AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Del Skrevet 10. september 2023 Jeg er overvektig over 35 i BMI, samboer normalvektig. Jeg tok ut spiral i januar og gikk deretter på P-plaster. Stoppet med det i april og har hatt normal mens siden mai. Har app og er ganske regelmessig med mens og eggløsning. Jeg ønsker å høre andres erfaringer som overvektig, hvor lang tid tok det for deg å bli gravid? Jeg og samboer har sex en til to ganger i uka og er veldig innstilt på å stifte familie. Vi har snakket mye om det og er så klare man kan få blitt. Ingen av oss har noe medisinsk (utenom min overvekt) som tilsier at dette bør ha noen hindring sånn sett. Kjenner at jeg jobber med helsa og spisevaner samtidig som jeg kanskje begynner å bli utålmodig og trenger støtte fra andre på temaet. Kom gjerne med forslag og råd Anonymkode: cda0d...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #2 Del Skrevet 12. september 2023 Jeg sluttet på prevensjon sommeren 22, men prøvde ikke aktivt før ved rundt juletider (vet nå at vi ikke traff på eggløsning). Begynte å ta el-tester fra nyttår, og ble kjent med syklus. Ble gravid i mai 😃 Hadde BMI på 39 før svangerskap, men har så langt bare gått ned i vekt. Dette pga. mindre matlyst/kvalme og mer fokus på kosthold og bevegelse pga. lille! Vil si at jeg spiste ganske sunt før svangerskap (fisk, grønt, grovt, ikke mye søtt hver dag etc.), i tillegg til å gå en 20-30 min tur et par ganger i uken/mnd. Mitt problem med vekt handler om mengde mat i forhold til aktivitetsnivå. Tok multivitamin og folsyre mens vi prøvde, og har fortsatt med det. Er ellers frisk og rask! Anonymkode: 27f26...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå