AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #1 Skrevet 11. september 2023 Dere som har erfaring med baby med flat hode eller ujevn hodefasong på baby? Her har gutten på 5 uker hatt ujevn hode der han sover mest på ene siden / bulker litt på ene siden av hodet. Kan det være at han må bruke pute/ hjelm eller er det andre årsaker? Han kom litt tidlig og lå skjevt i magen om det har noe å si. For synes hodet var rart når han var født men bedre nå. Anonymkode: e5dce...16f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Har du lest om favorittside? https://www.bekkenogbarn.no/blogginnlegg/hva-gjr-jeg-nr-barnet-mitt-har-en-favorittside Anonymkode: a9ed2...84e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Hei! Ja min gutt hadde favorittside. Dette kom etter hvert, han var vel 2-3 måneder når helsestasjonen la merke til det. Så ble det skjevere og skjevere selv om vi prøvde alle mulige råd og tips. Jeg var hos kiropraktor, der knakk de han i ryggen fordi han var veldig stiv, og videre gikk vi til kiropraktor. De har helt frem til de er 1 år på å rette opp hodefasongen, etter de har blitt 1 år så er hodet så hardt at det er ikke så veldig formbart lenger. Jeg fikk en pute av kiropraktoren som jeg skulle ha i senga hans, som skulle hjelpe på hodeformen, men denne puta likte ikke gutten min selfølgelig, så den ble ikke brukt så mye. Jeg kjøpte også en annen slags pute som skulle gjøre at han lå mer på den andre siden som ikke var favorittside, men han klarte vrikke seg ut av den hele tiden så det hjalp heller ikke. Så den dag idag så er hodet hans mye mindre skjevt (for det var skikkelig skjevt en periode! det var litt flaut syntes jeg) men fortsatt ikke helt rundt. Det viser nesten ikke pga håret, men hodet hans er litt skjevt enda. ingen fortalt meg om dette før eller etter at han kom til verden, kanskje jeg hadde klart å forebygge det mer hadde jeg visst om dette tidligere. 😕 Anonymkode: 7ffa0...0e9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Min var flat helt fra start 😅 har hatt veldig fokus på tummy-time, ligge med ansiktet til siden når hun sover og veldig lite ligge på ryggen -tid. Var hos fysioterapeut og ba om hjelp fra HS. Ble ikke bedre, nå er hun 6 mnd. Har fått høre av fremmede på toget at jeg må holde henne mer og ikke bare legge henne fra meg. Har bedt dem dra til helvette. Det er en myte at alle har runde hoder. De fleste har, men ikke alle. Og man kan få flatt hode av å ligge på ryggen mye, men det er veldig mye. De må jo sove på ryggen, og legg til 5-8 timer på dagen så får de nok flatt bakhodet. Men om hele hodet er flatt, og ikke bare en del av ett rundt bakhode om du forstår, så er barnet rett og slett laget sånn. Anonymkode: 2e23b...9f1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Ingen fortalte oss dette heller, som så mye annet. Gutten er 6 måneder. Hadde favorttside. Mye mageleie hjelper. Selv om de hater det når der 5-6 uker, øv. Legg barner på siden i vognen og varier stilling. Kan bruke sammenrullede kluter ol. også bak nakken så det er vanskeligere å velge favorittsiden. Stimuler babyen til å se motsatt vei. Med mindre bæresjal bidrar til mer titting ot favorittsiden, bruk det også. Men, hvis babyen din begynner å ligge på magen rundt 3- 4 månder, vil mye gå over av seg selv. Det jevnes gradvis ut her i alle fall Anonymkode: 7ec5e...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå