Gå til innhold

Hvorfor skal barn og tenåringer ha så høy lyd på tv når de ikke er tunghørte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det har blitt en uvane for mange og at de ikke legger merke til at lyden er altfor høy.

Jeg sier til mine barn at så lenge de hører hva som blir sagt, er det ingen grunn til å skru opp så hele huset hører lyden fra "Norske Talenter".

Jeg er litt sensitiv for lyd og reagerer hvis det blir så høyt at det ikke er behagelig.

Var hos mine nevøer i helgen som skulle se "Olsenbanden på sirkus" og lyden dundret i veggene i stuen og foreldrene sa ingenting.

Selv når det kommer kjedelig reklame skal lyden være på maks.

Er det bare jeg som reagerer?

Anonymkode: c5645...b3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det her også. Jeg har flere ganger sagt at hun kommer til å trenge høreapparat før hun blir 4.klassing hvis hun ikke skrur ned. (2.klassing nå.) Demonstrert tydelig ved å skru opp lyden enda mer og svare "hææ? Jeg hører ikke, lyden på tv'en er så høy!" når hun ber meg om å skru ned, har jeg også gjort. Men så glemmes det dagen etter, da...

Anonymkode: e0b75...20a

Skrevet

Jeg er 39 og elsker fremdeles god lyd. Gode headset med volumet på fullt, lydplanke og gode høytalere til tv, elsker kino på grunn av lyden. Så ikke bare en  tenåringsgreie, men jeg liker at det er litt trøkk og at en får med seg allt av de små nyansene, det gir en helt egen og mye bedre lydopplevelse både på film og musikk.

Anonymkode: 987a4...505

• Liker 1
Skrevet

Her har jeg gitt jentungen et volumtall, lyden skal stå på 19. Noen ganger er sendingen mer lavmælt, da skrur hun litt opp. Å ha et fast tall å forholde seg til som 'stort sett passe' har gjort henne bedre i stand til å vurdere lydnivået generelt. 

Anonymkode: b9e31...00c

• Nyttig 1
Skrevet

Fordi det alltid er noen som sitter og prater eller skal rydde/støvsuge i nærheten og det er veldig distraherende. Spesielt når man er barn og man er redd for å få kjeft når man ikke på magisk vis klarte å høre at all praten i bakgrunnen plutselig har blitt til en beskjed til deg.

Derfor. 

Anonymkode: 1d315...b01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...