Gå til innhold

Sliter med svært lite energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg sliter for tiden med SVÆRT lite energi. Jeg har alltid vært en morgenfugl og ikke hatt noe problem med å stå opp, men den siste tiden har jeg sovet over alarmer, vært helt i svime når jeg har "våknet" og sliter skikkelig med å bare starte dagen. Det blir ikke bedre utover dagen heller, når klokka nærmer seg 12-14 holder jeg på å sovne på jobb og klarer liksom ikke våkne. Våkner litt når jeg går tur nummer to med hunden rett etter jobb og prøver å "holde på ut dagen", men når kvelden kommer er jeg helt slått ut. 

Spiser (relativt) sunt, går flere turer hver dag med hunden og prøver å trene 3 dager i uka i tillegg.  Sover alt i mellom 6-8 timer. Har blitt UTROLIG energiløs uten en "tilsynelatende" god grunn og det er så slitsomt å føle seg som en "zombie" store deler av døgnet. Har vært sånn i 3-4 måneder nå. 

Anonymkode: 8ecdb...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen her som kan fortelle deg hvorfor det er sånn. Du må gå til legen og ta blodprøver for å utelukke mangler på vitaminer/mineraler, stoffskifteproblemer, blodsukker, etc.

Pass særlig på at d vitamin og b-12 ligger i øvre sjiktet, og be spesifikt om at d vitamin testes i tillegg til alt annet. Jeg er veldig energiløs hvis d vitamin ligger f.eks under 70 nmol, og b-12 under 300 nmol. 

Anonymkode: 7feb9...d0b

Skrevet

Prøv å dropp kjøtt et par uker og se om du merker forskjell. Selv merket jeg en helt enorm forskjell når jeg kuttet det ut.  Ultraprosessert mat bør du også unngå

I tillegg da blodprøver for å sjekke om du mangler noe.

Anonymkode: d1f60...bdc

Skrevet

Vi fikk et hopp i energinivå da vi begynte med tran. Har nok vært lave på dvitamin alle mann. 

Anonymkode: 51f9e...695

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Prøv å dropp kjøtt et par uker og se om du merker forskjell. Selv merket jeg en helt enorm forskjell når jeg kuttet det ut.  Ultraprosessert mat bør du også unngå

I tillegg da blodprøver for å sjekke om du mangler noe.

Anonymkode: d1f60...bdc

For meg helt motsatt. Jeg droppet kjøtt i 15 år, veldig dårlig idè. Hva slags kjøtt man spiser er vesentlig.
Men å unngå ultraprosessert mat er for all del lurt. 

Anonymkode: 7feb9...d0b

Skrevet

Når det er så tydelig endring så ville jeg gått til legen. 

Skrevet

sikkert mangel på vitaminer . gå til lege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...