Gå til innhold

Å ikke vite hva man har før man har mistet det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som ikke har innsett hvor mye man liker noen før man har mistet dem? Holder på med en mann i 40-årene som er veldig av og på, varm og kald. Jeg føler at han liker meg men også at han tar meg for gitt. Jeg har innsett at dette ikke fungerer og at det gir meg mer sorg en glede og må avslutte det. Vurderer å bare fade ut og se om han reagerer på det. Alternativet er å sette meg ned å fortelle han akkurat hva jeg føler men er redd det skal skremme han unna. Har vel et håp om at han vil savne meg om jeg plutselig ikke er tilgjengelig for han mer. Noen menn her som har opplevd at dette har skjedd? Vet jeg griper etter halmstrå her og at det sannsynligvis er over. 

Anonymkode: ed09c...553

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg❤️Ja noe av det samme her. Tilslutt kuttet jeg bare tvert. Da var han på igjen og jobbet hardt for å vinne meg over igjen, han holdt på i flere måneder. Og når jeg tilslutt ga etter - tilbake til varm/kald, av/på.. så ja, det funker, men enkelte endrer seg ikke. Nå tar jeg han bare for den han er, og legger ikke energi i den relasjonen der. Vil ha en mann som ikke er sånn, ikke det opplegget der. 

Anonymkode: ba06a...745

Skrevet

Spør ham ev. rett ut - hvorfor veksler du så bevisst mellom å være varm/kald, har du tilknytningsproblemer? Forstår du hva du gjør med en partner når du oppfører deg som du gjør, delvis på og delvis så skyr du personen)

Det er jo en promilles sjanse for at han innrømmer at han har det, viser selvinnsikt, at han går i behandling for det og ønsker å skjerpe seg for å fortjene deg... men sannsynlig tror jeg dessverre ikke at det er at han endrer seg.

Vil deg selv bedre enn dette, Ts!

Avslutt forholdet og ikke ta opp igjen kontakten. Eller om du går inn i forholdet, aksepter at varm/kald er slik dette forholdet alltid vil være...

Anonymkode: a85e8...ba0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hei. Er det noen her som ikke har innsett hvor mye man liker noen før man har mistet dem? Holder på med en mann i 40-årene som er veldig av og på, varm og kald. Jeg føler at han liker meg men også at han tar meg for gitt. Jeg har innsett at dette ikke fungerer og at det gir meg mer sorg en glede og må avslutte det. Vurderer å bare fade ut og se om han reagerer på det. Alternativet er å sette meg ned å fortelle han akkurat hva jeg føler men er redd det skal skremme han unna. Har vel et håp om at han vil savne meg om jeg plutselig ikke er tilgjengelig for han mer. Noen menn her som har opplevd at dette har skjedd? Vet jeg griper etter halmstrå her og at det sannsynligvis er over. 

Før du tar en avgjørelse, hva er det du liker ved han? Hvilke egenskaper har han som gjør at du ønsker å være sammen med han? Hva er det med han som gir han den verdifulle plassen som mannen i ditt liv? I forhold til andre? 

Det er veldig lett å ville ha noen bare fordi de får en til å føle noe, eller man liker følelser man har når man er sammen, men det er ikke verdt å kjempe for noen bare på grunn av følelsene.  Innehar han viktige kvaliteter som kvalifiserer han til en potensiell kjæreste eller livspartner så er det mye du kan gjøre for å vekke følelsene i han og la han se verdien din hvis han enda ikke gjør det. 

Så er han verdt det? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har vel et håp om at han vil savne meg om jeg plutselig ikke er tilgjengelig for han mer. Noen menn her som har opplevd at dette har skjedd? Vet jeg griper etter halmstrå her og at det sannsynligvis er over. 

Ja det vil han, så vil han trekke seg bort, komme tilbake, trekke seg bort, savne deg, trekke seg bort, kaste deg færre og færre smuler, til du til slutt har ingenting igjen og er helt ødelagt av et slikt av/på forhold.

Løp. 

Anonymkode: d8a2c...38c

• Liker 2
Skrevet
Nettinettet skrev (3 minutter siden):

Før du tar en avgjørelse, hva er det du liker ved han? Hvilke egenskaper har han som gjør at du ønsker å være sammen med han? Hva er det med han som gir han den verdifulle plassen som mannen i ditt liv? I forhold til andre? 

Det er veldig lett å ville ha noen bare fordi de får en til å føle noe, eller man liker følelser man har når man er sammen, men det er ikke verdt å kjempe for noen bare på grunn av følelsene.  Innehar han viktige kvaliteter som kvalifiserer han til en potensiell kjæreste eller livspartner så er det mye du kan gjøre for å vekke følelsene i han og la han se verdien din hvis han enda ikke gjør det. 

Så er han verdt det? 

Han har så utrolig mange bra kvaliteter og jeg liker han for den personen han er, ikke kun følelsen han gir meg. Mye jeg kan gjøre? Hva da? 😝

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det vil han, så vil han trekke seg bort, komme tilbake, trekke seg bort, savne deg, trekke seg bort, kaste deg færre og færre smuler, til du til slutt har ingenting igjen og er helt ødelagt av et slikt av/på forhold.

Løp. 

Ja ikke sant. Vet ikke om det endrer noe at han har kommet ut av et veldig langt forhold for ikke så lenge siden. Jeg tenker at mye ligger der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Spør ham ev. rett ut - hvorfor veksler du så bevisst mellom å være varm/kald, har du tilknytningsproblemer? Forstår du hva du gjør med en partner når du oppfører deg som du gjør, delvis på og delvis så skyr du personen)

Det er jo en promilles sjanse for at han innrømmer at han har det, viser selvinnsikt, at han går i behandling for det og ønsker å skjerpe seg for å fortjene deg... men sannsynlig tror jeg dessverre ikke at det er at han endrer seg.

Vil deg selv bedre enn dette, Ts!

Avslutt forholdet og ikke ta opp igjen kontakten. Eller om du går inn i forholdet, aksepter at varm/kald er slik dette forholdet alltid vil være...

Anonymkode: a85e8...ba0

Har veldig lyst til å ta dette som en voksen og snakke ordentlig ut om det men redd det vil skremme han unna 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja ikke sant. Vet ikke om det endrer noe at han har kommet ut av et veldig langt forhold for ikke så lenge siden. Jeg tenker at mye ligger der. 

Da bør du hvertfall ligge unna, la ham få orden på rotet i hodet, som han helt tydelig har. 

Sett noen standarder her da, vis at du ikke gidder dette av og på greiene, enten er han konsis og stabil eller så kan det bare være. Det innebærer faktisk at du viser hvor landet ligger uten å være redd for at han stikker, hvis han stikker så stikker han da, bedre det hvis han bare har tenkt å komme snikende når han føler for 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har veldig lyst til å ta dette som en voksen og snakke ordentlig ut om det men redd det vil skremme han unna 

Les dette høyt for deg selv noen ganger.. om en voksen samtale skremmer ham så.... 

Så...

Såå

Da er han ikke en voksen mann. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har så utrolig mange bra kvaliteter og jeg liker han for den personen han er, ikke kun følelsen han gir meg. Mye jeg kan gjøre? Hva da? 😝

Hva mener du med utrolig mange bra kvaliteter? Som hva da? Innehar han de egenskapene du ser etter hos en mann?  Vil han være en god far til deres eventuelle barn? Er han en til å stole på når det kommer til økonomi og livet generelt? Hva med hans følelser for deg? Hvorfor liker han å tilbringe tid med deg? Hva er det ved deg som han liker har han sagt det? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For siden han har vært i et langt forhold er det ikke så rart at han tar det rolig. Kanksje du bare må gi han tid og ikke forvente så mye av han? hvis han altså er verdt å gjøre en innsats for. 

Skrevet

Han har hekta deg! 

