Gå til innhold

Eksplosjon av søppelpost i hotmail

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er Microsoft som har problemer med å filtrere ut søppelpost og sånn har det vært lenge, er flere tråder om akkurat dette på Reddit.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er litt overrasket over at folk bruker Hotmail fortsatt jeg. Trodde helt ærlig tjenesten ikke fantes lengre, ser jo aldri at noen gir fra seg en Hotmail adresse..?

Anonymkode: d67de...25b

Tjenesten har bare byttet navn fra Hotmail til Outlook, de som hadde Hotmail kunne fortsette å bruke adressen sin. Jeg har hatt min Hotmail i godt over 20 år og har aldri hatt problemer med søppelpost før de siste årene.

Anonymkode: fac8f...e31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

Jeg får mellom 25-60 i døgnet, og har fått det i et par år nå. 

Har prøvd alt for å det bort, men ingenting hjelper. Tvert om har det tatt seg opp. 

Å rapportere elendigheten hjelper ikke, og "kundeservice" bryr seg ikke. 

Du bør lage deg en gratis gmail konto. har brukt det i mange mange år, flere kontoer. 

har faktisk aldri hatt trøbbel med dette dere skriver om i det hele tatt. 

Men alle jeg kjenner med online epost derimot haha ... ja slik dere beskriver det. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke oppgitt denne mailadressen noe sted de siste månedene og har hatt eksplosiv vekst av spam på hotmail.
Har brukt den til feks netthandel kun på store sider som HM osv, ikke utenlandske sider osv..

Anonymkode: 073f5...d74

Store sider som Facebook osv. har datainnbrudd iblant, og ofte hysjer dem det ned fordi det "bare" ble stjålet epostadresser. Uansett årsak er det ikke noe vits å blokkere de som sender spam, de sender automatisk fra ny adresse hver gang... Fryktelig irriterende

Anonymkode: 3fe7d...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 15.22):

Jeg mottar flere phishing-mailer i måneden. Kontoen min ble lekket for flere år siden. Ser også at noen forsøker å logge på MS-kontoen min til stadighet. Jeg har multifaktor og et 16-tegns passord (med små og store bokstaver, tall og spesialtegn).

Sikkerhet.jpg

Anonymkode: 6b6a2...371

Jeg måtte inn å se på påloggingshistorikken min, og jeg har også mange mislykkede pålogginger. 

Interessant nok et par med åpen IP-adresse, herav fra India og Jamaica. Jeg antar at dette kan være uskyldige privatpersoner som har skrevet feil mailadresse (altså skrevet inn min) når de skulle logge seg på sin egen. Bare for å være litt naiv, liksom ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er litt overrasket over at folk bruker Hotmail fortsatt jeg. Trodde helt ærlig tjenesten ikke fantes lengre, ser jo aldri at noen gir fra seg en Hotmail adresse..?

Anonymkode: d67de...25b

Har outlook. Det er hotmail 😊

Skrevet

Har vært igjennom det samme. 10-20 spam-mail i døgnet i månedsvis. Rapporterte og blocket om hverandre uten at det hjalp. Så plutselig fra en dag til den andre ga det seg og har ikke fått spam siden. Så det er håp.

Jeg tror min adresse ble lekket fra tullet hos My Herritage. Men er ikke sikker.

Anonymkode: 60fdb...880

• Liker 1
Skrevet

I dag har jeg slått ny rekord. 

Jeg har iløpet av dagen i dag, altså fra kl 00 00 i natt og til nå, mottatt 91 (!) spam-mailer. Det har vært en jevnt sig hele dagen, bare noen minutter mellom hver mail. Det er jo helt Texas innpå mailboksen min. Jeg vil spy av ordet "refinansiering", "Elkjop", "iCloud", "kredittlån", "lånetilbud", "Norton" osv!

Og mens jeg skrev denne så kom den 92. mailen. "Si farvel til fedme og overvekt" sendes altså til en slank mann. 

Klarer jeg 100 før midnatt??

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 15.08):

Sjekk om adressen din har blitt lekket i et datainnbrudd:

https://haveibeenpwned.com/

Vil anbefale at du bruker multifaktor, eks. Microsoft Authenticator.

Anonymkode: 6b6a2...371

Der ser jeg at mailene mine har blitt lekket ja. En av de var pga siden My Heritage..  vel. blir å oppdatere passord ja, og ordne sånn autentifikator. Takk for tips :)

Anonymkode: c9372...8c3

Skrevet

I går endte jeg på 97 spam-mail iløpet av døgnet. 

I dag har jeg fra kl 00:00 til nå nådd 103, og vi har enda halvannen time igjen av døgnet og mailene renner stadig på.

image.png.365cbb2e6b456997796c6e20d89e9f52.png

Så 200 spam-mail på under 2 døgn altså.

Det er ikke småtterier!

Skrevet

Derfor jeg har mail som ProtonMail, Mailfence og Tutanota. Har gmail med null problemer der og. 

Skrevet

En side har nok solgt/lekket emailen din. Det nytter ikke å blokkere/flagge de som spam.

Gjør som meg; bruk hotmailen til å registrere deg på sider for netthandel og andre uviktige ting. 

Opprett en gmail som du kun bruker som kontakt i offentlige instanser og annet viktig. 

Anonymkode: 3f349...a86

Skrevet

Det nytter ikke å rapportere som søppelpost eller phishing i verken appen på telefon eller appen i Windows, man må logge inn på nettsiden til Outlook med nettleser. Da fungerer det å rapportere samt blokkere avsender.

Anonymkode: fac8f...e31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En side har nok solgt/lekket emailen din. Det nytter ikke å blokkere/flagge de som spam.

Gjør som meg; bruk hotmailen til å registrere deg på sider for netthandel og andre uviktige ting. 

Opprett en gmail som du kun bruker som kontakt i offentlige instanser og annet viktig. 

Anonymkode: 3f349...a86

All den dritten der risikerer man selvfølgelig uansett om man forsøker hotmail / putlook, eller Gmail, Protonmail eller noen andre epost-aktører der ute. 

Velger man å oppgi epost-adressen sin i hytt og pine, så er dette selvfølgelig en risiko som man er nødt til å regne med.. 

Anonymkode: e945f...d0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 12.49):

All den dritten der risikerer man selvfølgelig uansett om man forsøker hotmail / putlook, eller Gmail, Protonmail eller noen andre epost-aktører der ute. 

Velger man å oppgi epost-adressen sin i hytt og pine, så er dette selvfølgelig en risiko som man er nødt til å regne med.. 

Anonymkode: e945f...d0f

En trenger ikke oppgi emailen sin overalt for det. Det er nok med en hacking, og det kan skje hvorsomhelst. Og det har definitivt skjedd et eller annet med hotmailen i det siste.

Anonymkode: 4393e...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...