Gå til innhold

Hovne mandler, halsbetennelse, hva kan lindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har ligget med halsbetennelse i helgen med feber og vondt i hele kroppen. Feberen er borte, men mandlene er fortsatt hovne og det er umulig å svelge uten at det kjennes som å svelge ei nålepute. Paracet funker ikke, ibux kan jeg ikke ta..

Noen som har noen råd? 4. dagen og halsen er så j vond. 😭

Anonymkode: 6ed23...0a1

• Hjerte 1
Skrevet

Har du også fått det som går rundt? ❤️ jeg måtte bare lide meg gjennom det og bedøve med strepsils og sånt, ibux og paracet tok jeg, og det funka nesten ikke. Er noe realt dritt som går rundt. Hold ut! 

Anonymkode: 20e0f...f8a

Skrevet

Vannis lindre mest mot sår hals synes jeg. 

Anonymkode: d90cc...8ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du også fått det som går rundt? ❤️ jeg måtte bare lide meg gjennom det og bedøve med strepsils og sånt, ibux og paracet tok jeg, og det funka nesten ikke. Er noe realt dritt som går rundt. Hold ut! 

Ja, det er helt forferdelig. Begge ungene har vært gjennom det, så nå var det visst min tur. De hadde det heldigvis kort og mildt. Varte det lenge hos deg? 🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er helt forferdelig. Begge ungene har vært gjennom det, så nå var det visst min tur. De hadde det heldigvis kort og mildt. Varte det lenge hos deg? 🥲

Ja er på andre uka nå 😭 men det har sluttet å gjøre vondt i halsen, nå er jeg "bare" tett og forkjølt.  Jeg er den jeg kjenner som har hatt det lengst 😪

Skrevet

Man må liksom bare gjennom det, dessverre. Noen synes saftis lindrer; selv synes jeg kulda gjør vondt verre, og foretrekker varme. Når jeg er sånn pleier jeg å spise Strepsils eller Fisherman's friend, og drikke te eller solbærsirup. Temperatur varm eller middels.

Det samme gjelder mat: kjøleskapskald mat gjør vondt, synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Zyx eller andre halspastiller som bedøver litt er ofte redningen for meg.

• Liker 1
Skrevet

Strefen spray

Anonymkode: 8b0b6...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...