Gå til innhold

«Du kan sikkert komme». Føler du deg invitert da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Du kan sikkert komme» 

Tar du den setningen som en ordentlig invitasjon/velkommenhet? 

Anonymkode: 1b62e...494

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så absolutt ikke. Men kommer kanskje an på situasjonen? 

Anonymkode: 4f589...562

• Liker 3
Skrevet

Jeg tolker det som "du kan sikkert komme, men håper du ikke kommer"

Anonymkode: 64f86...4e1

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

«Du kan sikkert komme» 

Ingen invitasjon, men heller ikke noen avvisning. Ikke særlig entusiastisk.

• Liker 2
Skrevet

Tja.. Jeg ville nok ikke lagt så mye i det. Det er vel typisk noe man sier hvis en ikke selv har selskapet, men andre?

Anonymkode: a318b...2ba

• Liker 5
Skrevet

Det høres ut som et svar man får når man inviterer seg selv til noe man ikke er en selvfølgelig del av.

• Liker 12
Skrevet

Du kan sikkert komme hvis du absolutt må.

• Liker 7
Skrevet

Kan være mange andre grunner til at det blir svart sånn. Så anser det som en invitasjon.

Anonymkode: 3e770...36c

Skrevet

Absolutt ikke,  hadde følt meg til bry. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Du kan sikkert komme» 

nei. Nabon hadde fest, ble skuffet over og ikke bli invitert. Utover kvelden fikk jeg snap, vil du komme, da gadd jeg ikke svare en gang. 

Anonymkode: 0623a...2f8

Skrevet

Det er en sånn setning som man sier når man er 15 år og inviterer en annen venn i et besøk hvor den andre vennen ikke kjenner den som skal ha besøket/festen. 

Anonymkode: a5a7d...dff

• Liker 3
Skrevet

Tror aldri jeg har dratt på en tilsetning der jeg har fått en du-kan-sikkert-komme-"innbydelse". 

For jeg var vel aldri bedt. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, det er en veldig uhøflig ting å si. For meg betyr det "vi er egentlig ikke interessert i å ha deg her, men hvis du absolutt må så får du vel komme da". 

Jeg gjør et poeng ut av å aldri si dette. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

nei. Nabon hadde fest, ble skuffet over og ikke bli invitert. Utover kvelden fikk jeg snap, vil du komme, da gadd jeg ikke svare en gang. 

Hvorfor ble du skuffet? Var det en nabofest der alle andre naboene kom? For det er jo ingen automatikk i at du må inviteres selv om naboen fester.

Anonymkode: f4f92...3e3

• Liker 3
Skrevet

Det er sånn jeg hadde ikke tenkt å invitere deg, men hvis du absolutt vil komme så. 

Anonymkode: 17ff8...568

• Liker 1
Skrevet

Kan forresten se for meg en situasjon der jeg er 18 år og lurer på om venninna mi vil finne på noe på lørdag. Og så sier hun at hun skal på fest med noen jeg ikke kjenner, «men du kan sikkert komme du også!» Skal spørre om jeg kan ta med en til. 
Så kommer jo litt an på situasjonen? 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Det høres ut som noe man kan finne på å si hvis man er invitert til noen/i et arrangement av noe slag, og så kommer du og spør om du kan få være med. "Du kan sikkert komme" er ikke en invitasjon. På ingen måte. Det betyr jo egentlig "Jeg vet ikke helt sikkert om det er greit at du kommer, men det er kanskje i orden."

Som vertskap synes jeg alltid det er rart at det kommer noen som har tatt med seg en uinvitert. Det kommer an på typen arrangement, men som regel liker jeg det ikke. Hvis det er type "åpent hus" eller at jeg har sagt at "ta gjerne med deg noen" er det jo ok, men ikke ellers. 

Anonymkode: d9295...d9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ble du skuffet? Var det en nabofest der alle andre naboene kom? For det er jo ingen automatikk i at du må inviteres selv om naboen fester.

Anonymkode: f4f92...3e3

ja, det var mange der, vi er til og med omgangsvenner. Så den kom på snap utpå kvelden føltes det ikke akkurat spes hyggelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan forresten se for meg en situasjon der jeg er 18 år og lurer på om venninna mi vil finne på noe på lørdag. Og så sier hun at hun skal på fest med noen jeg ikke kjenner, «men du kan sikkert komme du også!» Skal spørre om jeg kan ta med en til. 
Så kommer jo litt an på situasjonen? 

Enig. Det kommer ann på situasjonen som bygget opp til den kommentaren. 

I tilfellet AB skisserer her er det jo en helt fair kommentar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...