Gå til innhold

Hvor man booker man sydenturen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine barn på 10 og 8 år har aldri vært i Syden. Nå er de så store at "alle andre" er på slike ferier og "det er urettferdig". Økonomien vår tåler ikke årlige ferieturer, men jeg håper å kunne finne noe billig for neste sommer. Noen tips til hvor jeg kan finne billige hotellovernattinger? Antar det er billigst å bestille reise og overnatting  for seg i stedet for pakkereise?

Anonymkode: 5820f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn.no booking.com restplasser.no ving. Tiu. Apollo. 

Det kommer an på når dere reiser, er det midt i fellesferien et det for der meste velig dyrt. Men om dere kan reise i august/ september er det billigere.

Eventuelt med Ving og pakkereiser har du alt i et med transport etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Norwegian (ev. SAS) for flybilletter. I de siste har vi også fløyet en del med KLM. Bruker google flights for å finne billigste billetter, så går jeg direkte inn på flyselskapenes side og bestiller. Velger kartvisning og "utforsk", setter en makspris og ev andre relevante filtre (jeg bruker å ha max 1 mellomlanding, under 10 timers reisetid) så får vi opp kartet med flypriser på ulike destinasjoner. Finner alltid tilbud ett eller annet sted, så kan man prøve med ulike datoer hvis man ikke finner noe interessant.

For hotell bruker vi alltid booking.com ev. hotellenes egen nettside. Men vi reiser så ofte at jeg liker å ha alt samlet ett sted (booking.com), og det at det er så lett å avbestille/endre bookingen med booking.com

Lykke til, TS, bør absolutt være mulig å finne en fin tur når du begynner så tidlig! Det er også lurt å følge med på flyselskapenes salg.

Anonymkode: 791d8...c40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, er faktisk billigere med ren charter. Etter hva jeg har sett de siste årene. Men litt forskjellige måter å reise på.

Anonymkode: 0d802...2e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det ikke er lagt ut flybilletter så langt frem. Jeg noterte meg at det var nyttårssalg hos Norwegian i år, kan lønnne seg å vente til da (men sjekk selvfølgelig andre kampanjer før det). De vet at mange bestiller sommerferie i jula.

Vi fikk en ferie til Rhodos i skoleferien (august) til overkommelig pris, bestilte fly og hotell selv. Ellers er restplass rett før et alternativ. Hvis det blir en kjempesommer i Norge neste år f.eks. kan selskapene bli sittende med en del turer. 

Det var dyrt med mat, kan være lurt med pakkereise og all inclusive om man er på budsjett. Vi var 5 stk, så tre måltider + snacks per dag ble grisedyrt i Hellas, nesten mer enn selve turen. Ev. Airbnb og lage mat selv. Det var forresten fryktelig varmt, kan være et godt alternativ å ta det i høstferien. 

Har vært i Bulgaria tidligere, Albania er også rimeligere tror jeg.

Anonymkode: f9203...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte billigere å bestille fly og overnatting for seg. En har litt ekstra beskyttelse ved pakkereiser, men ingen reiser uten reiseforsikring uansett? Betal reise og opphold med kredittkort, husk å betale regningen når den tid kommer. Med kredittkort er du ofte tryggere hvis det blir tull.

All inclusive gir best økonomisk kontroll, så all mat og drikke er inkludert også, men det kan vøre litt dyrt. 

Pengene renner fort bort i frokost, lunsj og middag. Legger man opp til frokost og lunsj i en leid leilighet og middag litt vekk fra stranden og hovedgatene, så er det billig. 

Transport har blitt billig. Uber presser prisene på taxi ned. Uber er veldig enkelt å bruke, selv om arbeidsforhold, skatt og moms kanskje ikke er helt greit for sjåførene. I Spania koster tog ingenting, men å kjøpe billetter osv kan være vanskelig. 

Anonymkode: 76610...403

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine barn på 10 og 8 år har aldri vært i Syden. Nå er de så store at "alle andre" er på slike ferier og "det er urettferdig". Økonomien vår tåler ikke årlige ferieturer, men jeg håper å kunne finne noe billig for neste sommer. Noen tips til hvor jeg kan finne billige hotellovernattinger? Antar det er billigst å bestille reise og overnatting  for seg i stedet for pakkereise?

Anonymkode: 5820f...45e

Når dere er så mange som 4? så kan det lønne seg å kjøre sørover. Jeg kjører alltid (men jeg har sykdom som gjør at jeg ikke kan ta fly. )

Så ville jeg ha gått for leilighetshotell. Det blir ofte billigere og man sparer penger på å lage mat selv i leiligheten. 

Hvis dette er i sommerferien, så vil jeg anbefale at dere reiser med en gang skolen er slutt i juni, da er det billigere på hotellene enn i juli og august.

Vi planlegger selv tur til søreuropa neste sommer, og selve hotelloppholdet kommer på mellom 15.000 og 18.000 for 2 uker ferie. I tillegg kommer ferje på ca 2000 tur retur, samt bensin til 6.000 tur retur pluss hotellovernattinger på vei frem og tilbake, cirka 1000 kroner natta (dvs ca 5.000 totalt for hotellovernattinger utenom oppholdet i søreuropa.

Så rundt 30.000 kroner for hele turen 🙂👍

Anonymkode: e8b59...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett sammen reisen selv. Har aldri i livet hatt så dårlig ferie som da vi reiste med Ving og havna på skittent hotellrom med veggdyr og alt. Fikk ikke nytt rom og servicen var elendig. Måtte kjøpe nytt hotellrom ut av egen lomme, så turen ble dobbelt så dyr. Er større risiko ved å reise med Ving enn å sette sammen turen selv. Hotell finner du via booking.com , flyreise med Norwegian. Enkelt. 

Anonymkode: 2d3a3...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sett sammen reisen selv. Har aldri i livet hatt så dårlig ferie som da vi reiste med Ving og havna på skittent hotellrom med veggdyr og alt. Fikk ikke nytt rom og servicen var elendig. Måtte kjøpe nytt hotellrom ut av egen lomme, så turen ble dobbelt så dyr. Er større risiko ved å reise med Ving enn å sette sammen turen selv. Hotell finner du via booking.com , flyreise med Norwegian. Enkelt. 

De samme rom som ving bruker ligger på booking.xom. Ser ikke dårligere ut der.

Man må lese på tripadvisor før man velger hotell. Dette gjelder jo uansett hvor man booker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også reise til varmere strøk uten å dra på typisk charterferie. Eks Kroatia og kjøp fly og opphold separat. Norwegian for fly og booking.com for opphold.

Anonymkode: 6f746...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 10.07):

De samme rom som ving bruker ligger på booking.xom. Ser ikke dårligere ut der.

Man må lese på tripadvisor før man velger hotell. Dette gjelder jo uansett hvor man booker.

Noen hotell sletter dårlige reviews. Så det er ikke alltid det kommer frem. Poenget er at VING plikter å rydde opp og ikke gjorde det. Litt viktig å tenke på mtp forsikringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...