Mocca86 Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Hei. Er det noen andre her som bruker Metamina mot adhd? En medisin som blir brukt sjeldent, men jeg var heldig som fikk den da jeg ikke tålte Ritalin og Concerta, altså dvs at jeg ikke tåler virkestoffet Metylfendat. Har brukt det siden 2013 og det reddet livet mitt. Man må ha godkjenning for å få det på resept. Men nå skal de altså slutte helt å produsere det og jeg er kjempestresset. Å vite at man igjen må gå tilbake til der mam var før man startet opp med den medisinen. Var da 26, og er nå 36. Prøvde attentin engang for noen år siden og fikk voldsomme bivirkninger av den også. Ser for meg at nå må jeg gå helt uten medisiner. Hadde vært fint å høre fra noen som kanskje er i «samme båt».
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Detcer jo kommet mange nye varianter på mrkedet siden sist du prøvde noe annet. Noen av de kan du bli litt dårlig av en stund før det går over. Feks kjenner ei som bruker concerta, og fikk bivirkninger i 3mnd, før det gikk over Anonymkode: c08d1...67a
Mocca86 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2023 Jeg fikk svært alvorlige bivirkninger av concerta, så jeg klarte det bare ikke. De nye medisinene som har kommet har jo noen av de samme bivirkningene som både ritalin og concerta. Og da blir jeg veldig skeptisk til å prøve de ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå