Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en ung jente som fant ut at jeg var gravid i går. Jeg tok en test og da sto det at jeg var 3+ på vei. Men jeg er veldig usikker på hvem som er barnefar.

Den 28 juli lå jeg med en fyr, som vi kan kalle fyr 1. Dette skjedde kun en gang og var på en fest. Merket ingenting etter det. Den 12 August, akkurat to uker etterpå lå jeg med en jeg en. Jeg skulle hatt mensen den 17, men fikk det ikke. Jeg begynte og spise mye og klarte ikke og stoppe. Puppene gjorde vondt. Så den 28 August tok jeg en test fra apoteket som heter «metode» en tidlig test. Den viste negativt, og da var det en hel måned siden jeg lå med fyr 1. I går var det en måned siden jeg lå med fyr nr 2.

Siden testen visste 3+ så aner jeg ikke, men hvem tror dere det kan være? Den viser ikke lenger enn 3+. Jeg var bombe sikker på at det var fyr nr 2, siden den første visste feil så jeg har sagt det til han.

Hjelp

Anonymkode: 07a87...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her som kan gi deg svaret her...  men ville tippet nr2 ut ifra den lille infoen.. 

Anonymkode: 04b62...def

• Liker 3
Skrevet

Ut ifra når du hadde eggløsning er det størst sjanse for nr.1

Nr.2 er i teorien for lenge etter

Anonymkode: 50698...7b6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ut ifra når du hadde eggløsning er det størst sjanse for nr.1

Nr.2 er i teorien for lenge etter

Men hadde ikke den tidlig testen slått ut da, siden det allerede hadde gått en hel måned? Jeg lå med nr 2 for første gang den 12, skulle hatt mensen den 17. To test den 28 og var negativ.

Jeg var ferdig med mensen 3 dager før jeg lå med nr 1

Skrevet

Du har eggløsning ca 14 dager før mens, så mellom 28/30 juli ish hadde du eggløsning(hvis du har nogenlunde stabil syklus) . Så jeg tipper nr 1. 

Jeg ble gravid da jeg hadde sex 2 dager etter siste blødningsdag....jeg VET jeg ble det, for det var den eneste gangen jeg hadde sex den mnd.. Så det går veldig greit det altså.  

At testen var negativ skjer. Det kan ha vært en feilproduksjon.

Anonymkode: 9b2f4...837

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har eggløsning ca 14 dager før mens, så mellom 28/30 juli ish hadde du eggløsning(hvis du har nogenlunde stabil syklus) . Så jeg tipper nr 1. 

Jeg ble gravid da jeg hadde sex 2 dager etter siste blødningsdag....jeg VET jeg ble det, for det var den eneste gangen jeg hadde sex den mnd.. Så det går veldig greit det altså.  

At testen var negativ skjer. Det kan ha vært en feilproduksjon.

Feil tenkt i fbm dato... så du skreiv 17 aug, men likevel, 1-4 aug hadde du EL... nr 1 er innafor

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men hadde ikke den tidlig testen slått ut da, siden det allerede hadde gått en hel måned? Jeg lå med nr 2 for første gang den 12, skulle hatt mensen den 17. To test den 28 og var negativ.

Jeg var ferdig med mensen 3 dager før jeg lå med nr 1

Du testet tidlig, da kan de dlå ut negativt selv om du er gravid.

Sperm lever flere dager inni deg. Når du lå med nr.2 var EL over for lengst.

Skrevet

Spørsmålet er vel hvor regelmessig mensen din er, og hvor lang fasen mellom eggløsning og mens er, for den siste varierer fra kvinne til kvinne.

Om du skulle hatt mensen den 17. august og hadde sex med en den 12. august, så er det bare fem dager fra det som da måtte ha vært eggløsning til forventet mens. Det er så kort tid at det regnes som umulig å bli gravid på.

Så hvis nr. 2 skal ha vært far, så må du ha forventet mensen tidligst 22. august.

Teller man tilbake fra forventet mensdag, 17. august, 14 dager, så kommer du til 3. august, du hadde sex dager før dette med nr. 1. Hvis du har regelmessig mens med noenlunde normal lutealfase, så er det størst sjanse for at nr. 1 er far.

Om eggløsningen din var en god del forsinket akkurat denne gangen, da kan nr. 2 være far.

Uansett får du nok ikke sikkert svar før gentest etter at barnet er født.

Du kaller deg selv "en ung jente". Hvor ung er du? Jeg håper at du har noen å snakke med om dette, noen som støtter deg, uansett hva du gjør fremover.

Anbefaler deg uansett å også ringe Amathea:

https://amathea.no/

❤️

Anonymkode: 7cbda...8f4

• Liker 5
Skrevet

Fyr 1.  Forklaringen har du allerede fått over. Sperm kan leve i opptil 5 dager inni deg, så med EL i starten av august er det innafor. Testen du tok kan ha vært defekt. Det skjer.

Anonymkode: 0ed37...fe3

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt til å beholde? For om du skal ta abort så spiller det vel ingen rolle..

Anonymkode: 2bdb6...586

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bestill tidlig ultralyd. De kan beregne unnfangelse ganske så nøyaktig.

• Liker 1
Skrevet

Fyr 1 vil jeg gjette på.

Anonymkode: 54489...5cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du tenkt til å beholde? For om du skal ta abort så spiller det vel ingen rolle..

Anonymkode: 2bdb6...586

Har ikke det, men det som er dumt er at jeg har snakket med nr 2 om dette da jeg var 100% sikker på at det var han og siden den forrige testen jeg tok visste negativ. Jeg har mer kontakt med nr 2 enn 1. Men hva skal jeg si?🥺

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har ikke det, men det som er dumt er at jeg har snakket med nr 2 om dette da jeg var 100% sikker på at det var han og siden den forrige testen jeg tok visste negativ. Jeg har mer kontakt med nr 2 enn 1. Men hva skal jeg si?🥺

Finn ut hvor langt du er på vei du før du sier noe som helst 🙈 Og om du skal beholde eller ikke... 

Anonymkode: 04b62...def

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei,

Først og fremst vil jeg si at jeg ikke er lege, men jeg kan gi deg noen generelle råd og tanker om situasjonen din. Det er viktig å søke profesjonell rådgivning og medisinsk oppfølging i slike situasjoner.

Når det gjelder spørsmålet om hvem som kan være barnefaren, er det vanskelig å fastslå sikkert uten en DNA-test. Selv om du har tidspunktene for samleiene i minnet ditt, kan det være variasjoner i kvinnens menstruasjonssyklus og eggløsningstidspunkt som påvirker tidspunktet for unnfangelsen.

Her er noen skritt du kan vurdere:

Snakk med legen: Kontakt helsepersonell for en nøyaktig vurdering av svangerskapet ditt. De kan gi deg mer informasjon om hvor langt du er på vei og når unnfangelsen mest sannsynlig fant sted.

Diskusjon med de involverte: Det er viktig å være åpen og ærlig med begge potensielle barnefedre om situasjonen. Du kan også diskutere muligheten for en fremtidig DNA-test når du har mer nøyaktig informasjon.

Tenk på din egen helse: Uansett hvem som er barnefar, er det viktig å fokusere på din egen helse og velvære under svangerskapet. Søk prenatalomsorg og råd fra helsepersonell for å sikre at du og barnet ditt får nødvendig støtte og omsorg.

DNA-test: Når barnet blir født, kan du vurdere en DNA-test for å fastslå med sikkerhet hvem som er barnefar. Denne testen kan utføres på et laboratorium og gir nøyaktige resultater.

Husk at dette er en utfordrende situasjon, og det er viktig å søke støtte fra helsepersonell, venner eller familie. Ta også vare på din mentale og fysiske helse under svangerskapet.

Anonymkode: 9a1c6...bff

Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du? Vil du beholde?

I 20 årene, og nei jeg vil ikke beholde. Jeg bare stresser over så mye nå kjenner jeg, fordi har aldri vært gravid før. Han første jeg lå med har kjenner jeg bare, aldri hatt noe kontakt. Mens han andre jeg håper det er han har jeg typ vært en greie med, men ikke nå. 

Skulle kanskje ha ventet meg og fortelle det, men var bare så sikker på at det var han siste da den tidlige testen visste negativ en hel måned etter han første. Men siden jeg ikke skal beholde syntes dere jeg skal la være og si det, har jo ikke noe og si men da tror jo han at han er faren selvom det er noen andre. Eller har ikke det noe og si?

Skrevet

Du er minst 5 uker på vei, testene med ukesindikator skal alltid legges til 2 uker. Vil tro du er rundt 8 uker på vei om det er nr 1. Kan du snakke med en venninne om dette? Vet ikke om det hjelper så mye å informere mann nr 1, det kan også gjøre det vanskeligere om han har meninger om dette. Men dette er opp til deg og hva du føler for.

Ville bestilt time til abort ganske fort siden du ikke ønsker å beholde, vil tro prosessen er lettere når du slipper å kjenne så lenge på alt. 

Anonymkode: ff862...7ae

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I 20 årene, og nei jeg vil ikke beholde. Jeg bare stresser over så mye nå kjenner jeg, fordi har aldri vært gravid før. Han første jeg lå med har kjenner jeg bare, aldri hatt noe kontakt. Mens han andre jeg håper det er han har jeg typ vært en greie med, men ikke nå. 

Skulle kanskje ha ventet meg og fortelle det, men var bare så sikker på at det var han siste da den tidlige testen visste negativ en hel måned etter han første. Men siden jeg ikke skal beholde syntes dere jeg skal la være og si det, har jo ikke noe og si men da tror jo han at han er faren selvom det er noen andre. Eller har ikke det noe og si?

Vil vel ikke tro det har noe i si hvem som er far når du skal ta abort. 

Men jeg vil ikke være frekk..men bruker du kondom?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tja. Er dette en du håper det skal bli noe seriøst med? Det kan jo bli en kjip reaksjon dersom det skulle bli dere to og han senere finner ut at det var en annen fyr rett før han? Jeg vet ikke, ikke alltid folk reagerer helt rasjonelt på sånt.

Anonymkode: 4098b...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...