AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Hvordan gjør dere det med skatt? Jeg har lest på Nav sine sider, men blir ikke helt klok på hva som er enklest/tryggest. Skatter dere underveis, melder dere inn ved skattoppgjøret også betaler skatt med oppsparte peng...? Anonymkode: b8b4f...f0b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #2 Skrevet 11. september 2023 Lurer på det samme. Har også inntekt fra utlandet (ikke OF, men noe annet) og lurer samtidig på hvor mye som kan trekkes fra mtp. bruk av eget utstyr, strøm, husleie etc. Jeg skjønner at man skal skatte når man går med overskudd over tid, men hva regnes som overskudd og hvor lang tid? Anonymkode: 34ad2...596
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Man må melde det inn til skattetaten selv. Jeg betaler inn ekstra skatt fortløpende, har ekstra høyt trekk på hovedinntekten. Tar jevnlig nye vurderinger av skattetrekket mitt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer på det samme. Har også inntekt fra utlandet (ikke OF, men noe annet) og lurer samtidig på hvor mye som kan trekkes fra mtp. bruk av eget utstyr, strøm, husleie etc. Jeg skjønner at man skal skatte når man går med overskudd over tid, men hva regnes som overskudd og hvor lang tid? Anonymkode: 34ad2...596 Om du skal trekke ting i fra, må du ha et enkeltpersonsforetak. Der er mye info på nett om hva man kan trekke fra da. Anonymkode: 5d090...8bb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Er det lønn fører du det opp på skattemeldingen. Hvorvidt lønna er skattepliktig i Norge avhenger av hvorvidt det er skatteavtale og hva den sier. Alternativt er lønna skattbar i utbetalingslandet. Er det overskudd fra enkeltpersonsforetak er den skattepliktig. Inntekt føres i regnskap, og overskudd i skattemelding. Anonymkode: d9ef5...e49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå