Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er det egoistisk å være sub?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne 33 år og har alltid vært sub og har alltid vært sammen med menn som er dominerende. Jeg har jo egne meninger, sterk personlighet, gjør mitt i senga, er med, prøver nye ting osv. men det tenner meg veldig at mannen er dominerende og at han tenner på å dominere meg. Så har jeg nå i det siste begynt å tenke på at, liker menn damer som er sub? Altså jeg vet at alle er forskjellige og har forskjellige preferanser. Men… er det en myte at de aller fleste menn liker å styre og dominere i senga ? 

Anonymkode: 77122...674

Skrevet

De fleste? Tja. 

Men mange liker det. Man må bare ha den samtalen, og finne ut at man er kompatible. 

Nei, det er ikke egoistisk å være seg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne 33 år og har alltid vært sub og har alltid vært sammen med menn som er dominerende. Jeg har jo egne meninger, sterk personlighet, gjør mitt i senga, er med, prøver nye ting osv. men det tenner meg veldig at mannen er dominerende og at han tenner på å dominere meg. Så har jeg nå i det siste begynt å tenke på at, liker menn damer som er sub? Altså jeg vet at alle er forskjellige og har forskjellige preferanser. Men… er det en myte at de aller fleste menn liker å styre og dominere i senga ? 

Dette er det vel like mange svar på som alt annet med personlige preferanser. Min innerste kjerne er switch, og dermed er det for min del avhengig av dynamikk mellom partner og meg. Så langt har jeg bare møtt et fåtall som jeg har kjent på min underdanige side med. 

Når det gjelder spørsmålene dine. Er det ego? Ikke om begge har utbytte av det. Om du trumfer gjennom en dynamikk som føles unaturlig for han hvor du har mest utbytte, da er det ego. Er det en myte? Jeg tror mange menn, i alle alder, liker illusjonen av å ha kontroll. Om ikke annet enn som bekreftelse av kjønnsrollemønstre. Men det er stor forskjell mellom å være den aktive part og å være dominant.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er egoistisk ja, for å være ærlig 

Anonymkode: 8eb18...502

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg synes det er egoistisk ja, for å være ærlig 

Anonymkode: 8eb18...502

Hvorfor? Er ikke ts, bare nysgjerrig på hva som gjør at du tenker slik.

Anonymkode: 55929...d0e

Skrevet
SlemUlv skrev (48 minutter siden):

De fleste? Tja. 

Men mange liker det. Man må bare ha den samtalen, og finne ut at man er kompatible. 

Nei, det er ikke egoistisk å være seg selv. 

Jeg har hatt fantastisk sex med menn som liker å være den dominerende. Og det har aldri vært ett problem. Nå, dater jeg en som er sub. Og jeg er sub selv. Så, det sexuelle er ikke helt på topp mellom oss 😕😂

ts 

Skrevet

Det er forskjell på å være dominerende og å være dominant. En dominerende person er en som "stjeler showet" og kjenner seg berettiget til å styre og bestemme, og slike liker vel strengt talt ingen...? Å være dominant er å like å ta ledelsen i seksuelle situasjoner eller i DS-forhold - etter de samtykker og avtaler som er gjort med suben.
En ikke-dominant mann - eller annen person - vil naturligvis synes at det å alltid ta styringen og ta vare på den andre bare er et brysomt styr, mens en dominant vil se det som en gave å få delegert den situasjonsbestemte makten og ansvaret.

Selvfølgelig er det ikke egoistisk å leve ut sine egne kink. For noen er det bare en lek å være submissiv, knytta til enkelte aktiviteter i enkelte situasjoner. For andre er det en så nødvendig del av både relasjon og seksualitet at man nærmest kan se på det som en legning. Slik er det også med dominans. Noen er dominante som en lek i avgrensa situasjoner, mens andre ikke ville gått inn i et forhold til noen som ikke matchet deres seksualitet, og var sub på de områdene man liker å ta ledelse på.

Å presse sine egne preferanser på andre derimot; det kan være riktig egoistisk. Man kan ikke anta at den andre er dominant uten å ha avklart det først. Rollene i en DS-relasjon er ikke bestemt av hvilket kjønn partene har, og bare en tredjedel av befolkningen er tiltrukket av BDSM på en eller annen måte (maktlek, smertelek, bondage etc.). 
Samtykkeavklaringer gjelder ikke bare for suber og masochister; den som har styringa har også sine grenser og preferanser.

Et fåtall av folk du møter kjenner til hva BDSM er, og hvilke grunnleggende regler og etikk som ligger i bunnen for en god praksis. Derfor ville jeg ikke søkt en partner på et hvilket som helst sted. Det er så viktig for levemåten min at det må være avklart før jeg vurderer å treffe noen med formål om å leke eller gå på stevnemøter.

Skrevet

Tja, hvis man bruker det å «være sub» som en unnskyldning for å slippe å ta initiativ og ansvar, så er det kanskje litt egoistisk? Ellers ikke. Tenker jeg.

Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på å være dominerende og å være dominant. En dominerende person er en som "stjeler showet" og kjenner seg berettiget til å styre og bestemme, og slike liker vel strengt talt ingen...? Å være dominant er å like å ta ledelsen i seksuelle situasjoner eller i DS-forhold - etter de samtykker og avtaler som er gjort med suben.
En ikke-dominant mann - eller annen person - vil naturligvis synes at det å alltid ta styringen og ta vare på den andre bare er et brysomt styr, mens en dominant vil se det som en gave å få delegert den situasjonsbestemte makten og ansvaret.

