Gå til innhold

Hjelp til å forstå skattetrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en kontroll av status på skatten min nå i helgen, og det var ikke akkurat oppløftende nyheter. Jeg ligger an til en SOLID baksmell, og jeg klarer ikke forstå hvorfor. Jeg har de vanlige fradragene, for boliggjeld, billån, foreldrefradrag etc. 

Når jeg ser på tabell 7100 - en tabell som tar utgangspunkt i en person som ikke har noen fradrag eller renteinntekter og legger inn min månedslønn - så får jeg at jeg skulle fått utbetalt 500 kroner mindre, enn jeg gjør i dag. 500x12 er 6000 kroner. Så hvordan i all verdens land og rike kan det ha seg at når jeg legger inn mine tall på det jeg har tjent hittil i år, samt det jeg har betalt hittil i skatt og legger til det jeg kommer til å betale i skatt de resterende tre måneder av året - så ser det ut som jeg blir skyldig over 40 000 kroner?!?! Det er jo åpenbart noe jeg har misforstått fullstendig, men jeg klarer ikke se hvor det gikk så galt og jeg klarer ikke se noe logikk i dette.. 

Anonymkode: 5da03...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kan skrive hva du kommer til å tjene i år og hvor høye fradrag du har så er det lettere å hjelpe deg. Også hvis du har formue og renteinntekter hadde det vært greit å vite det også.

Anonymkode: 87396...95a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...