Gå til innhold

Soppstuing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en god oppskrift?

Skrevet

hva slags sopp skal du bruke da? Kjøpesjampingjong eller skogssopp?

Skrevet

Aner ikke jeg.. Skal vel bruke det som står i oppskriften.

Skrevet
Aner ikke jeg.. Skal vel bruke det som står i oppskriften.

:ler:

Har ingen oppskrift, men kommentaren din fikk meg til å le!

Søk litt, mener at Arkana har lagt ut oppskrift tidligere.

Skrevet

Denne elsker samboeren min, og den er et must til biff. Bruker ingen oppskrift, så og ingrediensene kan variere litt etter hva vi har i kjøleskapet, så den blir litt annerledes hver gang. Jeg begynner med å steke hakket løk og hvitløk (og chili hvis jeg har). Så har jeg i litt tomatpuré og lar det steke litt før jeg har i skivet sopp som får steke til det meste av væsken er fordampet. Så tilsetter jeg litt worcestershiresaus, noen dråper oksefond (evt bruk litt buljongpulver), litt soyasaus, salt/pepper, litt Dijon-sennep, crème fraîche/seterrømme og fløte (hvis jeg bare har en av delene går det også greit, men det er godt med det litt syrlige fra crème fraîche/rømme og fløten gir fyldighet).

Skrevet

Takk for svar :blomst:

Da er det bare og sette igang neste gang jeg skal ha biff da... (noe som er heller sjelden)

Hva annet kan man bruke soppstuing til egentlig?

Skrevet

Soppstuing passer vel til det meste av kjøtt. En annen mulighet er å servere den som en smårett e.l. på (ristet) brød, gjerne gratinert i ovnene. Eller lag butterdeigsterter fylt med soppstuing. Og jeg vet om noen som spiser soppstuing til fiskekaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...