Gå til innhold

Hotell (i syden), som har gåavstand til strand og sentrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med syden mener jeg Spania, Hellas, Rhodos osv. 

Vi er en familie på fire (to voksne og to tenåringer) som ønsker å dra til syden neste sommer. hva anbefaler dere av fine steder og hoteller, som er nær stranda OG sentrum?

Leter, men alt er så hindises dyrt! charter er ok, men også fly/hotell hver for seg. Takk! 😊

Anonymkode: b0159...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er gåavstand til strand og sentrum så betyr det ofte at det også er dyrt. Men enig at det er viktig begge deler. Vi bodde på et hotell på Mallorca som lå på stranda, og det var 1 km å gå inn til byen. Det var bra, men var selvsagt dyrt. 

Anonymkode: 2483c...132

Skrevet

Synes ikke Rhodos town var så dyrt, der bodde vi midt i byen med 5 min. til stranda. Mye stenstrand, men fant en liten sandstrand utenfor gamlebyen 😊 Betalte 13 000 for tre dobbeltrom i 5 dager. Vi satte sammen tur selv så var 5 dager i en mindre by først. Ellers likte jeg Varna i Bulgaria, der er det også bystrand, samme med Malaga.

Anonymkode: b6003...678

• Liker 1
Skrevet

Kypros, Fig Tree Bay.

Anonymkode: 8dbd2...687

• Liker 1
Skrevet

Jeg var min andre gang i Rhodos sist måned og valgte hotell langs Ixia denne gangen. Helt perfekt beliggenhet. Hotellene er greie i pris, i tillegg til at det går buss hele tiden langs veien inn til Rhodos by. Kostet 1,50€ per person en vei.

Det var også et stort fortau å gå på før vi kom til en fin grusvei langs stranden som førte til Rhodos by. Det tok oss 30-40 minutter å gå inn.

Første gang var vi i Kolymbia, men Ixia var mye bedre mtp beliggenhet i forhold til byen. 

Anonymkode: 2836f...5c2

Skrevet

Maspalomas på Granka

Anonymkode: 39c15...b01

• Liker 1
Skrevet

Rhodos er i Hellas, bare sånn for å informere litt :)

Anonymkode: 3be8e...501

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Med syden mener jeg Spania, Hellas, Rhodos osv. 

Vi er en familie på fire (to voksne og to tenåringer) som ønsker å dra til syden neste sommer. hva anbefaler dere av fine steder og hoteller, som er nær stranda OG sentrum?

Leter, men alt er så hindises dyrt! charter er ok, men også fly/hotell hver for seg. Takk! 😊

Hvorfor ikke sjekke f.eks på booking.com. der kan du legge inn søkekriterie at hotellet skal ligge ved stranda. 

Vi skal også til "Syden" neste sommer. Leilighetshotellet vi skal bo på koster et sted mellom 15.000 og 20.000. Vi kjører bil ned da.

Hotellet våres ligger ved havna, og det er under 500 meter fra stranda. En fantastisk strand som er 7 kilometer lang 😍

Anonymkode: 7dec6...546

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke sjekke f.eks på booking.com. der kan du legge inn søkekriterie at hotellet skal ligge ved stranda. 

Vi skal også til "Syden" neste sommer. Leilighetshotellet vi skal bo på koster et sted mellom 15.000 og 20.000. Vi kjører bil ned da.

Hotellet våres ligger ved havna, og det er under 500 meter fra stranda. En fantastisk strand som er 7 kilometer lang 😍

Årh glemte si at vi skal bo på hotellet i 2 uker, så det koster mellom 15.000 og 20.000 for 2 uker på det hotellet 🤪

Skrevet

Hvor stort sentrum tenker du på? Rundt Platanias på Kreta er det mange hoteller med kort vei til strand og kort vei til butikker og restauranter. Ikke så store sentrumet, men stort nok til at du kan velge mellom ulike spisesteder. Og helt greit å ta buss til Chania om man ønsker å oppleve litt mer en av dagene

Anonymkode: 60911...8bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes ikke Rhodos town var så dyrt, der bodde vi midt i byen med 5 min. til stranda. Mye stenstrand, men fant en liten sandstrand utenfor gamlebyen 😊 Betalte 13 000 for tre dobbeltrom i 5 dager. Vi satte sammen tur selv så var 5 dager i en mindre by først. Ellers likte jeg Varna i Bulgaria, der er det også bystrand, samme med Malaga.

Anonymkode: b6003...678

Rhodos by.

Anonymkode: 52bff...69c

Skrevet

Liker meg godt på Agia Marna på Kreta - der det går en lokalbuss inn til Chania som tar 20 min, den går ofte så man kan bare stille seg på en bussholdeplass og så kommer den om ikke lenge. Så er det mange butikker osv der også, så man MÅ ikke inn til Chania for å handle.

Anonymkode: cfcc1...816

Skrevet

Ts her. 

Tusen takk for alle tips 😊 skal sjekkes ut! 

Skrevet

Bor du på las palmas gran canaria er det gangavstand frra hele nordlige delen av byen. Canteras stranden er 4km lang

Pg det er nermest et lite steinkast fra kyst til kyst.

Anonymkode: ba486...40a

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på de ekstremvarme somrene i sentral-Europa de siste årene, hadde jeg valgt Gran Canaria. Mye bedre klima der, jevnt fint og varmt hele året, og masse fine plasser som svarer til kriteriene deres.

Anonymkode: 75b32...396

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 23.25):

Hvor skal dere?

Anonymkode: f5c9a...699

Skrevet

Går du inn på hotell hos reiseselskap så står det avstand til strand og sentrum.

Anonymkode: e0c63...d43

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 22.26):

Årh glemte si at vi skal bo på hotellet i 2 uker, så det koster mellom 15.000 og 20.000 for 2 uker på det hotellet 🤪

Hvorfor ikke leie en leilighet istedet? Eller et rom på et gjestehus?

Anonymkode: 3d4d5...e1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor skal dere?

Anonymkode: f5c9a...699

Sør frankrike nær spanskegrensa

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor ikke leie en leilighet istedet? Eller et rom på et gjestehus?

Anonymkode: 3d4d5...e1c

Det er jo et leilighetshotell, så vi bor i leilighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...