AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Ser flere tråder her der folk godtar at en barnemor eller far gjør alt for å ødelegge forholdet mellom sin eks og dens nye partner eller lage kvalme så man aldri får husfred. Hvorfor godtar dere dette fra en som ikke bør ha en dritt å si på deres forhold? Klassikeren er at disse eksene bruker «barnas beste» for alt det er verdt, men det er her dere bør lukte lunta og sette klare grenser! En eks av deres partner vil fortsette å lage kvalme så lenge dere tillater det! Anonymkode: 6eee9...257 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Jeg har satt ned foten mot en del ting. Eksempelvis at hun bare kom og gikk i huset når det passet henne (tok barnas nøkkel, hadde ikke fått av oss). Hentet ting og tang hos oss som hin skulle ha selv (eksempelvis mine slalåmski til seg selv). Men det er mange kameler som blir svelget.. Og det er en del andre ting det er vanskelig å sette stopper for, slik som ryktespredning. Hun har sagt at det er min skyld at de skilte lag. Sannheten er at hun ønsket å skille seg. Og jeg møtte mannen etter at de var skilt. Jeg kjente ikke til noen av de mens de var gift. Så joda - godtar det ikke, men det er ikke lett. Hadde jeg gått tilbake i tid, så hadde jeg faktisk valgt bort mannen grunnet henne. Og det til tross for at jeg elsker han høyt. Men det er veldig krevende å leve med drama, samtidig som jeg av hensyn til barna må si minst mulig. Anonymkode: fe8b9...754 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #3 Skrevet 11. september 2023 Hadde det vært så enkelt, ble anmeldt både til politiet og barnevern. Fikk til og med mattilsynet på døra. Barna er voksne nå, men helt frem til myndighetsalderen ble familievern og rettsvern bruk mot oss. Kan fortelle deg at det nytter ikke å forholde seg til avtaler når den andre parten ikke vil. Mange eksempler, x ringer politiet og informer om at jeg fyllekjører fra barnehagen, x er med på juleavslutning, gråter sårt til rektor og forteller at han ikke får se barna og at jeg nekter de å kale han pappa, han er så redde for de, spesielt nå som jeg har ny partner som er voldsdømt ( hadde ikke ny partner) til når barna var ungdomer og nektet å treffe han. 15 åring på Norway cub, måtte på forhånd snakke med bv da far hadde bedt om bistand, mistenkte ungdomen å ruse seg og at fotball cupen var løgn for å skjule rus. Alt dette er bare noe, og innebærer mange møter, mye tid, tap av inntekt og ikke minst barn som tar avstand fra han. Hvordan sette grenser i dette? Eller når x la frem penger til ansatte på skolen for å støtte hans "sak" Kan love deg at kontaktforbud ikke hjelper, Anonymkode: 8b308...109 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #4 Skrevet 11. september 2023 Fellesnevneren er vel ofte at steforeldren blander seg i kontakten med den andre foreldren.det er jo ikke steforeldren sin plass. De må forholde seg til sin partner og kun det. La partneren ta seg av eksen så tenker jeg ting blir bedre for de fleste. Anonymkode: bdd35...24c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fellesnevneren er vel ofte at steforeldren blander seg i kontakten med den andre foreldren.det er jo ikke steforeldren sin plass. De må forholde seg til sin partner og kun det. La partneren ta seg av eksen så tenker jeg ting blir bedre for de fleste. Anonymkode: bdd35...24c Hva betyr det "å blande seg inn i kontakten med den andre forelderen"? Betyr det for eksempel at hvis jeg som steforelder synes at det å feire jul med eksen er noe tull, så kan jeg ikke si det? Eller om jeg synes at utgifter bør deles likt mellom foreldrene, så må jeg holde det for meg selv? For det skjer ikke! Med felles økonomi, så går det siste utover mine penger også, og hvorfor skal jeg sponse en eks? Og med det første eksempelet, så har det påvirkning på min julefeiring også. Anonymkode: 762a1...7b5 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Skrevet 11. september 2023 Lettere sagt enn gjort.. De aller fleste kamelene som jeg har svelget, har gått på å skåne stebarna fra konflikt.. Har aldri blandet meg i kontakten med mor, men hun har blandet seg i alt som har med meg å gjøre.. Prøvd værtfall. Jeg kommer aldri til å finne meg en mann med barn fra før igjen!! Da må jeg i så fall være så bombesikker på at han og eksen har et ok samarbeid, og til og med da ville jeg valgt særboer!! Anonymkode: 417fc...966 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #7 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ser flere tråder her der folk godtar at en barnemor eller far gjør alt for å ødelegge forholdet mellom sin eks og dens nye partner eller lage kvalme så man aldri får husfred. Hvorfor godtar dere dette fra en som ikke bør ha en dritt å si på deres forhold? Klassikeren er at disse eksene bruker «barnas beste» for alt det er verdt, men det er her dere bør lukte lunta og sette klare grenser! En eks av deres partner vil fortsette å lage kvalme så lenge dere tillater det! Anonymkode: 6eee9...257 Erfaringen her er at eksen fortsetter å lage kvalme i år etter år uansett om man tillater det eller ikke. Lever i sin egen virkelighet der hun har 100% rett og er uimottakelig for input. Noen lar seg ikke grensesette… fullstendig enig med deg i at det likevel er veien å gå; om vi ikke hadde prøvd å grensesette hadde vi ligget langflate og sleiket bakken. Nå står vi i hvert fall delvis på beina. Ville bare få sagt at det ikke er så enkelt. Anonymkode: 71eb2...772 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ser flere tråder her der folk godtar at en barnemor eller far gjør alt for å ødelegge forholdet mellom sin eks og dens nye partner eller lage kvalme så man aldri får husfred. Hvorfor godtar dere dette fra en som ikke bør ha en dritt å si på deres forhold? Klassikeren er at disse eksene bruker «barnas beste» for alt det er verdt, men det er her dere bør lukte lunta og sette klare grenser! En eks av deres partner vil fortsette å lage kvalme så lenge dere tillater det! Anonymkode: 6eee9...257 Har du erfaring med å være i et slikt forhold? Hvor det er barn som skal skånes fra konflikt? Saken er at slike mennesker nøler ikke med å dra barna inn i konflikten og skyve de foran seg og når motparten ikke er villig til å gjøre det samme, blir det ofte en veldig fastlås situasjon. Anonymkode: 74142...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå