrev (29 minutter siden):

Klarer over hode ikke å lese av dette at dette er en mann slik du beskriver det.

«Søker dame som har andre verdier enn status». «Søker noe ekte og rett kjemi».

Har selv matchet med en mann som hadde lignende tekt som det. Han var flott og hadde fantastiske gode verdier og holdninger.

Synes det er veldig tiltrekkende at de ikke går opp i status og fasade

Jeg beskrev de jeg selv har sveipet bort som har brukt lignende tekst. 

Skrevet

Tinder er ikke for pingler, prøv først Sukker eller Møteplassen.

Anonymkode: 1e83d...21d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tinder er ikke for pingler, prøv først Sukker eller Møteplassen.

Nei. Jeg går for Tinder jeg

Skrevet
Inverto skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg går for Tinder jeg

Ok, da får du ha lykke til, da! Det finnes nemlig «snillere» datingapper som ikke bare er selvskading for de som er usikre og sliter med lav selvtillit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...