Logg ham av og kom deg vekk.

Anonymkode: 8ccfc...4d9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Les dette høyt for deg selv noen ganger.. om en voksen samtale skremmer ham så.... 

Så...

Såå

Da er han ikke en voksen mann. 

Det trenger ikke handle om at en voksen samtale vil skremme han, men at noen ønsker at noe skal bli alvorlig nå og krever noe av han i en så tidlig fase kan skremme han. Og med all rett i mine øyne.  Han har nettopp kommet ut av et langvarig forhold. Det han trenger nå er å få tid til å sortere tanker og kanskje finne ut av hva han føler. Er TS den rette for han vil han finne ut av det over tid. Uten press. 

TS:  Hvordan er livet ditt sånn utenom relasjonen din til han? Har du interesser, venner du kan henge med, en lidenskap i livet, jobb du trives med? Er du morsom å være sammen med for han og ser han en verdi av deg annet enn at du er der når han trenger noen å være intim med? Er det ute å gjør ting sammen? Har han møtt vennene dine? 

Gi oss litt mer informasjon om sitasjonen og relasjonen for da kan vi kanskje bidra litt mer. 

Skrevet
Nettinettet skrev (28 minutter siden):

Er du morsom å være sammen med for han og ser han en verdi av deg annet enn at du er der når han trenger noen å være intim med?

Hvordan skal ts svare på dette? Det er ikke hennes ansvar å være underholdning for ham så han ikke kjeder seg, om det var det du mente?

Jeg mener forresten at en mann som et voksen nok til å oppføre seg med mixede signaler og av/på, gjerne kan stille opp til en voksen samtale om at slikt gjør vi ikke. Trenger han tid til å tenke så får han si det, ikke leke kjæreste en dag og uinteressert lone wolf en annen dag. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvilke gode kvaliteter da? At han får deg til å føle deg usikker? At han ikke en gang klarer å være konsekvent i følelser og handlinger? 

Anonymkode: 8dbeb...abd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan skal ts svare på dette? Det er ikke hennes ansvar å være underholdning for ham så han ikke kjeder seg, om det var det du mente?

Jeg mener forresten at en mann som et voksen nok til å oppføre seg med mixede signaler og av/på, gjerne kan stille opp til en voksen samtale om at slikt gjør vi ikke. Trenger han tid til å tenke så får han si det, ikke leke kjæreste en dag og uinteressert lone wolf en annen dag. 

Det var selvfølgelig ikke det jeg mente. Og jeg forstår at du tenker som du gjør også. Men det er mye lettere å sitte på utsiden og si det som du sier, enn å være i situasjonen.  Vi kjenner ikke til relasjonen deres og vi kjenner ikke han. Vi vet ikke hvordan han føler det, og det vet kanskje ikke TS heller, men hun har i allefall mye mer informasjon som kan sette det hele i litt bedre perspektiv. 

Følelser er vanskelig. Er det en ting som er sikkert så er det at her er det mye av de. Både hos han og hos henne. Med tanke på situasjonen. Jeg tenker det er lurt å ikke dømme, tenke og tro, men prøve å forstå og gjøre det som er best mulig for begge parter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke gode kvaliteter da? At han får deg til å føle deg usikker? At han ikke en gang klarer å være konsekvent i følelser og handlinger? 

Det er jo ikke sikkert at han gjør det med vilje, eller i det hele tatt er klar over at hun føler det sånn. Og hva vet du om det er at han er ukonsekvent som skaper disse følelsene i henne? jeg tenker at vi lar TS fortelle litt mer om relasjonen og hva som skaper følelsene hennes før vi dømmer han.  :) 

Skrevet
Nettinettet skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert at han gjør det med vilje, eller i det hele tatt er klar over at hun føler det sånn. Og hva vet du om det er at han er ukonsekvent som skaper disse følelsene i henne? jeg tenker at vi lar TS fortelle litt mer om relasjonen og hva som skaper følelsene hennes før vi dømmer han.  :) 

Jeg antar ut i fra det ts sier, om at han er av og på, kald og varm. Dersom han ikke er det, men egentlig veldig tydelig og klar på at han ikke vil i et forhold med ts, så er det jo ts som må gå i seg selv. Men jeg sitter ikke her å spekulerer i om ts kan ha misforstått eller at han oppfører seg noe anderledes enn det hun sier. Jeg antar at det hun sier stemmer, for å kunne gi et svar basert på det. 

