AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Jeg bor i et leilighetskompleks, og det er noen ved siden av meg eller under som røyker hasj svært ofte. Lukten setter seg inne i egen leilighet, trappeoppgang osv. (går antagelig gjennom ventilasjonsanlegget), og i tillegg til at det er helt uutholdelig å skulle ha vinduene åpne. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har ikke noe med at andre røyker hasj, men akkurat hasj lukter helt sykt mye, og er svært forstyrrende for oss andre i de andre leilighetene. Jeg våkner ofte om kvelden av en sterk hasjlukt inne på soverommet. Anonymkode: 460f9...338
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Ring politiet og tips dem! Anonymkode: c8a32...810
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Snakk med vedkommende og gjør h*n oppmerksom på plagene. Kanskje h*n kan moderere seg/flytte seg. Anonymkode: 67279...820 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Er det borettslag/sameie? Jeg ville tatt det opp med styret. Helt uavhengig av hva slags røyklukt det er, så må man kunne forvente at naboer i en blokk tar et visst hensyn. Det er jo i utgangspunktet lov å røyke i egen leilighet, men man skal ikke sjenere naboer unødvendig, og når røyklukta trenger inn overalt er det grunnlag nok til å si ifra og få gjort noe med det. Anonymkode: 97057...221
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 Kan du ikke henge opp en lapp i fellesarealet da? Eller legg lappen i postkassen til vedkommende Kan enkelt skrives slik: "Kjære nabo som røyker hasj. Vær oppmerksom på at denne lukten går imellom ventilasjonsanlegget, så alle leiligheter får lukten inn til seg..Vi er ikke så gira på å 420 hele døgnet. Fint om du kan finne en annen plass å røyke. Alternativt får onkel blå ett tips om deg" Anonymkode: d97ea...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå