Gå til innhold

MTX behandling mot psoriasis- erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her inne som har erfaring med Methotrexate behandling med tanke på psoriasis? 
Fått store utslag på ca 60-70% av kroppen, og sliter ekstremt psykisk og litt fysisk pga dette. 
Vet at MTX blir brukt, og lurer på om noen har gode erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har. Er veldig godt fornøyd med effekten av behandlingen.

Jeg hadde hudlesjoner på 50-60 % av kroppen. Omtrent alt av lesjoner forsvant etter oppstart av metex injeksjoner. Har hatt noen perioder i vinterhalvåret der at det kan ta seg opp. Men det er mye snillere og enklere å håndtere enn før oppstart av behandling med Metex.

• 1 måned senere...
Skrevet
Bøtteballetten skrev (På 10.9.2023 den 14.11):

Ja jeg har. Er veldig godt fornøyd med effekten av behandlingen.

Jeg hadde hudlesjoner på 50-60 % av kroppen. Omtrent alt av lesjoner forsvant etter oppstart av metex injeksjoner. Har hatt noen perioder i vinterhalvåret der at det kan ta seg opp. Men det er mye snillere og enklere å håndtere enn før oppstart av behandling med Metex.

Thjelp skrev (På 10.9.2023 den 13.57):

Hei, er det noen her inne som har erfaring med Methotrexate behandling med tanke på psoriasis? 
Fått store utslag på ca 60-70% av kroppen, og sliter ekstremt psykisk og litt fysisk pga dette. 
Vet at MTX blir brukt, og lurer på om noen har gode erfaringer med dette?

Hei! Jeg skal starte på methotrexate i morgen. Hva med kortisonpreparater(enstilar/betnovat locoid osv, kan man bruke det samtidig i starten? Litt redd for kløe kvis det ikke virker fort og husker ikke hva hudlegen sa om det🥲 

Anonymkode: 33dcd...152

Skrevet

Jeg må innimellom supplere med bruk av Diprosalic og bruk av Locoid. Det går helt fint.

• Nyttig 1
Skrevet
Bøtteballetten skrev (2 timer siden):

Jeg må innimellom supplere med bruk av Diprosalic og bruk av Locoid. Det går helt fint.

Tusen takk for svar♡ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...