Gå til innhold

Restskatt betalingsfrist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde restskatt med betalingsfrist den 21. Betalte noen dager før, men ble registrert betalt den 21. Før det ble registrert sto det at betalingsfrist hadde passert. Den meldingen forsvant når det ble registrert betalt. Er man innenfor fristen når man betaler på dagen betalingsfrist er, eller vil de helst at man skal  betalte mange dager før fristen for å være en god betaler? Litt usikker bare.

Anonymkode: c3fff...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pengene skal være på konto til mottaker ved forfall. Men nå betaler vi vel alle regninger på forfall, så de regner nok med forfall pluss 3 dager.

Anonymkode: eb0de...bd8

• Liker 1
Gjest Huldertøsa
Skrevet (endret)

Null stress. Det skjer ingenting. Skatten er betalt i tide.

Endret av Huldertøsa
skrivefeil
Skrevet
Huldertøsa skrev (34 minutter siden):

Null stress. Det skjer ingenting. Skatten er betalt i tide.

Skjønner. Den beskjeden som sto på min side på Altinn dagen før fristen var bare noe automatisk da? Den forsvant når betalingen ble registrert.

Gjest Huldertøsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skjønner. Den beskjeden som sto på min side på Altinn dagen før fristen var bare noe automatisk da? Den forsvant når betalingen ble registrert.

Ja - står sånt inne på billånet og bompengekontoen min også hvis beløpet ikke har blitt registrert enda. Men går helt fint 🙂

Skrevet
Huldertøsa skrev (57 minutter siden):

Ja - står sånt inne på billånet og bompengekontoen min også hvis beløpet ikke har blitt registrert enda. Men går helt fint 🙂

🙂👍

Skrevet
On 9/11/2023 at 10:06 AM, AnonymBruker said:

Pengene skal være på konto til mottaker ved forfall. Men nå betaler vi vel alle regninger på forfall, så de regner nok med forfall pluss 3 dager.

Anonymkode: eb0de...bd8

Nei, det er helt normalt at man betaler regningen ved forfall. Derav ordet "forfall", betaling av regningen skal inntreffe senest ved forfall (regningen forfaller etter det). Betalingen skal ikke være inne hos mottaker. Mange bruker "betalingsfrist" synonymt.

For øvrig har skattetaten presisert svaret på trådens problemstilling, og TS har alt på stell:

Hvis betalingsfristen din er på en lørdag eller søndag, kan du betale innen mandagen (første virkedag) etter fristen.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/

Anonymkode: e22e3...ade

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...