Gå til innhold

Mageproblemer - hoven i brystområdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par uker siden ble jeg smittet av magevirus. Begge barna hadde det samme, så det var definitivt magevirus. Oppkast og diare i et par dager. Men i mitt tilfelle er magen fortsatt ikke bra. Jeg reagerer på mat jeg ellers tåler med å hovne opp i magen og se ut som jeg er gravid i femte måned. Det rare er at det er plent umulig for meg å ha bhene mine på fordi de er blitt så trange rundt brystet. Ikke over selve puppene, men under. Er dette også på grunn av magen? Har ikke opplevd det før, og det er jo brystkassen som i så fall er blitt større :klo: 

Jeg kan kneppe igjen bhen om morgenen, selv om den er trangere enn vanlig da også. Etter å ha spist må jeg bare får den av meg fortest mulig fordi den kjennes så trang ut.

Jeg har ikke gått opp i vekt. Noen som vet hva det kan komme av?

Anonymkode: da28e...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økt magesyre kanskje? På det verste med meg kan jeg ikke bruke noe som strammer der, har nesten behov å teipe puppene opp å bort fra magen til å med. 
Bruker også å presse seg oppover å unde ribbebeina, slik at det er tyngre å puste. 

Ta deg en tur til legen du. 

Anonymkode: 98cb8...ccf

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Økt magesyre kanskje? På det verste med meg kan jeg ikke bruke noe som strammer der, har nesten behov å teipe puppene opp å bort fra magen til å med. 
Bruker også å presse seg oppover å unde ribbebeina, slik at det er tyngre å puste. 

Ta deg en tur til legen du. 

Takk for svar. Får man ikke oftest sure oppstøt ved økt magesyre? Det har jeg ikke hatt i det hele tatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Får man ikke oftest sure oppstøt ved økt magesyre? Det har jeg ikke hatt i det hele tatt.

Nei, jeg får veldig sjeldent det. Får derimot en mage som ser ut som jeg er mange måneder på vei. Kan bli veldig kvalm om det er intenst. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg får veldig sjeldent det. Får derimot en mage som ser ut som jeg er mange måneder på vei. Kan bli veldig kvalm om det er intenst. 

Ok, ja, det høres jo ikke så ulikt ut. Vet du om det kan utløses av magevirus, og om det i så fall kan gå over av seg selv?

Fastlegen min har flere ukers ventetid hvis det ikke er akutt, så jeg vil gjerne høre fra dere som har erfaringer :)

Skrevet

Jeg fikk sånn mage som du beskriver at vitamintilskudd som brusetablett. Altså en skikkelig bulemage som begynte rett under puppene og som gjorde at BH-ene mine ikke passet lengre og var vonde. Det blir kanskje noe annet enn hos deg, men jeg skjønte ikke hva det var og gikk sånn lenge. Det var ganske ubehagelig. 

Anonymkode: 508c0...5b8

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk sånn mage som du beskriver at vitamintilskudd som brusetablett. Altså en skikkelig bulemage som begynte rett under puppene og som gjorde at BH-ene mine ikke passet lengre og var vonde. Det blir kanskje noe annet enn hos deg, men jeg skjønte ikke hva det var og gikk sånn lenge. Det var ganske ubehagelig. 

Anonymkode: 508c0...5b8

Takk for svar. Det høres ganske likt ut, og kan stemme med at det skjer etter at jeg har spist. Jeg merker som sagt at jeg reagerer på mat jeg ellers tåler. Jeg har aldri opplevd før at symptomene på magetrøbbel gikk så høyt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...