Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok dere med nyfødte inn i barnehagen til de eldre søsknene? Eller ble babyen igjen med ene forelderen hvor den andre fulgte eldste inn? Tenkte litt på smitte de første 6 ukene før vaksinen. 
Er en STOR barnehage med mye smitte i forhold til det vi er vandt med fra tidligere barnehagen. 

Anonymkode: 39025...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok med inn men lå i vogn. Ingen unger som hadde interesse for å titte ned der uansett. Smitte ligger jo på overflater, pg ved hoste i luften. Om ingen står å hoster tenker jeg det er helt trygt. 

Anonymkode: edb37...dfe

Skrevet

Var nesten nødt til det, men hadde baby i sjal/slynge så ingen kom tett på, de rekker ikke opp og jeg kunne ta fysisk avstand hvis noen nærmet seg. 

Anonymkode: d916f...207

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Tok dere med nyfødte inn i barnehagen til de eldre søsknene? Eller ble babyen igjen med ene forelderen hvor den andre fulgte eldste inn? Tenkte litt på smitte de første 6 ukene før vaksinen. 
Er en STOR barnehage med mye smitte i forhold til det vi er vandt med fra tidligere barnehagen. 

Anonymkode: 39025...843

Før rotavaksinen mener du?  Skulle jeg vært redd for sykdom i bhg er det ikke den sykdommen jeg ville bekymret meg over. 

Vi tok med baby om det var den i perm som hentet/leverte. Den andre var jo på jobb

Anonymkode: c2a5b...f28

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var nesten nødt til det, men hadde baby i sjal/slynge så ingen kom tett på, de rekker ikke opp og jeg kunne ta fysisk avstand hvis noen nærmet seg. 

Anonymkode: d916f...207

Dette er min plan også. Tyngre å bære inn i bilstol. 

Anonymkode: 71675...d45

Skrevet

Babyen lever uansett sammen med barnehagebarnet deres. Altså vil nok mye av det som florerer i bhg av smitte, også komme hjem til dere. Man kan være smittebærer selv om man ikke er syk. 

Så jeg ville ikke grubla så mye på dette. Gjør det som er mest praktisk. 

Anonymkode: 0d5cc...74e

• Liker 7
Skrevet

Enig med den over. 

Vi prøvde å skjerme babyen så mye som mulig, men altså, hverdagen hadde blitt komplisert om vi hadde vært avhengig av at en var hjemme med babyen mens den andre hentet/leverte. 

Hadde babyen med inn, men i bæresele, og bøyde meg ikke ned så andre unger kunne komme helt oppi ham. 

Han ble uansett utsatt for det storebror dro med seg hjem av basselusker. 

Anonymkode: 50c2a...fd1

Skrevet

Hmmmmm…. Siden jeg har jobbet på barneavdeling så er nok litt syn preget av dette. Nyfødte kan bli ekstremt dårlige av virus storebror kanskje kun får litt feber av. Synes også det er litt arrogant å si at smitten ikke «bare er der», for i noen tilfeller er den faktisk det. RS virus og Norovirus overlever begge lenge på overflater. Hvor de fleste barnehager var veldig flinke til å desinfisere overflater og kontaktpunkter under pandemien, nekter jeg å tro dette gjøres like nøye i dag. En del virus er også dråpesmitte og vannkopper eks er faktisk luftsmitte. 

Ville vært svært skeptisk til å ta med en nyfødt inn på avdeling. Kanskje til garderoben ved nød. Synes vogn eller bilstol med dekke høres best ut. Viktigste er tross alt god håndvask før man tar på baby igjen. 

ja det kan høres ekstremt ut, og nei jeg prøver ikke å skremme.. er bare det at jeg føler enkelte tar alt for lett på dette med smitte og nyfødte. Siden TS allerede har reflektert rundt dette så tenker jeg at du stiller bedre enn mange. Og sist men ikke minst, om man er uheldig at den lille blir syk, så kan selvsagt dette skje uansett hvor forsiktig man er. Ikke ute etter å peke fingre, bare å få folk til å tenke seg om en gang. 

Anonymkode: b5d7f...fed

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hmmmmm…. Siden jeg har jobbet på barneavdeling så er nok litt syn preget av dette. Nyfødte kan bli ekstremt dårlige av virus storebror kanskje kun får litt feber av. Synes også det er litt arrogant å si at smitten ikke «bare er der», for i noen tilfeller er den faktisk det. RS virus og Norovirus overlever begge lenge på overflater. Hvor de fleste barnehager var veldig flinke til å desinfisere overflater og kontaktpunkter under pandemien, nekter jeg å tro dette gjøres like nøye i dag. En del virus er også dråpesmitte og vannkopper eks er faktisk luftsmitte. 

Ville vært svært skeptisk til å ta med en nyfødt inn på avdeling. Kanskje til garderoben ved nød. Synes vogn eller bilstol med dekke høres best ut. Viktigste er tross alt god håndvask før man tar på baby igjen. 

ja det kan høres ekstremt ut, og nei jeg prøver ikke å skremme.. er bare det at jeg føler enkelte tar alt for lett på dette med smitte og nyfødte. Siden TS allerede har reflektert rundt dette så tenker jeg at du stiller bedre enn mange. Og sist men ikke minst, om man er uheldig at den lille blir syk, så kan selvsagt dette skje uansett hvor forsiktig man er. Ikke ute etter å peke fingre, bare å få folk til å tenke seg om en gang. 

Anonymkode: b5d7f...fed

Vogn og bilstol er et verre alternativ enn bæresele ofte. Andre barn kan lett pelle på en unge i vogn/bilstol mens du snur deg vekk for å hjelpe storebror med jakken. I bæresele kommer babyen høyere opp, OG du har kontroll på den hele tiden. 

Ikke alle bhg hvor man kommer inn med vogn heller, det gjør man ikke i vår. 

Man skal ikke ta lett på smitte, men så må man også få hverdagen til å gå opp... 

Anonymkode: 50c2a...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...