AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Kattungen min et helt gal etter fugl, mye mer enn andre katter jeg har sett. Med en gang hun værer at det er fugler i nærheten så går hun helt i bananas og begynner å krype/snike og lage slike kvitrelyder som katter lager når de ser fugler. Jeg trodde først at hun var redd for å være ute, men det viser seg at hun bare går i full kill-mode pga alle fuglelydene hun hører. Hun spurter opp i trær for å fange dem. Selv fugler som er større enn henne vil hun ta. Får hun katteleker med ekte fjær på så leker hun ikke med noen andre leker, og gnager/spise fjærene i stykker. Når vi er inne så klikker hun helt hver gang hun hører en kråke utenfor f.eks. I morges var det en fugl utenfor vinduet, og hun har sittet og ventet på at den skal komme tilbake i 2 timer nå. Er det noe jeg kan gjøre for å få henne mindre interessert i fugler? Jeg tør ikke å slippe henne ut alene fordi jeg er redd for at hun skal ete alle småfuglene i området. Anonymkode: 2ad2a...ed5
Entern Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kattungen min et helt gal etter fugl, mye mer enn andre katter jeg har sett. Med en gang hun værer at det er fugler i nærheten så går hun helt i bananas og begynner å krype/snike og lage slike kvitrelyder som katter lager når de ser fugler. Jeg trodde først at hun var redd for å være ute, men det viser seg at hun bare går i full kill-mode pga alle fuglelydene hun hører. Hun spurter opp i trær for å fange dem. Selv fugler som er større enn henne vil hun ta. Får hun katteleker med ekte fjær på så leker hun ikke med noen andre leker, og gnager/spise fjærene i stykker. Når vi er inne så klikker hun helt hver gang hun hører en kråke utenfor f.eks. I morges var det en fugl utenfor vinduet, og hun har sittet og ventet på at den skal komme tilbake i 2 timer nå. Er det noe jeg kan gjøre for å få henne mindre interessert i fugler? Jeg tør ikke å slippe henne ut alene fordi jeg er redd for at hun skal ete alle småfuglene i området. Anonymkode: 2ad2a...ed5 Så tøff og søt liten kattepus 😻 så fint at hun har gode og sterke jaktinstinkter 😺 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 Det er instinkter. Blir mindre når hun blir sterilisert. Anonymkode: 2793c...d47 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 Forundrer meg hver gang jeg leser slike innlegg. Katter er rovdyr, rodvdyr følger sine instinkter. Å forhindre naturens gang er verre enn å prøve å beskytte fuglene. Du har valgt å få katt, katten må få utfolde et naturlig liv. Anonymkode: 804a1...5a5 2
Bøtteballetten Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er instinkter. Blir mindre når hun blir sterilisert. Anonymkode: 2793c...d47 Nei, trenger ikke bli det. Jeg har to steriliserte katter, begge har jaktinstinktet intakt. Her lever fuglene et særdeles farlig liv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 Kattunger skal vel ikke være ute. Anonymkode: 4db47...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #8 Skrevet 10. september 2023 Nei, bra instinkt lek masse med henne, kan anbefale da bird katteleke. Anonymkode: 7e56a...25b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #9 Skrevet 10. september 2023 Du har skaffet deg en drapsmaskin av et dyr og du er bekymret over at dyret gjør det som den er skapt for? Anonymkode: fe45b...010 1
Muskath Skrevet 10. september 2023 #10 Skrevet 10. september 2023 For de som tenker på å skaffe seg katt: velg hund i stedet.
Muskath Skrevet 10. september 2023 #11 Skrevet 10. september 2023 6 hours ago, Entern said: Så tøff og søt liten kattepus 😻 så fint at hun har gode og sterke jaktinstinkter 😺 Hvorfor er det fint?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #12 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er instinkter. Blir mindre når hun blir sterilisert. Anonymkode: 2793c...d47 Min slapp ikke ut den før den var sterilisert, men jakter masse på fugler Anonymkode: 122a1...593
Entern Skrevet 10. september 2023 #13 Skrevet 10. september 2023 Muskath skrev (3 minutter siden): For de som tenker på å skaffe seg katt: velg hund i stedet. 👎 Muskath skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det fint? Det viser at katten er frisk og sunn.
Muskath Skrevet 10. september 2023 #14 Skrevet 10. september 2023 Just now, Entern said: 👎 Det viser at katten er frisk og sunn. Ja, flott å drepe fugler just for fun
Entern Skrevet 10. september 2023 #15 Skrevet 10. september 2023 Muskath skrev (Akkurat nå): Ja, flott å drepe fugler just for fun De gjør det ikke for moro skyld. Fugler er kattens favorittmat. Hunder derimot angriper mennesker just because.
Muskath Skrevet 10. september 2023 #16 Skrevet 10. september 2023 Just now, Entern said: De gjør det ikke for moro skyld. Fugler er kattens favorittmat. Hunder derimot angriper mennesker just because. Ja, for norske huskatter får jo vanligvis ikke nok mat hjemme
Entern Skrevet 10. september 2023 #17 Skrevet 10. september 2023 Muskath skrev (Akkurat nå): Ja, for norske huskatter får jo vanligvis ikke nok mat hjemme Og? Dyr er dyr.
Muskath Skrevet 10. september 2023 #18 Skrevet 10. september 2023 (endret) Hver sommer ser jeg måkeunger som er drept og ikke spist av nabokatten. Ja, stakkars lille pusen, dyr er jo dyr og må jo få leve ut instinktene sine hver dag året rundt. Endret 10. september 2023 av Muskath
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #19 Skrevet 10. september 2023 Er nok ikke noe du kan gjøre for å forhindre det. De er rovdyr, og de liker å jakte. Selvfølgelig følger de instinktene sine selv om de får mat hjemme. Anonymkode: 52ae1...177
Muskath Skrevet 10. september 2023 #20 Skrevet 10. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Er nok ikke noe du kan gjøre for å forhindre det. De er rovdyr, og de liker å jakte. Selvfølgelig følger de instinktene sine selv om de får mat hjemme. Anonymkode: 52ae1...177 Vet godt at jeg ikke kan forhindre noe som helst, annet enn å oppfordre til ikke å skaffe katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå