AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Skrevet 10. september 2023 Mann 44 lett overvektig Jeg har plutselig over natta begynt å svette utrolig mye av lite/ingen anstrengelse ,dette skjer om jeg ligger å sover eller bare står å henger opp klær/lager middag, ofte kan jeg være svimmel ha halsbrann i tillegg Noen som har vert borti noe lignende ? har bestilt lege time, men det er en måneds ventetid Anonymkode: 257d2...4d8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Skrevet 10. september 2023 Spiser du mye sukker? Anonymkode: 40733...6c6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Skrevet 10. september 2023 Jeg får nattesvette når kroppen trenger trenger mer d vitamin og magnesium. Jeg får også nattesvette når jeg spiser ultraprosessert mat, og særlig fritert mat og sukker. Anonymkode: a9b5b...095 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Spiser du mye sukker? Anonymkode: 40733...6c6 Nei, og er ikke noe særlig på brus eller energidrikk heller ts Anonymkode: 257d2...4d8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #5 Skrevet 10. september 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, og er ikke noe særlig på brus eller energidrikk heller ts Anonymkode: 257d2...4d8 Vær obs på at det er mye skjult sukker i prosessert mat. Anonymkode: a9b5b...095
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #6 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vær obs på at det er mye skjult sukker i prosessert mat. Anonymkode: a9b5b...095 Men litt rart «Crüsli sol frokost» på morgenen, skal gjøre utslag nå Anonymkode: 257d2...4d8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #7 Skrevet 10. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men litt rart «Crüsli sol frokost» på morgenen, skal gjøre utslag nå Anonymkode: 257d2...4d8 Det er heltheten av alt. "Hvit" mat som pasta og ris brytes ned som sukker i kroppen. Crusli sol er forøvrig ultraprosessert og er tilsatt både ren sukker og glukosesirup. Glukosesirup er kort og greit en blanding av flere sukkerarter. Og kroppen bruker tid på å bli dårlig av feil mat. Jeg blir det akutt fordi jeg har i mange år vært vant til å spise rene råvarer, så den protesterer veldig fort når den får ultraprosessert mat. Kosthold og vitamin/mineralbalanse påvirker hormoner, og selvsagt også vekt. Jeg ville tatt meg en tur til lege for å sjekke om det finnes fysiske årsaker per tester til svettingen. Få også tatt en full vitaminsjekk, inkludert d vitamin. D vitamin skal ligge på minst 75 nmol, så sjekk at det ligger over dette (noen leger henger dessverre igjen med at 50 nmol og opp er ok) Anonymkode: a9b5b...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå