Samfunnsdebatt Skrevet 10. september 2023 #1 Del Skrevet 10. september 2023 https://www.facebook.com/reel/1023700375720530?fs=e&s=TIeQ9V Eller vesentlig verdt det økonomisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 10. september 2023 #2 Del Skrevet 10. september 2023 Hel kylling er selvfølgelig billigere, men det er en del beinvekt på den som du kun kan bruke til buljong. (80-85 NOk per kg) Billigeste kylling filet er 120-130 NOK per kg. Så hvis du er veldig flink til å benytte hele kyllingen er den billigere ellers er det knapt nok verdt det ekstra arbeidet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 10. september 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 10. september 2023 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Hel kylling er selvfølgelig billigere, men det er en del beinvekt på den som du kun kan bruke til buljong. (80-85 NOk per kg) Billigeste kylling filet er 120-130 NOK per kg. Så hvis du er veldig flink til å benytte hele kyllingen er den billigere ellers er det knapt nok verdt det ekstra arbeidet Ja, tenkte på hvor mye kjøtt man får ut av den… om det er verdt det for økonomien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 10. september 2023 #4 Del Skrevet 10. september 2023 (endret) Vi kjøper Solvinge hel kyling er veldig førnøyd, spiser alt på den. Husker den kostet 69 NOK per kg før Corona men akk ikke lengre Endret 10. september 2023 av NakenPanda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 11. september 2023 #5 Del Skrevet 11. september 2023 Eventuelt kan du se om du får tak i høne. Ser for meg at det er ennå biligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. september 2023 #6 Del Skrevet 12. september 2023 Tvist skrev (10 timer siden): Eventuelt kan du se om du får tak i høne. Ser for meg at det er ennå biligere Før i tiden var det billigere og selv om den måtte koke lenge, så var det vel verdt det. Jeg syns det er vanskelig å finne høne i frysedisken nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 12. september 2023 #7 Del Skrevet 12. september 2023 Brunhilde skrev (2 minutter siden): Før i tiden var det billigere og selv om den måtte koke lenge, så var det vel verdt det. Jeg syns det er vanskelig å finne høne i frysedisken nå. Jeg bruker å kjøpe det i Sverige sliter også med å finne det i Norge. Hønsefrikasse ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #8 Del Skrevet 12. september 2023 Etter muslimene kom så er det nærmest blitt umulig å få tak i høns. De er blitt svindyre og i tillegg er det halal.. slik har det vært i ca 20 år nå.. Husker vi kjøpte høne til ti og tyve kroner. Anonymkode: ca784...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 12. september 2023 #9 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Etter muslimene kom så er det nærmest blitt umulig å få tak i høns. De er blitt svindyre og i tillegg er det halal.. slik har det vært i ca 20 år nå.. Husker vi kjøpte høne til ti og tyve kroner. Anonymkode: ca784...783 Tror ikke det har med innvandrere å gjøre. Mer med at nordmenn sine matvarer har endret seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. september 2023 #10 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Man får kjøpt høne på Meny, koster 67 kr kg for den billigste typen (den billigste kyllingfileten jeg har sett koster 95 kg/kg). Selv om man får både kjøtt og kraft fra en høne er det også veldig mye som kastes etterpå i motsetning til kyllingfilet hvor 100% spises, så ikke sikkert høne er tingen om hensikten er å spise billig. Endret 12. september 2023 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå