Gå til innhold

Så lenge mitt barn har det bra på skolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alt fint ☺️

Hva tenker du om denne?

Anonymkode: 0ea76...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du i forhold til andre barn, altså at man driter i om andre barn blir mobbet bare ens eget barn har det bra?

I min situasjon kunne jeg godt sagt dette - men jeg har et barn som sliter (har autisme), og det er veldig vanskelig i hverdagen. Vi krysser fingrene for at hun ikke skal utvikle skolevegring. Hver dag som går der hun har det bra på skolen, er jeg sjeleglad. Vi prøver å jobbe med skolen og få den tilretteleggingen hun har krav på, det er virkelig ingenting som kommer av seg selv der. Jeg tenker at sålenge hun har det bra på skolen, er alt fint. Da får vi heller leve med at alt er vanskelig på hjemmebane, bare hun har ett område i hverdagen hun mestrer. Men det var sikkert ikke en slik situasjon du tenkte på :)

Anonymkode: 95172...48f

Skrevet

Tenker på barna og foreldrene som har barn som har det vanskelig da. :( 

Anonymkode: 5d1da...71d

Skrevet

Hvem sier dette?

Man kan være skoleflink og bli misbrukt hjemme🤷‍♀️🤷‍♀️

Skrevet

Når det gjelder trivsel og miljø, og i samtaler om at noen blir plaget på skolen opplever jeg at mange ikke bryr seg, engasjerer seg lite, tenker inni seg og også sier direkte at så lenge deres eget barn har det bra vil de ikke foreta seg noe. Da er alt flott for deres del

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det gjelder trivsel og miljø, og i samtaler om at noen blir plaget på skolen opplever jeg at mange ikke bryr seg, engasjerer seg lite, tenker inni seg og også sier direkte at så lenge deres eget barn har det bra vil de ikke foreta seg noe. Da er alt flott for deres del

Hva mener du andre foreldre skal føle og gjøre ? 

Skrevet

Sånn er det på skolen til barna mine. Foreldrene gir uttrykk for at de bryr seg, men det er bare i ord.

Anonymkode: 01b74...824

• Liker 1
Skrevet
Full Ugle skrev (4 minutter siden):

Hva mener du andre foreldre skal føle og gjøre ? 

Bry seg - neste gang kan det være snudd og deres barn plages og utestenges 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det du beskriver handler om at du ikke bryr deg om andre barn har det vanskelig på skolen eller blir mobbet, til og med av ditt barn: Skam deg! Vi har alle et ansvar for å lære barna våre  verdien av inkludering, å være gode mot hverandre og å bry seg.

Anonymkode: ce384...118

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad barna mine trives på skolen, gjør det bra og har gode venner og det er klart at alt dette er viktig for meg/oss, men det er ikke det samme som at vi har skylapper og gir blaffen i alle andre. Tvert i mot er vi veldig opptatt av inkludering og å gjøre vårt for et godt klassemiljø og jeg opplever at alt dette har en sammenheng med nettopp våre barns trivsel på skolen. Det er lettere å trives når man går i en klasse hvor foreldrene engasjerer seg og bryr seg og det er lettere å bli likt og få venner hvis man er et barn som har lært å være inkluderende og raus med andre mennesker. Man får dessverre ikke gjort så mye med foreldre som ikke bryr seg, og de finnes jo, men da er det desto viktigere at vi som engasjerer oss fortsetter med det. 

Skrevet

Så lenge barnet mitt trives og har det bra på skolen, er det fint. Ikke alt, verken for andre barn, det faglige, eller nødvendigvis andre arenaer i livet. 

Anonymkode: 72874...b1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 13.22):

Bry seg - neste gang kan det være snudd og deres barn plages og utestenges 

Hvordan mener du de skal bry seg? 

Skrevet

Han jeg var gift med (da barna var i oppvekst), julte opp et par ynglinger som mobbet kameraten til sønnen vår.  

Anonymkode: e67bd...476

Skrevet

Det spørs hvor du legger trykket; det er stor forskjell på: Så lenge mine barn har det bra på skolen…..

Så lenge mine barn har det bra på skolen…

og

Så lenge mine barn har det bra på skolen…

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 12.41):

Er alt fint ☺️

Hva tenker du om denne?

Så dårlig trådstart at den burde bli slettet, og du få en advarsel. 

Anonymkode: f38ec...bc9

Skrevet

Jeg (TS) skriver om et utsagt en forelder har sagt når utestenging og mobbing ble tatt opp. Observerer at det er et fenomen at mange foreldre tenker slik.

Det er også prestisjeforeldre/ ledere som regisserer barnets oppvekst for at barnet skal ha de beste kår. Utvalgte venner som har best bakgrunn blir invitert hjem, andre ikke. De arrangerer gruppetreff med alt tilrettelagt for å dyrke interessene.  Sånn  er det blitt.

Derav overskriften og spørsmål om tanker dere har om dette fenomenet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...