Gå til innhold

Barnehageansatte med små barn hjemme.. er det så slitsomt som folk tror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å bytte jobb og har tenkt i denne retningen (bhg). Har selv to barn hjemme og jeg syntes alle sier at det høres så slitsomt ut?.. 

Anonymkode: 6b7a1...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det, men jeg trivdes med det likevel. Nå er mine blitt en del eldre enn barnehagen alder da og det er mye letter nå, men var kjekt da også.

Anonymkode: da224...7fa

Skrevet

Folk er forskjellig. Jeg begynte i barnehage jobb da minste var 5 år, gikk helt fint det. 
Men vet flere kollegaer synes det er tøft med baby/ småbarn hjemme og samme på jobb. 
men igjen, det er ulikt 

Anonymkode: 63135...fca

Skrevet

Min tidligere svigerinne sluttet i bhg, etter endel år der, da hennes barn kom. Det ble altfor slitsomt for henne, og hun er et fyrverkeri med sjukt mye energi. 

Samtidig så har det vel med hvordan man takler forskjellige ting. 

Anonymkode: 61b72...2ce

Skrevet

Er ikke et problem her. Å være på jobb og pedagog, og være hjemme og mor, er jo to helt ulike roller. Jeg liker å jobbe med barn, derav yrket, og jeg liker å være mor. Så for meg er begge deler helt greit å kombinere. Forstår ikke hvorfor der skal være så «hardt» for noen? Hva er det som er vanskelig? Slitsomt å være så mye rundt barn? Jeg synes det er fantastisk å få tilbringene arbeidsdagene mine med alle barna «mine» i barnehagen, også er der fantastisk deilig å komme hjem til mine egne barn og «bare» være mor etter en lang dag med «pedagoghatten» på. Så jeg oppmuntrer deg til å gjøre det du ønsker, tror ikke du vil angre!

Anonymkode: 7a890...76f

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og tar videreutdanning, og jeg ville virkelig aldri anbefalt noen å jobbe i det yrket. P

Anonymkode: 5518c...389

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke et problem her. Å være på jobb og pedagog, og være hjemme og mor, er jo to helt ulike roller. Jeg liker å jobbe med barn, derav yrket, og jeg liker å være mor. Så for meg er begge deler helt greit å kombinere. Forstår ikke hvorfor der skal være så «hardt» for noen? Hva er det som er vanskelig? Slitsomt å være så mye rundt barn? Jeg synes det er fantastisk å få tilbringene arbeidsdagene mine med alle barna «mine» i barnehagen, også er der fantastisk deilig å komme hjem til mine egne barn og «bare» være mor etter en lang dag med «pedagoghatten» på. Så jeg oppmuntrer deg til å gjøre det du ønsker, tror ikke du vil angre!

Herlig innlegg. Takk for det du gjør. Det er så godt å levere to åringen på morgenen til blide og engasjerte ansatte i bhg, da kan man dra med en god følelse på jobb og vite at det kjæreste man har får en fin dag. Dere har en av de viktigste jobbene i samfunnet og dere betyr så innmari mye. Så tusen takk. 

Anonymkode: d68f6...c14

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber i barnehage og tar videreutdanning, og jeg ville virkelig aldri anbefalt noen å jobbe i det yrket. P

Men jeg håper du finner noe annet å gjøre hvis du ikke trives. Dette er barna til folk du skal ivareta, tror de merker det fort hvis de ansatte ikke trives og bare vil bort. Har opplevd det i min sønns barnehage, ei der som hatet jobben sin. Både min sønn og andre barn var preget de dagene hun var der. Min sønn fikk masse sinneutbrudd hjemme etter de dagene han var mye med hun. Skremmende og ekkelt. Ble heldigvis flyttet til førskolebarna, som hun visstnok taklet bedre enn de minste. Men tenk litt på det, denne jobben bør man like for å ha. Det er små barn!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg håper du finner noe annet å gjøre hvis du ikke trives. Dette er barna til folk du skal ivareta, tror de merker det fort hvis de ansatte ikke trives og bare vil bort. Har opplevd det i min sønns barnehage, ei der som hatet jobben sin. Både min sønn og andre barn var preget de dagene hun var der. Min sønn fikk masse sinneutbrudd hjemme etter de dagene han var mye med hun. Skremmende og ekkelt. Ble heldigvis flyttet til førskolebarna, som hun visstnok taklet bedre enn de minste. Men tenk litt på det, denne jobben bør man like for å ha. Det er små barn!! 

Som beskrevet tar jeg videreutdanning. Jeg elsker å jobbe med barn, så det er ikke det jeg hater. Jeg hater konstant underbemanning, mangel på pauser, mangel på plantid pga sykdom, frekk styrer, gretne kollegaer som du beskriver som hater jobben og kun klager, hodepine hver dag etter jobb etc. Tenk litt før du anklager 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva son er slitsomt? Jeg synes du er nedlatende og lite innsiktsfull i innlegget rett og slett. Noen har kanskje mer krevende barnegrupper på jobb eller krevende barn hjemmr feks

Anonymkode: f9d15...392

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber som vikar i barnehage, studerer på deltid til å bli barnehagelærer, og er alene med to barn hvor ene er småbarn. Jeg trives veldig med det 😊 man blir ikke sliten på en dum måte om man trives ❤️😄

Anonymkode: 56b88...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...