Gå til innhold

Overreagerer stefar eller er jeg bare sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et voksent barn. Denne helga ville han besøke far på campingtur, og pakket med seg sengetøyet sitt. Min samboer, hans stefar, synes dette var veldig unødvendig, siden far kan ha visst at han skulle komme før han dro. Han mener derfor at far burde ha tatt med seg sengetøy til sønnen. 
Jeg sier synes ikke det var rart at sønnen tok med seg sengetøyet, og jeg hadde nok heller ikke tenkt at det ville være naturlig at jeg tok med slikt for mine voksne barn om de skulle besøke meg på hytte eller camping. Da blir min samboer såret og krenket, og mener jeg ikke bryr meg om hans følelser. Jeg mener jo også at han kanskje bør gå noen runder med seg selv når han får det så vanskelig pga noe sengetøy. 

Jeg vet jo at alle er ulike. Noen familier feirer ferie og høytider sammen med ekser og eksers ekser, mens andre knapt kan snakke sammen. Hva mener dere? Er jeg kynisk og følelsesløs eller overreagerer han?

Anonymkode: 0e647...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atte hva for noe?

Anonymkode: 02e67...c28

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen overreagerer.. han er umoden og sjalu for småting..  pleier ham ofte å rakke ned på deg og fortelle deg hvor idiot du er?  Han høres nemlig ut som typen til det 

Anonymkode: abc0f...fb6

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere har en diskusjon om sengetøy? På en måte misunner jeg samboeren din for han er fullstendig i beit for virkelige problemer. På den andre siden tror jeg han kommer til å få seg litt av en oppvåkning den dagen han opplever noe skikkelig ille.

Anonymkode: 9e222...8da

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

For noe tull å henge seg opp i. 

Anonymkode: 84f23...20c

• Liker 6
Skrevet

Samboeren din er helt på jordet. En del av det å bli voksen er at man er ansvarlig for en selv. Å ha med sengetøy (og vaske sengetøyet etterpå) er en del av det. 

Vi har mye besøk på hytta. Folk som skjønner at det blir mye arbeid og vasking, og derfor foreslår å ha med seg sengetøy er gull. 

Anonymkode: 35e32...2bb

• Liker 12
Skrevet

Hvem er det han er fornærmet på vegne?  Din sønn? Seg selv? Sengetøyet?

Hvis din sønn syntes det var helt uproblematisk å ta med seg sengetøy, kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor din samboer synes det er et problem. Jeg kan egentlig ikke skjønne hvordan han i det hele tatt har fått med seg at sengetøyet ble tatt med, henger han rundt hele tiden og får med seg absolutt alt noen pakker med seg?

Anonymkode: 64654...aa9

• Liker 11
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Er det et issue at han tok med seg sengetøy? Hvorfor er det et problem? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tipper samboer har funnet en "feil" med barnefaren (at han ikke tar med sengetøy til sønnen) og forventer at TS skal applaudere og at de sammen kan prate dritt om barnefar.

Fri tolkning basert på egen erfaring.

Anonymkode: e9a16...d13

• Liker 12
Skrevet

Jeg har familie spredd rundt om i landet. Det er ikke uvanlig for oss å overnatte når vi er på besøk hos hverandre.

Jeg har spurt/spør alle om jeg skal ha med sengetøy, så de slipper å vaske etter at jeg har sovet der 1-3 netter. En tante og et søsken liker å re opp før besøket kommer, de andre synes det er veldig kjekt at gjester har med eget sengetøy. 

Det er for meg en veldig merkelig ting å reagere så sterkt på og ikke minst å ta det så personlig som han gjør. Å trekke "respektkortet" frem er for meg nesten skremmende, men jeg har levd i et usunt forhold hvor det ble brukt som makt på flere områder. Kanskje jeg reagerer for sterkt på akkurat det.

Anonymkode: d34bc...48d

• Liker 3
Skrevet

Samboeren din virker sjalu og smålig.

Anonymkode: a3ea9...63b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har et voksent barn. Denne helga ville han besøke far på campingtur, og pakket med seg sengetøyet sitt. Min samboer, hans stefar, synes dette var veldig unødvendig, siden far kan ha visst at han skulle komme før han dro. Han mener derfor at far burde ha tatt med seg sengetøy til sønnen. 
Jeg sier synes ikke det var rart at sønnen tok med seg sengetøyet, og jeg hadde nok heller ikke tenkt at det ville være naturlig at jeg tok med slikt for mine voksne barn om de skulle besøke meg på hytte eller camping. Da blir min samboer såret og krenket, og mener jeg ikke bryr meg om hans følelser. Jeg mener jo også at han kanskje bør gå noen runder med seg selv når han får det så vanskelig pga noe sengetøy. 

Jeg vet jo at alle er ulike. Noen familier feirer ferie og høytider sammen med ekser og eksers ekser, mens andre knapt kan snakke sammen. Hva mener dere? Er jeg kynisk og følelsesløs eller overreagerer han?

Jeg tror det ligger noe bak det som du bør ta tak i og prøve å forstå hvorfor han reagerer som han gjør. Det du derimot gjør nå er å gaslighte han, noe som er ufølsomt overfor en du liksom er glad i.

Anonymkode: 6d2e4...f46

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt normalt å ta med seg sengetøy når man er voksen, og faktisk ganske høflig siden vertskapet da slipper å vaske så mye. At vertskapet er far eller en tante har ingen praktisk betydning. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tolker det som at barnefar har sluppet unna med mye gjennom årene som nå har fått stefaren til å klikke over noe som tolkes som en bagatell. Trådstarter driter i dette fordi det er ikke hun som er en steforelder i dette forhold. Og ja ts: du er faen meg ufølsom i dette tilfellet her.

Anonymkode: dcc29...7c1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det ligger noe bak det som du bør ta tak i og prøve å forstå hvorfor han reagerer som han gjør. Det du derimot gjør nå er å gaslighte han, noe som er ufølsomt overfor en du liksom er glad i.

Seriøst? Det er en voksen mann vi snakker om. Ikke et barn.

Anonymkode: 093d8...43b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Det er en voksen mann vi snakker om. Ikke et barn.

Anonymkode: 093d8...43b

En voksen man har ikke lov til å reagere på noe som helst?

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, dette var også noe å henge seg opp i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En voksen man har ikke lov til å reagere på noe som helst?

En voksen mann burde kunne regulere egne følelser. Er det noe annet enn sengetøyet som plager ham, burde han klare å uttrykke det fremfor å lage et stort nummer om sengetøy. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En voksen mann burde kunne regulere egne følelser. Er det noe annet enn sengetøyet som plager ham, burde han klare å uttrykke det fremfor å lage et stort nummer om sengetøy. 

Lett å si før man plutselig står i en lignende situasjon selv.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da blir min samboer såret og krenket, og mener jeg ikke bryr meg om hans følelser. 

Han blir såret og krenket pga forskjellige meninger om sengetøy???

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...