Gå til innhold

Trene agility i rekkehus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i rekkehus, svært tett i tett med hus. Er det innafor at jeg trener agility med hundene mine i hagen? Jeg bruker fløyte, både vanlig og hundefløyte, tute, roper en del og har en ball jeg spretter i veggen til naboen. 

Det blir ikke så mye bjeffing siden jeg bruker snutebånd på hundene. 

Anonymkode: 8de7d...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel sammenlignes med høylytt lek fra barn med hojing og roping. Dvs noe man må finne seg i i blant når man bor i rekkehus, men som kan bli plagsomt om det skjer for ofte og for lenge. Så jeg synes du kan trene (selvsagt utenom rotid), men ta hensyn og ikke gjør det for ofte.

Hadde jeg vært din nabo så hadde jeg reagert mye mer på snutebånd enn på agilitytreningen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av fløyte og vokal er greit, men greit å unngå det rett etter 07 eller like før 23 for å være litt snill.

Ball i veggen til naboen derimot er ikke greit.

Anonymkode: baae7...6e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste her ville vel vært å spørre naboene fremfor KG. Det er kun de som vet hvordan lyden oppleves der dere bor. I tillegg er det taktisk lurt. Spør du på en hyggelig måte vil de sannsynligvis sette pris på at du spurte og være litt ekstra tilbøyelig til å tåle mer lyd enn de ellers ville gjort.

Anonymkode: 5fd9e...82a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snutebånd når du trener agility? Har du ikke vært på kurs? (Det sagt så lukter jo hele innlegget troll lang vei, så dette må være tull.)

Anonymkode: ea952...618

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i rekkehus og fatter virkelig  ikke hvordan noen skulle kunne trene agility her uten at det var til sjenanse for naboene 😅 Jeg hadde funnet en mer passende plass.

Anonymkode: c7acf...866

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville rådet deg til å la være, da dette a) virker som et troll, eller b) fremstår som en person som har null forståelse for hvordan dette vil oppleves av naboene. Og en grime som er så stram at den forhindrer bjeffing? Ren dyreplageri. 

Anonymkode: 4039c...30b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 13.14):

Snutebånd når du trener agility? Har du ikke vært på kurs? (Det sagt så lukter jo hele innlegget troll lang vei, så dette må være tull.)

Anonymkode: ea952...618

Det er faktisk ikke tull, men det er ikke jeg som holder på sånn, men en jeg kjenner. Jeg prøvde å skrive slik for å se om svarene ble mer støttende og aksepterende, jeg synes nemlig det er helt uakseptabelt og hensynsløst. 

Hun løper rundt og skriker og hoier, starter ofte i sju-åttetiden på søndagen - og i nabolaget er ingen unger ute før ti på søndag, for å si det sånn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ville rådet deg til å la være, da dette a) virker som et troll, eller b) fremstår som en person som har null forståelse for hvordan dette vil oppleves av naboene. Og en grime som er så stram at den forhindrer bjeffing? Ren dyreplageri. 

Anonymkode: 4039c...30b

Selvsagt. Men naboene kan vel ikke gjøre noe med det, bortsett fra å bli irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 10.08):

Bruk av fløyte og vokal er greit, men greit å unngå det rett etter 07 eller like før 23 for å være litt snill.

Ball i veggen til naboen derimot er ikke greit.

Så 7.30 på søndager er ok? Og å holde på mesteparten av dagen fram til 22.30 omtrent? 
Vi snakker rekkehus med små hager, tett i tett. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Dabbing med ball i vegg er jævlig irriterende. Du hadde ikke vært min nabo lenge om du holdt på slik ofte.

For du hadde flytta eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Ja. Eller du.

Hvis man trener agility med tre hunder klokka 7.20 på en søndag vegg i vegg med naboen så skal det nok litt til å få noen til å flytte, antar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis man trener agility med tre hunder klokka 7.20 på en søndag vegg i vegg med naboen så skal det nok litt til å få noen til å flytte, antar jeg. 

Et naboforhold går begge veier og det er ikke alt man må finne seg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blizz1 skrev (34 minutter siden):

Et naboforhold går begge veier og det er ikke alt man må finne seg i. 

Greit nok, men hva kan man gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så 7.30 på søndager er ok? Og å holde på mesteparten av dagen fram til 22.30 omtrent? 
Vi snakker rekkehus med små hager, tett i tett. 

Du tok det hel bokstavelig faktisk. Tenkte mere før ca 9 og etter 21 eller noe.

Husk det finnes grenser for hvor lenge en kan trene slik i en liten hage før man må til sområder med masse mer plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...