AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Det jeg har tenkt på som kunne vært aktuelt i vår situasjon er å bytte bolig til en med utleiedel og leie ut primærboligen på Airbnb i perioder. Andre tips? Anonymkode: 6019d...892
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 solceller på taket Anonymkode: 9c8d4...16b
Snublefot62 Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg har tenkt på som kunne vært aktuelt i vår situasjon er å bytte bolig til en med utleiedel og leie ut primærboligen på Airbnb i perioder. Andre tips? Anonymkode: 6019d...892 Utleie har risiko. Dere må kunne ha økonomi til å takle den risikoen. Ellers sier du jo svært lite om hva dere har vurdert, og hvorfor dere skal øke inntekten. Er det krise kortvarig eller snakker vi om på lang sikt? Bor dere i nærheten av større byer kan dere jo vurdere å leie ut bilen via bildelering når dere ikke bruker den. Gir jo noe inntekt. Evnt leie ut andre ting dere ikke bruker som for eks telt, sykler, båter, kayakker ++. Hygglo er en fin app for sånt. Barnevakt eller hundepass i naboområdet? Eller besøksvenn for eldre i nærområdet? Ekstrajobb i butikk eller på bensinstasjon? Brukerstyrt personlig assistent? Rydding av skogsområder og salg av ved? Mindre oppdrag på kveldstid innen et fagfelt dere har kompetanse? Kjøp og salg av brukte ting? Lage noe dere kan selge? Strikking, hekling, trehåndtverk, maling ++. Alt handler egentlig om hva du/dere har å tilby som andre er villige til å betale for. Det kan være ren arbeidskraft, kompetanse, tid eller kreativitet. 1
Gjest takinova Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Hvis man har en "vanlig" jobb - helst med fri i helger, så er det en ting som slår det meste: Ta helgevakter(helst nattevakter) og røddager på sykehjem.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Utleie har risiko. Dere må kunne ha økonomi til å takle den risikoen. Ellers sier du jo svært lite om hva dere har vurdert, og hvorfor dere skal øke inntekten. Er det krise kortvarig eller snakker vi om på lang sikt? Bor dere i nærheten av større byer kan dere jo vurdere å leie ut bilen via bildelering når dere ikke bruker den. Gir jo noe inntekt. Evnt leie ut andre ting dere ikke bruker som for eks telt, sykler, båter, kayakker ++. Hygglo er en fin app for sånt. Barnevakt eller hundepass i naboområdet? Eller besøksvenn for eldre i nærområdet? Ekstrajobb i butikk eller på bensinstasjon? Brukerstyrt personlig assistent? Rydding av skogsområder og salg av ved? Mindre oppdrag på kveldstid innen et fagfelt dere har kompetanse? Kjøp og salg av brukte ting? Lage noe dere kan selge? Strikking, hekling, trehåndtverk, maling ++. Alt handler egentlig om hva du/dere har å tilby som andre er villige til å betale for. Det kan være ren arbeidskraft, kompetanse, tid eller kreativitet. Vi har ganske grei økonomi, men er alltid fint med litt ekstra inntekt. Tenkte tråden mer som generelle tips for alle, takk for dine tips! Anonymkode: 6019d...892
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Jobbe helger. Anonymkode: 5b44e...a05
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 Inntekt og inntekt, men via spørreundersøkelser ala Norstat og slikt får man poeng og kan veksle dette inn i gavekort. Det blir jo da til rent forbruk, men der er jo alltid ting man trenger og om slipper å bruke penger direkte fra lommeboken er det jo penger spart/tjent. Da kan man svare når man selv har tid og anledning. De fleste er som oftest ganske korte og tar få minutter å svare på. Jeg pleier å samle opp fra flere steder, også casher jeg inn når det er noe jeg trenger. Gavekortene kommer på null komma niks. Disse er skattefrie. Mystery shopping er også et alternativ. Om man vil gjøre en 'vanlig' jobb, trenger vel sykehjem og slikt stadig folk som kan ta vakter på kort varsel. Evt barnehager om en eller begge to jobber skift og har fri på dagtid. En opprydding i hjemmet og selge unna det man ikke bruker og ikke lenger har behov kan også være en inntektskilde. Anonymkode: 7c99a...f0c
Snublefot62 Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har ganske grei økonomi, men er alltid fint med litt ekstra inntekt. Tenkte tråden mer som generelle tips for alle, takk for dine tips! Anonymkode: 6019d...892 I så tilfelle ville jeg enten vurdert ekstravakter på en jobb i nærheten av hjemmet for å spe på, eller forsøkt å få satt i gang en form for passiv inntekt eller hobby som gir litt inntekt i ny og ne.
Ny Bruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Helgejobb, ekstrajobb. Kutte ut unødvendige utgifter.
Riktigper Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 Først og fremst, Airbnb-utleie er definitivt en flott idé hvis du har ekstra plass i hjemmet ditt og bor i et attraktivt område. Jeg har hatt suksess med det selv, NB. sjekk lokale lover og regler nøye. Noen andre ting som har hjulpet meg: Deltidsjobb: Jeg tok en deltidsjobb i en butikk i helgene, og det ga meg en fin ekstrainntekt. Frilansarbeid: Jeg har også en liten frilanssidejobb innen grafisk design som gir meg ekstra penger når jeg har tid. Budsjetttering: Jeg satte opp et nøye budsjett for meg selv og fulgte det nøye. Å ha kontroll over pengene mine har hjulpet meg med å unngå unødvendige utgifter. Ekstra inntektsgeneratorer: Jeg har en lidenskap for fotografi, så jeg begynte å selge noen av bildene mine på bildedelingsplattformer, og det har generert noen ekstra penger. Sparemål: Jeg satt meg også små sparemål, som å redusere kostnader på mat ved å lage mer hjemmelaget mat i stedet for å spise ute. Husk at økonomi er personlig, så det som fungerer for meg, fungerer kanskje ikke for alle. Finn det som passer best for din livssituasjon og mål. Lykke til med å øke inntekten din!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 Bli ringevikar i helsevesenet. Alltid mer enn nok jobb. Anonymkode: afad4...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå