AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Jeg har aldri vært i utdrikningslag før, og vet ikke helt hva som er vanlig. Jeg er invitert i et utdrikningslag om noen uker, og jo mer informasjon som dukker opp jo mindre frister det. 1) Det er mye "hopping" fra sted til sted, noe jeg skjønner er normalt. Men det er ikke lagt inn at vi har en "base", slik at man omtrent må drasse med seg en stor overnattingsbag med ting så man har med seg det man trenger til hele dagen (badetøy, håndkle, uteklær, pentøy). Det er egentlig ikke lagt inn noe sted til å skifte/ordne seg heller.. 2) Noen av stedene er det ikke lov til å ha med medbragt alkohol (typisk steder vi skal inn på), men andre steder er det forventet at vi skal ha med egen alkohol (f.eks ved uteaktivitet). Disse er ikke lagt opp logisk ift hverandre, så jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå "opp i opp". 3) Det er lagt opp sånn at alle skal ha en individuell "oppvisning" for bruden (sang, dans osv) hvor bruden skal være dommer. Jeg blir helt uvel av tanken. 4) Det er flere av aktivitetene jeg ikke ser for meg bruden kommer til å like/sette pris på/føle seg komfortabel med... Jeg føler et slags ansvar for å dukke opp for brudens del, men jeg synes dette blir verre og verre for hver bit med informasjon som drypper inn i facebook-gruppen. Jeg er nesten uvel av tanken på å dra. Innspill? Anonymkode: 2580a...7a2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Takk nei Anonymkode: ed5e7...2f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Hvis du ikke har lyst så lar du vær. Anonymkode: 86150...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Du er opptatt på tidspunktet. Anonymkode: 42653...e38
sommerkroppen Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Jeg ville uten tvil ha stilt noen spørsmål i gruppen når det gjelder de praktiske tingene. Som hvor dere skal skifte og sånn. Og når det kommer til alkoholen og stedene dere skal inn på. Hvor kan dere legge bagene deres når dere skal inn på de forskjellige stedene? Hadde uten tvil sagt at jeg var ukomfortabel med oppvisningen, det er jo bare kleint for alle og IKKE morsomt for noen. Ville også ha vært ærlig på om det var gjennomtenkt at bruden virkelig ville sette pris på de mange aktivitetene. Det er moro med et opplegg i utdrikningslag, men det må ikke bli et racer-løp der det bare blir stress. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er opptatt på tidspunktet. Anonymkode: 42653...e38 Jeg har allerede betalt egenandel (ikke at det er viktig), har visst om datoen i 6 mnd, pluss har sagt at jeg kommer. Så det er jo litt spesielt å komme med så tett opptil.. Kanskje jeg skal si at jeg er syk. Får veldig dårlig samvittighet på vegne av min venninne, men synes det høres ut som en forferdelig strevsom lørdag. I tillegg er oppmøte 09. Anonymkode: 2580a...7a2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 sommerkroppen skrev (Akkurat nå): Jeg ville uten tvil ha stilt noen spørsmål i gruppen når det gjelder de praktiske tingene. Som hvor dere skal skifte og sånn. Og når det kommer til alkoholen og stedene dere skal inn på. Hvor kan dere legge bagene deres når dere skal inn på de forskjellige stedene? Hadde uten tvil sagt at jeg var ukomfortabel med oppvisningen, det er jo bare kleint for alle og IKKE morsomt for noen. Ville også ha vært ærlig på om det var gjennomtenkt at bruden virkelig ville sette pris på de mange aktivitetene. Det er moro med et opplegg i utdrikningslag, men det må ikke bli et racer-løp der det bare blir stress. Jeg synes det er litt vanskelig - det er brudens barndomsvenninner som arrangerer dette. Det har vel egentlig ikke vært spørsmål om noe, men mer at "sånn blir det". Nå er det såpass tett opptil utdrikningslaget at det nok ikke er aktuelt å endre noe.. I tillegg har jeg vel latt det skure og gå, fordi jeg ikke har visst hva som er vanlig. Det må jeg ta på egen kappe. Føler meg bare skikkelig pill råtten som ikke ønsker å gå, men synes det høres ut som en lite morsom lørdag.. Nesten så jeg måtte hatt ei lommelerke på innerlomma for å komme meg igjennom. Anonymkode: 2580a...7a2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 Jeg hadde nok dratt, mest sannsynlig så blir det gøyere enn du ser for deg. Og bruden kommer til å sette pris på at du er der. Dersom du synes det er helt forferdelig så kan du ta en spansk en og si at du føler deg veldig dårlig og må dra underveis. Anonymkode: 7eb09...61e 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #9 Skrevet 11. september 2023 Du må selvfølgelig se det ann selv, men fra erfaring pleier alltid utdrikklag blu veldig gøy.. Det er masse damer på tur, god stemning, og man blir alltid kjent med de andre selv om man ikke kjente så godt på forhånd - og så er man godt kjent innen bryllupet… pakk i ryggsekk dersom dere ikke har buss / base - mye enklere enn å dra rundt på bag. Blir det krise for deg, så ta en spansk en og si du ble syk… Anonymkode: 5defd...62c 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #10 Skrevet 11. september 2023 Bedre å arrangere noe som er hyggelig for alle.. Anonymkode: fe3fd...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #11 Skrevet 11. september 2023 Som en som har arrangert utdrikningslag så kan jeg si at det ikke er bare bare heller å gjøre alle deltakere fornøyd og samtidig gjøre noe som er hyggelig for bruden. Synes derfor at du ikke skal være så hard med de som arrangerer, de gjør nok sitt beste. Og om ikke alt treffer midt i blinken for bruden så er det ikke ditt ansvar. Og de fleste vil vel bli mest glad for at de i de hele tatt får utdrikningslag og at gode venner deltar, selv om ikke hver eneste aktivitet er optimal og logistikken er på topp. Anonymkode: 7eb09...61e 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #12 Skrevet 11. september 2023 Jeg ville ha stilt spørsmål vedrørende akkurat de tingene du nevner. Det er ikke sikkert at de har tenkt over at det kan bli ett problem engang. Eller så har de tenkt på en løsning som du ikke ser. Anonymkode: c8525...7f5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #13 Skrevet 11. september 2023 Jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: 14028...559 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14 Skrevet 11. september 2023 Utdrikningslag er driiiiiiitkjedelig! Det er sånn som du beskriver, ofte veldig dårlig lagt opp, fordi det er amatører som gjør det. Hadde kun gått om Fra jobben min ser jeg utdrikningslag som trasker forbi hver lørdag jeg jobber, de skal inn på et treningssenter, og det er uten unntak helt likt; en brud som ser ut som en turner fra 80-tallet med rosa tyllskjørt med en sløyfe hvor det står Bride to be og en plakat som oppfordrer til ett eller annet, gjerne å kysse bruden, og en gjeng med venninner som ser ut som de kjeder ræva av seg. Noen ganger har venninnene matchende t-skjorter hvor det står Team Linn eller hva nå bruden heter. Bruden leder enten en treningsøkt eller må spørre om å klå på muskelgutta. HVER GANG! Så jævli kleint og lite fantasifullt. Men bruden må jo drites ut, det er så gøøøøy! NOT! Tragisk at man ikke bare kan lage en venninnekveld ut av det, i steden for det rælet med å vase rundt og gjøre ting som er kleine og umodne og som gjerne også koster gjestene en formue. Som det ikke er nok at man stiller med gave og antrekk i selve bryllupet. Anonymkode: 29730...a7d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå