AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Hei! Jeg sliter for tiden med SVÆRT lite energi. Jeg har alltid vært en morgenfugl og ikke hatt noe problem med å stå opp, men den siste tiden har jeg sovet over alarmer, vært helt i svime når jeg har "våknet" og sliter skikkelig med å bare starte dagen. Det blir ikke bedre utover dagen heller, når klokka nærmer seg 12-14 holder jeg på å sovne på jobb og klarer liksom ikke våkne. Våkner litt når jeg går tur nummer to med hunden rett etter jobb og prøver å "holde på ut dagen", men når kvelden kommer er jeg helt slått ut. Spiser (relativt) sunt, går flere turer hver dag med hunden og prøver å trene 3 dager i uka i tillegg. Sover alt i mellom 6-8 timer. Har blitt UTROLIG energiløs uten en "tilsynelatende" god grunn og det er så slitsomt å føle seg som en "zombie" store deler av døgnet. Har vært sånn i 3-4 måneder nå. Anonymkode: 8ecdb...3c3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Det er ingen her som kan fortelle deg hvorfor det er sånn. Du må gå til legen og ta blodprøver for å utelukke mangler på vitaminer/mineraler, stoffskifteproblemer, blodsukker, etc. Pass særlig på at d vitamin og b-12 ligger i øvre sjiktet, og be spesifikt om at d vitamin testes i tillegg til alt annet. Jeg er veldig energiløs hvis d vitamin ligger f.eks under 70 nmol, og b-12 under 300 nmol. Anonymkode: 7feb9...d0b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Prøv å dropp kjøtt et par uker og se om du merker forskjell. Selv merket jeg en helt enorm forskjell når jeg kuttet det ut. Ultraprosessert mat bør du også unngå I tillegg da blodprøver for å sjekke om du mangler noe. Anonymkode: d1f60...bdc
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Vi fikk et hopp i energinivå da vi begynte med tran. Har nok vært lave på dvitamin alle mann. Anonymkode: 51f9e...695
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Prøv å dropp kjøtt et par uker og se om du merker forskjell. Selv merket jeg en helt enorm forskjell når jeg kuttet det ut. Ultraprosessert mat bør du også unngå I tillegg da blodprøver for å sjekke om du mangler noe. Anonymkode: d1f60...bdc For meg helt motsatt. Jeg droppet kjøtt i 15 år, veldig dårlig idè. Hva slags kjøtt man spiser er vesentlig. Men å unngå ultraprosessert mat er for all del lurt. Anonymkode: 7feb9...d0b
Taluno Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Når det er så tydelig endring så ville jeg gått til legen.
Rosa Sløyfe Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 sikkert mangel på vitaminer . gå til lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå