Gå til innhold

Hvorfor er det så mange her inne som mener at vi ikke bør ønske oss en kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser flere innlegg om mennesker som ønsker å møte en kjæreste, er redd for å ikke få oppleve kjærligheten og lignende. 

Og stort sett alltid kommer det kommentarer på hvorfor. Er det virkelig så rart? Er det ikke det mest naturlige i verden å ønske en å dele livet med? Er det ikke narurlig å føle seg ensom når alle rundt lever i et forhold? 

Anonymkode: 5ad03...e78

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er helt naturlig å ville ha en kjæreste.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er veldig lurt å ikke hige etter en kjæreste. Har selv veldig lyst på et nytt forhold, men skjønner at jeg må tenke litt mer på meg selv og bygge opp et spennende liv alene først. Har blitt veldig avhengig av å ha en kjæreste før, og ikke hatt et eget liv utenfor av forholdet. Dette har gått fint i circa 2 år, da den første forelskelsen er over og kjæresten forstår at jeg ikke gjør noe annet enn å være med henne

Anonymkode: 05fd9...d80

• Liker 1
Skrevet

Det er helt naturlig å ønske kjæreste, og like naturlig å trives alene.
Vår egen lykke er aldri en mal for hva andre bør gjøre.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Klart det er naturlig å ønske seg en kjæreste, men det er jo en ting som bare skjer når det skjer. Plutselig treffer man noen og forelsker seg. En desperat person som bare vil «ha noen» får det sjelden bra.

Anonymkode: 8b1fe...9f4

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror veldig få av de som svarer på den måten er i gode forhold.

Skrevet

Er vel like naturlig begge deler.

Selv ønsker jeg ikke kjæreste, men at andre vil ha en kjæreste er like naturlig tenker jeg.

Jeg har jo hatt kjærester og samboer igjennom mange år selv. Men nå elsker jeg å være singel. 

Anonymkode: 2b708...cee

• Liker 2
Skrevet

Det er nesten litt "ulovlig" å ville ha kjæreste her på KG som kvinne. Man skal bare være en veldig happy singel dame som stortrives alene med singellivet og synes det er fantastisk å være alene. Og som ikke savner noe av nærhet, kos eller sex, men synes det er helt unødvendig. Så lenge de ikke er i forhold har de ingen behov for sex i det hele tatt. Og alle har masse venner og familie, spennende jobber og god økonomi. Alle er sjeleglade for at de slipper å ha en mann å drasse rundt på.

Ja, dette er inntrykket KG gir av hvordan det skal være å være singel kvinne idag. Men jeg synes det er rart at dette skal gjelde for de fleste single kvinner. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. Ønsker meg en mann å være kjæreste med, ha gode samtaler med, ha hyggelige opplevelser og turer med, ha nærhet, intimitet og sex med. Synes at singellivet er kjedelig og ensomt så skjønner ikke at så mange synes det er så fantastisk. Lurer på om alle disse singelfanatikerne er helt ærlige?

Anonymkode: f8188...132

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har bare sett at man ikke bør ønske seg en kjæreste så sterkt at de godtar et forhold som gjør dem ulykkelig. Og at de som er i et voldelig eller ødeleggende forhold bør bli singel og konsentrere seg om å bygge seg selv opp og bli lykkelig på egen hånd før de ser etter en ny kjæreste.

Anonymkode: 889b6...072

• Liker 7
Skrevet

Noen av disse postene synes litt bitre eller militant feministiske («hah! menn, hva skal vi med det??»).

Jeg tror at de fleste innerst inne ønsker å dele livet med en partner. Problemet er bare at denne partneren ikke skal være hvem som helst (det ligger mye ensomhet i et dårlig forhold), og hvis man er for ærlig i at man ønsker å komme dit så skremmer man fort bort dem man vil bli kjent med.

Så man ender opp med et sjekkemarked hvor alle fremstår som blasert og høy på seg selv fordi de har bygd opp lag på lag med «beskyttelse» mot å bli såret eller si ting som de er. Jeg innbiller meg at jo eldre vi blir, jo verre blir det. Når man er «ung og dum» så går det an å bli forelsket og se for seg å leve livet med en annen, når man har prøvd det 2-3 ganger så er det mange som gir opp.

Jeg så «kjærlighet på spekteret» på Netflix hvor autister og lignende sa det som det er, uten omsvøp. Ganske forfriskende egentlig.

Anonymkode: 50c78...369

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det er naturlig å ønske seg en kjæreste.

Men man burde også kunne være tilfredsstilt og finne lykke uten.

Mange blir så besatt av tanken på å ha en kjæreste at de glemmer å leve et fullt liv frem til det evt skjer.

Skrevet
WhisperingWind skrev (3 minutter siden):

Det er naturlig å ønske seg en kjæreste.

Men man burde også kunne være tilfredsstilt og finne lykke uten.

Mange blir så besatt av tanken på å ha en kjæreste at de glemmer å leve et fullt liv frem til det evt skjer.

Det er nok vanskelig å finne egen lykke hvis man har lite nettverk og få interesser fra før. I går var det strålende sol og jeg hadde barnefri fra mine 2 barn jeg har 50%. Jeg gikk en tur ved et turområde helt alene. Føltes ganske ensomt. Hvis jeg skal kjøpe meg en latte på café er jeg alltid alene. Har bare 2 nære venninner og begge har samboere og er mye opptatt. Jeg liker natur og friluftsliv, men blir ensomt å bare ta turer helt alene. Jeg liker litteratur, men man finner ikke kjæreste hjemme i sofaen med en bok. Så det å finne egen lykke? Hvordan skal jeg finne det når jeg alltid er alene fra før. Familie har jeg lite av, en av foreldrene er død og den andre måtte jeg kutte kontakten med. 

K37 

Anonymkode: 61ef9...dd1

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok vanskelig å finne egen lykke hvis man har lite nettverk og få interesser fra før. I går var det strålende sol og jeg hadde barnefri fra mine 2 barn jeg har 50%. Jeg gikk en tur ved et turområde helt alene. Føltes ganske ensomt. Hvis jeg skal kjøpe meg en latte på café er jeg alltid alene. Har bare 2 nære venninner og begge har samboere og er mye opptatt. Jeg liker natur og friluftsliv, men blir ensomt å bare ta turer helt alene. Jeg liker litteratur, men man finner ikke kjæreste hjemme i sofaen med en bok. Så det å finne egen lykke? Hvordan skal jeg finne det når jeg alltid er alene fra før. Familie har jeg lite av, en av foreldrene er død og den andre måtte jeg kutte kontakten med. 

K37 

Du har jo svaret selv. Begynn i den enden. Skaff deg et større nettverk, få flere interesser.

Anonymkode: 8b1fe...9f4

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

K37 

Da er jo det med nettverket et problem i tillegg til å være singel. Du kan gå på arrangerte turer i DNT, bli med i vennegrupper, prøvd litteraturklubb ol. 

Anonymkode: 2a743...03c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da er jo det med nettverket et problem i tillegg til å være singel. Du kan gå på arrangerte turer i DNT, bli med i vennegrupper, prøvd litteraturklubb ol. 

Ja, kan prøve det. Hvor finner jeg vennegrupper, på Facebook? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, kan prøve det. Hvor finner jeg vennegrupper, på Facebook? 

Ja, for eksempel Hey girl

https://www.heygirl.no/

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er nesten litt "ulovlig" å ville ha kjæreste her på KG som kvinne. Man skal bare være en veldig happy singel dame som stortrives alene med singellivet og synes det er fantastisk å være alene. Og som ikke savner noe av nærhet, kos eller sex, men synes det er helt unødvendig. Så lenge de ikke er i forhold har de ingen behov for sex i det hele tatt. Og alle har masse venner og familie, spennende jobber og god økonomi. Alle er sjeleglade for at de slipper å ha en mann å drasse rundt på.

Ja, dette er inntrykket KG gir av hvordan det skal være å være singel kvinne idag. Men jeg synes det er rart at dette skal gjelde for de fleste single kvinner. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. Ønsker meg en mann å være kjæreste med, ha gode samtaler med, ha hyggelige opplevelser og turer med, ha nærhet, intimitet og sex med. Synes at singellivet er kjedelig og ensomt så skjønner ikke at så mange synes det er så fantastisk. Lurer på om alle disse singelfanatikerne er helt ærlige?

Anonymkode: f8188...132

Jeg er på ingen måte noen singelfanatiker, men passer beskrivelsen din godt😅. Jeg har hatt flere kjærester fra jeg var 14-15 år. Siste kjæresten min, var min samboer over 15 år. Han gikk jeg i fra for ca 5 år siden.

For meg er sex/intimitet noe som hører forhold til. Det er ikke noe jeg tenker på eller savner i det hele tatt når jeg ikke er i et forhold. Har feks aldri hatt one night stand, fuck friends etc Nettop fordi sex er uinteressant for meg utenom forhold. 

Jeg har elsket de siste ca 5 årene som singel. Jeg elsket min kjæreste/samboer også. Vi hadde mange flotte år sammen, som jeg er meget takknemlig for. Men nå trives jeg altså bedre som singel og kjæreste er ikke noe savn, over hode.

Jeg er singel. Ikke alene. Jeg har masse venner og all familie i nærheten. Jeg har en jobb jeg elsker og økonomien min er solid nok. Helt ærlig, så tror jeg knapt jeg hadde hatt tid til en kjæreste om jeg så hadde hatt lyst på en.

Selvom du syntes singellivet er kjedelig og ensomt og du savner sex. Så betyr ikke det at vi som ikke har det sånn er uærlige.

Det er faktisk fullt mulig og ikke ønske en kjæreste, ikke savne sex som singel, ha venner og familie, ryddig økonomi og en spennende jobb.

Anonymkode: 2b708...cee

Skrevet

Jeg er en av dem som poengterer at man ikke bør trenge en kjæreste. Og det er ikke galt å ønske en kjæreste, men det som blir feil er når man mener livet ikke har noe særlig verdi uten en kjæreste. Da er man som andre sier i faresonen for å havne i et dårlig forhold fordi man tar hva som helst. I tillegg gjør man det vanskeligere for seg selv fordi andre merker desperasjonen og skygger banen. I hvert fall veltilpassede mennesker. Noe som igjen fører til at det faktisk er mer sannsynlig at man havner i et forhold med et dårlig menneske som utnytter andre.

Anonymkode: cf9a3...52c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er en av dem som poengterer at man ikke bør trenge en kjæreste. Og det er ikke galt å ønske en kjæreste, men det som blir feil er når man mener livet ikke har noe særlig verdi uten en kjæreste. Da er man som andre sier i faresonen for å havne i et dårlig forhold fordi man tar hva som helst. I tillegg gjør man det vanskeligere for seg selv fordi andre merker desperasjonen og skygger banen. I hvert fall veltilpassede mennesker. Noe som igjen fører til at det faktisk er mer sannsynlig at man havner i et forhold med et dårlig menneske som utnytter andre.

Anonymkode: cf9a3...52c

Helt enig. For min del er det viktig å være lykkelig med meg selv og livet mitt alene, uten kjæreste. Hvis ikke er det fort gjort å havne i dårlige forhold og bli co-dependent 

Anonymkode: 02bbe...e46

Skrevet

Nei, det er ikke det mest naturlige i verden. Det som ofte også er realiteten er at de som desper etter kjæreste og ender opp i en altoppslukende sirkel hvor alt handler om at de mangler «kjærligheten» og at bare det å finne noen hadde fikset alt. De folkene der, er de som har mest å ta tak i på egenhånd. Så ta tak i eget liv først. LEV som singel. Nyt det å være singel. Det er tross alt reellt sett best for deg. Gjør ting med livet. Reis. Lær. Opplev. 

Sitter man hjemme i sofaen å savner en kjæreste så er det ikke det man egentlig savner. Man savner noe som skjer i livet. Det kan man vitterlig ha uten en kjæreste. Man er også langt mindre aktuell hos noen om man kun lengter etter noen «å dele livet med». Gode venner gir deg absolutt alt du trenger foruten sex. Og som singel kan du også ha et langt bedre sexliv enn du kan med partner. Så hva venter du på?

Anonymkode: cc6a6...b7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...