Gå til innhold

Greit å sette opp prisen på finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger en vare på finn.no som det har vært lite interesse for i sommer. Hadde egentlig satt prisen på 25.000, men pga. lite interesse satte jeg ned prisen til 22.000. Kjøpte samtidig mer synlighet, og nå har det  plutselig blitt enormt mye etterspørsel. For noen dager siden snakket jeg med en som ville kjøpe varen om to uker. Jeg sa det var ok.

Men nå som det har kommet så mye mer interesse, lurer jeg på om det er innafor at jeg setter prisen tilbake til 25.000 og samtidig forklarer situasjonen til opprinnelig kjøper? Jeg har ingen hast med å selge, men det ser ut som om jeg fint kan selge til 25.000 nå. 

Anonymkode: 87a93...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh nei, meget useriøst av deg! Jeg opplevde dette på finn for noen år siden, noen skulle selge noe til 1000 og jeg fikk kjøpe. Men så fikk vedkommende flere interesserte og sa til meg at de ville ha budkrig, jeg rapporterte til finn. 

Anonymkode: 3d4d0...f68

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Du har sagt ok og da har du en avtale, kan selvfølgelig ikke sette opp prisen etterpå og det å bryte en avtale for noen tusenlapper er bare smålig.

Anonymkode: 60bb8...6a6

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

En muntlig avtale er bindende. Såklart kan du ikke plutselig endre prisen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, du kan ikke endre prisen etter at du har gjort en avtale.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du har sagt ok og da har du en avtale, kan selvfølgelig ikke sette opp prisen etterpå og det å bryte en avtale for noen tusenlapper er bare smålig.

Anonymkode: 60bb8...6a6

TS: Noen tusenlapper er jo ikke bare noen tusenlapper i denne økonomien, det er hele matbudsjettet mitt i en måned. Men jeg skjønner hva dere mener og er for så vidt enig. Bare surt at det plutselig ble så mye interesse etter å ha vært dødt hele sommeren. 😩

Skrevet

Gjør det! Jeg gjorde det når jeg skulle selge en vil, tjente flere tusen på den 😃

Anonymkode: 3cc97...1a5

Skrevet

Bil*^

Anonymkode: 3cc97...1a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg selger en vare på finn.no som det har vært lite interesse for i sommer. Hadde egentlig satt prisen på 25.000, men pga. lite interesse satte jeg ned prisen til 22.000. Kjøpte samtidig mer synlighet, og nå har det  plutselig blitt enormt mye etterspørsel. For noen dager siden snakket jeg med en som ville kjøpe varen om to uker. Jeg sa det var ok.

Men nå som det har kommet så mye mer interesse, lurer jeg på om det er innafor at jeg setter prisen tilbake til 25.000 og samtidig forklarer situasjonen til opprinnelig kjøper? Jeg har ingen hast med å selge, men det ser ut som om jeg fint kan selge til 25.000 nå. 

Hvorfor gjør du en avtale med noen som ikke vil kjøpe før om to uker hvis det er enorm etterspørsel?

Anonymkode: 37682...b58

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at avtalen ikke er gjort muntlig, men skriftlig?
Uansett har du gjort en avtale, men er det skriftlig har han bevis i tillegg. 

Det er også i mot finn annonse regler og kan få konsekvenser for din bruker.

Personlig så mener jeg at folk som ikke forholder seg til inngått avtale bør bli kastet ut av finn. 

• Liker 2
Skrevet

Njæ, kjør på. Man er på Finn.no for å tjene penger, ikke få nye venner.

Anonymkode: d0174...593

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg selger en vare på finn.no som det har vært lite interesse for i sommer. Hadde egentlig satt prisen på 25.000, men pga. lite interesse satte jeg ned prisen til 22.000. Kjøpte samtidig mer synlighet, og nå har det  plutselig blitt enormt mye etterspørsel.

For noen dager siden snakket jeg med en som ville kjøpe varen om to uker. Jeg sa det var ok.

Da har du vel gjort en avtale.

Hva skal du forklare? Du har jo gjort en avtale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...