Cuba Skrevet 21. januar 2006 #1 Skrevet 21. januar 2006 I dag fikk jeg fargelinsene i posten! Så glad! Men gleden ble fort snudd til irritasjon da jeg ikke får den j**** linsa inn på øyet! Legger den på og blunker, men da bare krøller den seg opp i øyebrynet eller ned.. Noen som har noen gode råd??
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #2 Skrevet 21. januar 2006 Hold øyet åpent så lenge du klarer. Det krever litt trening det der. Bare prøv og prøv. Og; er du sikker på at den er riktig vei? Ofte hvis jeg ikke får på en linse er det fordi den er vridd gal vei
Sniglå Skrevet 21. januar 2006 #3 Skrevet 21. januar 2006 Med en gang en setter på linsene kommer det som regel litt luft mellom øyet og linsa. Jeg pleier å sette på linsa, ikke lukke igjen og kikke litt rundt, flytte øyet litt frem og tilbake, opp og ned. Ofte kan en også høre at luften forsvinner, DA kan du heller blunke Men det krever trening, da jeg fikk mine linser brukte jeg kanskje en halvtime for å få de på, de første gangene. Det er ikke for ingenting de har opplæring hos optikeren Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #4 Skrevet 21. januar 2006 Huff ja, husker knølet da jeg skulle lære å bruke linser hos optikeren. Nå er det imidlertid mange år siden blunkerefleksen ble ødelagt. Problemet skyldes nok luft som Sniglå sier. Prøv å ikke slipp linsa med en gang, men hold fingeren på i et par sek slik at den får festet seg.
Cuba Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2006 Ok, tusen takk! Skal gå å prøve snart igjen! Tror bare jeg skal spise litt, for det kan jo kanskje ta sin tid!
Cuba Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2006 Huff.. får det fortsatt ikke til jeg.. Den vil liksom ikke slippe taket av fingeren!
Beam Skrevet 21. januar 2006 #7 Skrevet 21. januar 2006 Linsene er veldig våte med en gang du tar dem ut. Flytt dem litt over fra finger til finger noe ganger, og tørk fingrene med papir imellom, da får du fjernet noe vannet og linsa sitter ikke så fast til fingrene. Den vil feste seg på det som er våtest, og dersom fingrene er våtere enn øyet så blir den bare værende på fingeren. Se opp når du skal legge linsa inn på øyet. Det hindrer blunkerefleksen, legg linsa på øyet og pass på at det ikke er luft mellom. Se så ned. Øvelse gjør mester. Tar litt tid å bli vant til.
Ladyen Skrevet 21. januar 2006 #8 Skrevet 21. januar 2006 Hva koster fargede linser ? Har lyst på brune øyne...
Cuba Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2006 Ok! Skal nok ikke gi opp c! hehe.. trodde ikke det var så vanskelig!
Sniglå Skrevet 21. januar 2006 #10 Skrevet 21. januar 2006 Har du lange negler?? Vet det er mange som fint klarer å både ta av og på linser med lange negler, men for meg er det helt håpløst.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #11 Skrevet 21. januar 2006 Du har ikke kjøpt for store linser da?
Cuba Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2006 Nei, har ikke noe lange negler! Hm.. kjøpte på fargedelinser.no.. tror ikke det var noe spm. om str.
Beam Skrevet 21. januar 2006 #14 Skrevet 21. januar 2006 På linser er det forskjellig kurve, altså hvor mye linsen krummer, og diameter.
Gjest gjesta Skrevet 21. januar 2006 #16 Skrevet 21. januar 2006 Jeg kjøpte en gang feil størrelse på linser. De var umulige å bruke. Når jeg endelig fikk på så satt de ikke som de skulle, og det var svært ubehagelig.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #17 Skrevet 21. januar 2006 Alle linser passer ikke til alle øyne. Jeg fikk engang for små linser hos optikeren og det fungerte IKKE.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #18 Skrevet 21. januar 2006 Synes også det er vanskeligere å påføre fargelinser i forhold til vanlige linser, men øving gjør mester.
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #19 Skrevet 22. januar 2006 Nei, har ikke noe lange negler! Hm.. kjøpte på fargedelinser.no.. tror ikke det var noe spm. om str. ← Har du en link...?
Cuba Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #20 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Link og link.. Kan i allefall skrive det.. www.fargedelinser.com (ikke .no) Klipp og lim Sorry! Endret 22. januar 2006 av Cuba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå