Gå til innhold

Helt ukjent i Oslo. Hvordan best komme seg fra Gardemoen til Ullevål sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er beste måten om man skal ta kollektiv transport? Regner med det går en flybuss, men den går sikkert ikke til Ullevål? 

Anonymkode: c8e07...f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytoget til Oslo s

på Oslo S går du på trikken (18) som går til Ullevål 

Anonymkode: f7709...094

• Liker 4
Skrevet

Enkleste rådet er å laste ned Ruter-appen og sjekke der. Da får du også opp om din billett dekker reisen og når buss, trikk og tog går. 

Eventuelt kan du sjekke via Google maps.

• Nyttig 1
Skrevet

Da ville jeg ha tatt lokaltog (ikke flytog) til Oslo S, og deretter trikk 17 eller 18 i retning Rikshospitalet. Da trenger du billett for fire soner (4N til 1), og kan bruke samme billetten hele veien. (Fri kombinasjon av lokaltog, buss, T-bane og trikk).

Anonymkode: f5d5c...4b3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo det går buss direkte mellom Gardemoen og Ullevål Sykehus.

Men veldig greit å ta toget (som regel billigst også). Da kan du på samme billett bare ta trikken opp til Ullevål Sykehus etterpå, eller enklere T-banen, man da litt lenger å gå.

Men hvis du er dårlig og ikke har vært der før er det kanskje like greit å ta bussen.

Anonymkode: 11d7f...4a9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flytoget til Oslo s

på Oslo S går du på trikken (18) som går til Ullevål 

Anonymkode: f7709...094

Flytoget er unødvendig dyrt, bedre å ta vanlig rutetog med Vy. Vy bruker vel 2-3 minutter mer på samme strekningen, men mtp. prisforskjellen er det definitivt bedre å ta det vanlige toget.

Anonymkode: 11d7f...4a9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan laste ned Google Maps og skrive inn adressa du drar fra og hvor du vil dra. Trykk på kollektivtrafikk-ikonet og så viser appen deg hvordan du kommer deg dit

Anonymkode: 41868...c51

Skrevet

Er du ukjent og vil komme deg greit frsm, snbefsler jeg flybussen som lenka til over. Tog + trikk er greit nok det, men ikke så lett å finne fram på Jernbanetorget (der man bytter) når man er ukjent, og har du litt bagasje er det styrete på trikken. Ta flybussen, veldig enkelt :)

Anonymkode: 2698b...1ff

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar dere. Høres ut som flybussen blir det enkleste for meg i dette tilfellet.  😊 Supert at det går buss hele veien. Da slipper jeg å være redd for å gå på feil buss/tog/trikk 😅

• Liker 2
Skrevet

Flybussen er topp! Den ville jeg valgt :-)

Anonymkode: f4910...07a

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt flybussen FB1 som andre linker over her, veldig greit med dør-til-dør når man har med baggasje osv :) Det er et stykke å gå fra flytog til trikken på Jernbanetorget og kanskje stressende å finne riktig trikkeplattform hvis man ikke er kjent der. Bussen stopper også nærmere hovedinngangen til Ullevål enn det trikken gjør. 

Bare beregn litt ekstra tid tilfelle kø hvis du skal ta bussen rundt rushtider (06-09 og 1430-1730 ca), skal rekke en spesifikk time og ikke har bestilt flybillett ennå. (Men erfaringsmessig så går bussen raskt og greit altså, jeg bodde rett ved Ullevål og tok omtrent alltid flybussen hjem fra Gardermoen)

Anonymkode: 59cb6...d50

Skrevet

Et dumt spm kanskje men er det samme holdeplass til og fra Gardemoen/Ullevål?, og hvor lang tid tar det ca å gå fra holdeplassen til hovedinngangen? 

Ser ut som jeg får litt tidsnød for å nå flyet hjem igjen  så må planlegge mest mulig på forhånd.😅

Skrevet

Et annet spm. I verste fall må jeg ta taxi fra sykehuset til flyplassen.  Hva er sannsynlig kostnad mtp taxi. Noen som har tatt den strekningen? 

Regner med det ikke akkurat blir billig. 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et annet spm. I verste fall må jeg ta taxi fra sykehuset til flyplassen.  Hva er sannsynlig kostnad mtp taxi. Noen som har tatt den strekningen? 

Regner med det ikke akkurat blir billig. 🙈

Det er fastpris på ca 900kr med Oslo taxi. Kan fort bli mye dyrere om du velger et selskap uten fastpris, så vær bevisst på hvilken taxi du går inn i.

Anonymkode: 770ef...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...