Selvfølgelig er det ikke egoistisk å leve ut sine egne kink. For noen er det bare en lek å være submissiv, knytta til enkelte aktiviteter i enkelte situasjoner. For andre er det en så nødvendig del av både relasjon og seksualitet at man nærmest kan se på det som en legning. Slik er det også med dominans. Noen er dominante som en lek i avgrensa situasjoner, mens andre ikke ville gått inn i et forhold til noen som ikke matchet deres seksualitet, og var sub på de områdene man liker å ta ledelse på.

Å presse sine egne preferanser på andre derimot; det kan være riktig egoistisk. Man kan ikke anta at den andre er dominant uten å ha avklart det først. Rollene i en DS-relasjon er ikke bestemt av hvilket kjønn partene har, og bare en tredjedel av befolkningen er tiltrukket av BDSM på en eller annen måte (maktlek, smertelek, bondage etc.). 
Samtykkeavklaringer gjelder ikke bare for suber og masochister; den som har styringa har også sine grenser og preferanser.

Et fåtall av folk du møter kjenner til hva BDSM er, og hvilke grunnleggende regler og etikk som ligger i bunnen for en god praksis. Derfor ville jeg ikke søkt en partner på et hvilket som helst sted. Det er så viktig for levemåten min at det må være avklart før jeg vurderer å treffe noen med formål om å leke eller gå på stevnemøter.

Takk for utfyllende tilbakemelding. Jeg pratet litt om dette med daten før jeg møtte han. Jeg spurte han om han er dominerende i senga og forklarte at jeg liker menn som er dominerende, som styrer og tar seg til rette. Han svare med at han liker å styre. Snakket ikke så mye mer en det. Men merket allerede første gang vi lå sammen at han er sub og jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle håndtere han. Både fordi det ikke faller naturlig for meg å være dominerende og styre men det tenner meg ikke, også fordi jeg opp gjennom årene har bare holdt på med dom menn. 
Er synd hvis jeg må bryte med fyren bare på grunn av dette. 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for utfyllende tilbakemelding. Jeg pratet litt om dette med daten før jeg møtte han. Jeg spurte han om han er dominerende i senga og forklarte at jeg liker menn som er dominerende, som styrer og tar seg til rette. Han svare med at han liker å styre. Snakket ikke så mye mer en det. Men merket allerede første gang vi lå sammen at han er sub og jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle håndtere han. Både fordi det ikke faller naturlig for meg å være dominerende og styre men det tenner meg ikke, også fordi jeg opp gjennom årene har bare holdt på med dom menn. 

ts 

Ja, hvor synd er det egentlig? Det er ikke "bare" å ikke være en seksuell match. Det er helt grunnleggende, ikke bare i senga, men ofte i andre aspekter av en relasjon også. Vær gad for at du fant det ut tidlig.
Kanskje du skal ta leting etter en ny kjæreste på fetlife istedet?

• Liker 1
Skrevet
Fioljenta skrev (1 minutt siden):

Tja, hvis man bruker det å «være sub» som en unnskyldning for å slippe å ta initiativ og ansvar, så er det kanskje litt egoistisk? Ellers ikke. Tenker jeg.

Ts her. Jeg tar initiativ og ansvar for at han nyter sexen. Men jeg er avhengig av å være med noen som nyter å dominere meg siden jeg nyter å bli dominert. Jeg er også veldig glad i dirty talk. Og han jeg holder på med nå, han responderer ikke på det. Vi er vel kanskje ikke kompatible sexuelt😕

Skrevet
Fioljenta skrev (1 time siden):

Mange tolker det jo dithen, at er man sub bare ligger man der. Men som sub er jeg veldig aktiv, feks aktiv med å by meg selv frem for ham. By på alle åpningene, være flink til å gå på kne, være flink til å kle meg utfordre og telle ham. Som sub er det jo min jobb å tenne og tilfredsstille ham. Ikke en passiv ting i det hele tatt. 

Anonymkode: d4172...b67

Skrevet

Oops… ser at det jeg skrev kan mistolkes. Sorry!

Absolutt enig i at å være sub ikke handler om å være passiv! Og det høres heller ikke ut som om TS er egoistisk. 🙂

Når min kjære er dom er det han som bestemmer hva vi skal gjøre når, og jeg må innrømme at det er litt deilig å slippe å ta avgjørelser. I lengden er det kanskje bittelitt egoistisk hvis alt jeg ønsker er å slippe å ta avgjørelser. Men å være sub er så mye, mye mer. Og da synes jeg ikke jeg er egoistisk lengre! Egentlig tvertimot fordi jeg har hans nytelse i fokus og gjør alt jeg kan for at han skal ha det bra. 💜

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg tar initiativ og ansvar for at han nyter sexen. Men jeg er avhengig av å være med noen som nyter å dominere meg siden jeg nyter å bli dominert. Jeg er også veldig glad i dirty talk. Og han jeg holder på med nå, han responderer ikke på det. Vi er vel kanskje ikke kompatible sexuelt😕

Det som må til er vel at dere bytter på å være i den dominante rollen? Tenker egentlig at en som er sub lett kan sette seg inn i hva en annen sub ønsker, om en klarer å spille rollen. Mulig du ikke vil nyte det på samme måte seksuelt, men du har mer en nok kunnskap til å gi han sitt livs opplevelse, og han deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts 

Kanskje dere skal utforske begge sidene begge to. Vil tro at de fleste har en dragning mot det ene eller andre i ulik grad. Men at det beste vil være om begge er interessert i å se om det er mulig å være komfortabel og få glede ut av begge sidene.

Anonymkode: 5068f...3e9

Annonse
Skrevet

Å utforske begge sidene kan være å gå helt på akkord med seg selv og sin egen lyst, og det kan være veldig feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...