Stort sett så klarer de aller fleste å formidle det godt dersom de ønsker å være med noen, og den andre parten sitter ikke da igjen å føler seg usikker. 

At han evt har gått ut av et forhold for kort tid siden og 'ikke er klar for noe nytt' (som ts spekulerte i kunne være årsaken) unnskylder ikke hans oppførsel (slik hun oppfatter den), og da har han dertil et enda større ansvar på å formidle nettopp det at han ikke er klar. 

Jeg tenker fort at en som over tid har fått deg til å føle deg usikker er bortkastet tid, da det finnes mange andre mennesker der ute som ikke vil gi denne følelsen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg antar ut i fra det ts sier, om at han er av og på, kald og varm. Dersom han ikke er det, men egentlig veldig tydelig og klar på at han ikke vil i et forhold med ts, så er det jo ts som må gå i seg selv. Men jeg sitter ikke her å spekulerer i om ts kan ha misforstått eller at han oppfører seg noe anderledes enn det hun sier. Jeg antar at det hun sier stemmer, for å kunne gi et svar basert på det. 

Stort sett så klarer de aller fleste å formidle det godt dersom de ønsker å være med noen, og den andre parten sitter ikke da igjen å føler seg usikker. 

At han evt har gått ut av et forhold for kort tid siden og 'ikke er klar for noe nytt' (som ts spekulerte i kunne være årsaken) unnskylder ikke hans oppførsel (slik hun oppfatter den), og da har han dertil et enda større ansvar på å formidle nettopp det at han ikke er klar. 

Jeg tenker fort at en som over tid har fått deg til å føle deg usikker er bortkastet tid, da det finnes mange andre mennesker der ute som ikke vil gi denne følelsen. 

Det er bare ikke så enkelt. Vi vet ikke og da er det best  å ikke anta og heller vente til vi har fått litt flere svar. Vi vet ikke engang hvor lenge de har holdt på og hva holdt på innebærer :) 

Skrevet
Nettinettet skrev (8 timer siden):

Hun sier at hun føler seg tatt for gitt og at det gir mer sorg enn glede. Hun lurer også på om å spille spill som å fade ham vekk vil vekke ham..

Så jeg vil anta at vi har med to emosjonellt umodne individer å gjøre sånn sett, som ikke klarer å sitte ned og snakke sammen, men setter opp vegger og river de ned etter som det passer. Der hverken han kan si "hør a, jeg har vært i et langt forhold så jeg trenger litt tid, ok?" Men i stede sørger for at ts ikke er nær nok til at han må forplikte seg, men heller ikke mister henne. Og ts tør ikke si rett ut "jeg blir såret og forvirra når du er så på ene dagen og knapt svarer eller ser på meg andre dager/overser meg, hvorfor er det slik? Kan du ikke heller si hva du føler?" Fordi hun er så redd for å skremme ham vekk.. så det det er jo allerede en usunn relasjon.

Ene av/på eksen min var slik. Hver gang jeg var glad og lykkelig med ham, gjorde eller sa han noe for å slå vekk beina under meg og gjøre meg trist, jeg spurte hvorfor han gjør det og han sa "du ble så ivrig og mye, jeg måtte avkjøle deg". Så han evnet ikke å hanskes med hverken følelser eller at andre var glade rundt ham. Noen er bare slik at de ikke kan koble seg emosjonellt til andre, så inntil ts tør å spørre ham hvorfor, ville jeg bare anbefalt henne å ligge unna.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...