Thjelp Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Hei, er det noen her inne som har erfaring med Methotrexate behandling med tanke på psoriasis? Fått store utslag på ca 60-70% av kroppen, og sliter ekstremt psykisk og litt fysisk pga dette. Vet at MTX blir brukt, og lurer på om noen har gode erfaringer med dette?
Bøtteballetten Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Ja jeg har. Er veldig godt fornøyd med effekten av behandlingen. Jeg hadde hudlesjoner på 50-60 % av kroppen. Omtrent alt av lesjoner forsvant etter oppstart av metex injeksjoner. Har hatt noen perioder i vinterhalvåret der at det kan ta seg opp. Men det er mye snillere og enklere å håndtere enn før oppstart av behandling med Metex.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Bøtteballetten skrev (På 10.9.2023 den 14.11): Ja jeg har. Er veldig godt fornøyd med effekten av behandlingen. Jeg hadde hudlesjoner på 50-60 % av kroppen. Omtrent alt av lesjoner forsvant etter oppstart av metex injeksjoner. Har hatt noen perioder i vinterhalvåret der at det kan ta seg opp. Men det er mye snillere og enklere å håndtere enn før oppstart av behandling med Metex. Thjelp skrev (På 10.9.2023 den 13.57): Hei, er det noen her inne som har erfaring med Methotrexate behandling med tanke på psoriasis? Fått store utslag på ca 60-70% av kroppen, og sliter ekstremt psykisk og litt fysisk pga dette. Vet at MTX blir brukt, og lurer på om noen har gode erfaringer med dette? Hei! Jeg skal starte på methotrexate i morgen. Hva med kortisonpreparater(enstilar/betnovat locoid osv, kan man bruke det samtidig i starten? Litt redd for kløe kvis det ikke virker fort og husker ikke hva hudlegen sa om det🥲 Anonymkode: 33dcd...152
Bøtteballetten Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg må innimellom supplere med bruk av Diprosalic og bruk av Locoid. Det går helt fint. 1
Spretterten Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Bøtteballetten skrev (2 timer siden): Jeg må innimellom supplere med bruk av Diprosalic og bruk av Locoid. Det går helt fint. Tusen takk for svar♡ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå