Gjest Lykketroll Skrevet 21. januar 2006 #1 Del Skrevet 21. januar 2006 Gjett om jeg ble superfornøyd da sjefen min overrasket med å gi meg 10% økning i lønn!!!!!! jeg måtte bare gi henne en god Jeg har en super jobb, stor frihet, så mye ansvar som jeg ønsker og har også syntes lønnen har vært helt ok. Også kom dette!!! Hurra hurra! Håper det er flere som har fått en slik gladmelding på nyåret. Kan jeg forresten spørre hva som er "vanlig" å få i lønnsøkning? Tidligere har jeg jobbet i offentlig sektor og fått tillegg ala 50 øre i timen ol .hehe! Så jeg vet ikke hva folke flest får, og ble bare litt nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2006 #2 Del Skrevet 21. januar 2006 Gratulerer! Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg går ned i lønn jeg da, så jeg har ingenting å juble for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #3 Del Skrevet 21. januar 2006 Til trådstarter, jeg tror det mest vanlige å gå opp i lønn i offentlig sektor er tillegg på kr. 4.000,- - 15.000,- pr. år som en normal justering i forhold til å følge det generelle prisnivået/opprettholde kjøpekraften-standard-arguementet. Offentlig sektor-ansatte har svært, svært få muligheter til noe særlig lønnsøkning, så der gjelder det å forhandle om lønna når man starter, ikke etterpå... Til deg under trådstarter: hvordan i all verden er det mulig å gå ned i lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 21. januar 2006 #4 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg må visst ta en runde med ledelsen... For noen år siden ble jeg (muntlig) lovet samme lønn som de i en annen avdeling. Snakket med en av de en dag, viser seg at de nå har over kr 3 pr. tim. mere enn meg... Vet ikke riktig hvordan jeg skal ta tak i det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #5 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg må visst ta en runde med ledelsen... For noen år siden ble jeg (muntlig) lovet samme lønn som de i en annen avdeling. Snakket med en av de en dag, viser seg at de nå har over kr 3 pr. tim. mere enn meg... Vet ikke riktig hvordan jeg skal ta tak i det... ← Hvis du skal ta en runde med ledelsen nytter det ikke å være sjenert og nesten beklage at du ber om mer lønn. Det holder ikke å få "løfter" muntlig, de må du skaffe deg skriftlig. Du bør absolutt be om lønnsøkning der du jobber ja. Du er kvinne, så da regner jeg med at du tjener langt under menn i tilsvarende posisjoner. Du bør melde deg på bøllekurs eller andre forhandlingskurs...alle kvinner bør det. Skjerp dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 21. januar 2006 #6 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg går ned i lønn jeg da, så jeg har ingenting å juble for... ← Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 21. januar 2006 #7 Del Skrevet 21. januar 2006 Det holder ikke å få "løfter" muntlig, de må du skaffe deg skriftlig. ← Ja, jeg ser jo det nå... Det fungerte, helt til den som satt "på toppen" og hadde lovet det, sluttet... Ja, kanskje bøllekurs... Sånn: Og sånn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #8 Del Skrevet 21. januar 2006 Nja...hemmeligheten med bøllekurs er ikke å være sint eller voldelig....styrken ligger i hvordan man ordlegger seg og kroppsspråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 21. januar 2006 #9 Del Skrevet 21. januar 2006 Nja...hemmeligheten med bøllekurs er ikke å være sint eller voldelig....styrken ligger i hvordan man ordlegger seg og kroppsspråk. ← Jada... Vet jo at og ikke er det smarteste... Burde hatt med i innlegget mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #10 Del Skrevet 22. januar 2006 Gratulerer! Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg går ned i lønn jeg da, så jeg har ingenting å juble for... ← Hvordan er det mulig? ← Nei, det lurer jeg også på...det har visst noe med noen ekstra feriedager å gjøre, og vi får vel forklaring på neste personalmøte. Og jeg uttrykte det vel kanskje verre enn det egentlig er, for jeg skal visst få den samme årslønna, men samtidig noen hundrelapper mindre utbetalt i måneden. :klø: Ja, ja. Ingen lønnsøkning i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shea Skrevet 22. januar 2006 #11 Del Skrevet 22. januar 2006 Nei, det lurer jeg også på...det har visst noe med noen ekstra feriedager å gjøre, og vi får vel forklaring på neste personalmøte. Og jeg uttrykte det vel kanskje verre enn det egentlig er, for jeg skal visst få den samme årslønna, men samtidig noen hundrelapper mindre utbetalt i måneden. :klø: Ja, ja. Ingen lønnsøkning i hvertfall. ← Kan det være at arbeidsgiver sammen med personal representant har blitt enige om noe trekk vedrørende den nye pesjons sparingen som skal iverksettes eller har det noe å si vedr. stilling om du går i turnus? Husk at får du ekstra feriedager skal du også ha høyere feriepenger. Har du 5 uker ferie skal veriepengene være 12% og ikke 10,2 som det var på 4 uker ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 23. januar 2006 #12 Del Skrevet 23. januar 2006 JA, jeg har fått lønnsøkning Utgjør ca 13 000 kr brutto i året, så det er jo ikke all verden. Jobber i offentlig sektor forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2006 #13 Del Skrevet 23. januar 2006 Kan det være at arbeidsgiver sammen med personal representant har blitt enige om noe trekk vedrørende den nye pesjons sparingen som skal iverksettes eller har det noe å si vedr. stilling om du går i turnus? Husk at får du ekstra feriedager skal du også ha høyere feriepenger. Har du 5 uker ferie skal veriepengene være 12% og ikke 10,2 som det var på 4 uker ferie. ← Vi har snakka litt sammen nå, og antakelig er det pga de forhøyede feriepengene at vi får lavere månedslønn men samme årslønn. Da kompenserer vel de ekstra feriepengene for den tapte månedslønna da, eller omvendt. (Beklager avsporingen i tråden, selvom jeg altså egentlig bare skulle si at jeg ikke har gått opp i lønn... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå